Home Konferencije CSR SRBIJA 2020: Jasmina Ilić – U kriznim situacijama je posebno važno...

CSR SRBIJA 2020: Jasmina Ilić – U kriznim situacijama je posebno važno da svaki zaposleni oseća sigurnost

1354
0

Color Media Communications šestu godinu za redom organizuje konferenciju posvećenu društveno odgovornom poslovanju.

Zbog situacije sa pandemijom korona virusa (Covid-19) konferencija CSR Srbija 2020 – Društvena odgovornost u vremenima krize prvi put će se održati online, 01. juna 2020. godine sa početkom od 10:00h.

Na ovogodišnjoj konferenciji govorićemo o budućnosti CSR-a, najnovijim trendovima i izazovima. Saznaćete kakvo je bilo društveno odgovorno poslovanje kompanija za vreme pandemije. U novonastaloj situaciji uvideli smo neophodnost brze reakcije celog sistema i solidarnosti u svakom smislu, kao i značaj volonterizma kao jednog od načina za pomoć zajednici. Pričaćemo kako su kompanije obezbedile svojim zaposlenima mogućnost rada od kuće i pojačale svoje društveno odgovorne aktivnosti kada je građanima bilo najpotrebnije. U poslednjem panelu osvrnućemo se na značaj odgovorne proizvodnje i potrošnje, edukaciju potrošača i smanjivanje otpada.

Ovim povodom, naša sagovornica bila je Jasmina Ilić, TeleGroup, jedna od učesnica konferencije.

Koliko je pandemija koja je za nama ostavila traga na poslovanje kompanije TeleGroup, kako ste interno prilagodili poslovanje, način rada i organizaciju kompanije? Koliko je ICT sektor, generalno, bio pogođen pandemijom i kakav je odgovor na potrebe zajednice pružila ova industrija?

– TeleGroup je kompanija koja zapošljava više od 400 ljudi u Srbiji, Crnoj Gori i BIH. Za menadžment firme je ovo bio test na više nivoa.

Trebalo bi sačuvati ljude, sačuvati finansije i likvidnost firme, klijenti ne smeju da trpe, iako je vanredna situacija i najvažnije, od svega navedenog, menadžment mora da bude faktor stabilnosti u kompanijii. U kriznim situacijama je posebno važno da svaki zaposleni oseća sigurnost, da je situacija pod kontrolom i da sve ide u pravom smeru. Potrebno je da zaposleni znaju da je kompanija tu za njih i da je spremna da pomogne i maskimalno olakša teške trenutke. Takve gestove ljudi cene, jer im ulivaju sigurnost, a kompaniji uzvraćaju lojalnošću i posvećenošću.

Ono što bih istakla je da za ovu situaciju niko nije bio spreman. Neko je bolje odreagovao, neki su bili agilniji, nekima je ova situacija donela pozitivne promene, a nažalost nekima je totalno poremetila planove i poslovanje. Kako je ko odreagovao na ovu nesvakidašnju situaciju uskoro će se videti na tržištu.

Mi u TeleGroup-u odreagovali smo u hodu, prilagodili se situaciji i neometano nastavili da radimo i pružamo podršku našim klijentima. Odmah smo formirali tim za krizni menadžment na koji sam jako ponosna, i ne samo na njih, već i na ostale kolege koji su skoro neprimetno uradili tranziciju na rad od kuće. Omogućili smo svim zaposlenima da neometano obavljaju svoje poslovne obaveze. Neki poslovi i projekti se teže obavljaju van kancelarije i tu smo pokazali dozu snalažljivosti i inovativnosti u stvaranju uslova koji će biti dovoljni da usluga za korisnika bude na najvišem nivou, kao da je redovna situacija. Sve potrebne mere su sprovedene i zaštitna oprema odmah obezbeđena u cilju prevencije širenja virusa i bezbednosti naših zaposlenih.

TeleGroup je tehnološki partner našim klijentima i mi smo ugovorima u obavezi da obezbeđujemo održavanje sistema koji su vitalni za funkcionisanje poslovanja naših klijenata. Ti sistemi rade 24/7 i nisu smeli da stanu, ni u vreme korone.

IT sektor je jedan od operativnijih sektora domaće privrede. U IT-ju važi da se velike kompanije lakše nose sa turbulencijama i to se pokazalo istinito i ovaj put. Kompanije koje imaju diversifikovaniji portfolio korisnika i usluga će lakše prebroditi ovu krizu.

Kada je reč o podršci zajednici u domenu naše ekpertize, TeleGroup je u saradnji sa Inicijativom digitalna Srbija, a na zahtev kriznog štaba Premijerke Ane Brnabić, zajedno sa drugim IT kompanijama, u prvim nedeljama vanrednog stanja ponudio veliki broj rešenja za praćenje pandemije i organizaciju procesa za testiranje, kao i ostalih pratećih sistema koji su bili neohodni.

Da li ste kao kompanija bili aktivni za vreme pandemije u CSR sektoru? Recite nam nešto više o vašem društveno odgovornom poslovanju za vreme pandemije?

– Svakako da jesmo, kako u domenu naše ekspertize kao što sam već pomenula, tako i pružanjem pomoći zdravstvenim institucijama i gradu Beogradu.

Zahvaljujući našoj čvrstoj partnerskoj mreži, omogućili smo našim korisnicima iz domena javnih preduzeća, zdravstvenih ustanova, bankarskog sektora i poslovnih asocijacija besplatno korišćenje alata za online poslovnu komunikaciju i organizaciju video sastanaka. Ovakvi alati omogućavaju fleksibilnost korisnicima da efikasno vode sastanke sa pojedincima ili timom ljudi sa bilo kog pametnog uređaja, obezbeđujući time nastavak rada i kontinuitet u poslovanju.

Istovremeno, stavili smo se na raspolaganje državi za svu pomoć i podršku koja joj je potrebna, a koju mi možemo da omogućimo. Donirali smo sredstva za nabavku dva respiratora za zdravstvene ustanove u Srbiji, priključivši se akciji koju je pokrenula međunarodna organizacija UNICEF. Cilj akcije je pružanje podrške našem zdravstvenom sistemu u borbi suzbijanja pandemije virusa Covid-19, kako bi se najugroženijim pacijentima obezbedila neophodna medicinska nega.

Takođe, pružili smo podršku gradu Beogradu u prevozu i distribuciji paketa sa osnovnim životnim namirnicama za penzionere sa minimalnim primanjima, koji žive na teritoriji grada Beograda. Obezbedili smo vozila, a naši volonteri su vršili isporuku paketa po gradskim opštinama.

Predstavite nam fokus društveno-odgovornog poslovanja vaše kompanije u 2020. godini i sa kojim se izazovima trenutno suočavate?

– Glavni izazov većini kompanija u ovoj godini će biti smanjen obim poslovanja i ekonomska kriza, koju je moguće očekivati nakon pandemije. Ti problemi će se sigurno preslikati i na društveno odgovorni i humanitarni aspekt kompanija i akcija koje sprovode. Top menadžment kompanija će se fokusirati na očuvanje core biznisa i tu postoji opasnost da CSR bude istisnut iz fokusa.

CSR menadžeri će morati da budu jako inovativni i da maksimalno iskoriste budžete koje imaju na raspolaganju.

Mi u TeleGroup-u verujemo da su fokusiranost i istrajnost ključni kako u poslovanju, tako i u pružanju pomoći onima kojima je to potrebno.

Da bi se zaista napravila razlika i postigli rezultati, mora da postoji fokus. Radi postizanja uspeha, mora da postoji sistematski pristup i kontinuitet. Mi već godinama pomažemo iste kategorije, jer smo svesni da samo dugotrajnim i fokusiranim radom može da se načini napredak.

Jedan od primera dugogodišnjeg fokusa je naša saradnja sa BELhospice humanitarnom organizacijom. Zajedno sa drugim partnerima već godinama pomažemo i omogućavamo palijativno zbrinjavanje pacijentima u terminalnoj fazi bolesti. Drago nam je da ljudima u tako teškim životnim trenucima možemo da poboljšamo kvalitet života.

TeleGroup je tihi pomagač, dajemo mnogo, ali ne pričamo o tome. Tako ćemo i nastaviti da radimo.

Kako vidite budućnost CSR-a u Srbiji pogotovo nakon krize izazvane pandemijom, čemu vi kao kompanija težite?

– Kao što sam pomenula, u skladu sa poslovnom strategijom kompanije, mi ćemo, kao i do sada, posvećeno nastaviti da podržavamo aktivnosti koje podstiču razvoj i podižu standard šire društvene zajednice. Smatramo da je to na neki način i obaveza uspešnih kompanija i nadamo se da ćemo svi iako suočeni sa krizom, nastaviti da težimo ka tome.

Trudićemo se da konsultantskim uslugama podržimo klijente u ovim izazovnim vremenima, kako bi što bolje prilagodili svoje poslovanje, adaptirali poslovni model novim zahtevima tržišta i spoznali prilike za rast biznisa upotrebom modernih tehnologija.

Kao primer naše podrške digitalizaciji i savremenom obrazovanju, TeleGroup je bio jedan od pokrovitelja nacionalnog konkursa „Magija je u rukama nastavnika“, za izbor najbolјih primera nastave na dalјinu u osnovnim i srednjim školama u Srbiji i prigodnim nagradama podržao najbolje ideje i inovativne metode učenja i projektne nastave.

Predstavite nam neki od kompanijskih CSR projekata na koji ste lično veoma ponosni.

– Ulaganje u edukaciju i obrazovanje mladih je nešto što bih posebno istakla. Već petu godinu za redom pružamo podršku programu učeničkih kompanija, odnosno organizaciji Dostignuća mladih u Srbiji, koja predstavlja najveći svetski program preduzetničkog obrazovanja, koji godišnje pohađa više od 10 miliona učenika. Program traje tokom cele školske godine, a Evropska komisija ga je označila kao najbolji primer preduzetničkog obrazovanja. Učenici koji su „zaposleni” u ovim kompanijama tokom školske godine stiču znanja o tržišnoj ekonomiji i preduzetništvu kroz programe „Dostignuća mladih“ i svoju kompaniju vode od osnivanja do zatvaranja kompanije.

Misija TeleGroup-a je da kroz podršku programu učeničkih kompanija omogući pripremu i osposobljavanje generacija učenika za uspešan život i rad u savremenom svetu u kome su najveće vrednosti inovativnost i preduzetnička inicijativa.

Cilj nam je da pružimo podršku i uslove za neformalno obrazovanje i pripremu mladih ljudi iz cele Srbije za poslovni svet sutrašnjice, kroz neposrednu edukaciju, mentorstvo i pružanje saveta naših stručnjaka kako da unaprede svoje znanje i veštine, ali i da ih uvedemo u svet informaciono-komunikacionih tehnologija.

Privredna komora Srbije prepoznala je važnost ove naše inicijative, pa smo kao kompanija koja je pokazala najveću posvećenost principima društvene odgovornosti u Srbiji, prošle godine ponosni dobitnik Nacionalne nagrade za društveno odgovorno poslovanje “Đorđe Vajfert”.

Svi zainteresovani moći će da prate i aktivno učestvuju u konferenciji preko live streama na  YouTube kanalu Color Media Communications. 

Link za praćenje konferencije: https://www.youtube.com/watch?v=eEXUrV8zkxs

Detaljniji program možete pronaći na linku: http://communications.rs/csrsrbija2020/