Home Konferencije Digital 2018 – Nemanja Kostić: Ako je budućnost ljudi da nasele svemir,...

Digital 2018 – Nemanja Kostić: Ako je budućnost ljudi da nasele svemir, radio će se čuti i u svemiru

1237
0

Petu godinu zaredom Color Media Communications organizuje “Digital“, regionalnu konferenciju o trendovima u telekomunikacijama i medijima.

Ovogodišnji – #Digital2018 – trajaće 2 dana – 06. i 07. septembra (četvrtak i petak) i okupiće najznačajnija imena iz ovih oblasti iz celog regiona kao i brojne goste iz inostranstva.

Konferencija se održava u Hotelu Metropol u Beogradu.

Konferenciju će ove godine prvog dana otvoriti Denis Kif, ambasador Velike Britanije u Srbiji i Tatjana Matić, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, a drugog dana Kati Csaba, ambasadorka Kanade u Srbiji i Branko Ružić, ministar državne uprave i lokalne samouprave u Vladi Srbije.

U panelu “Subeme La Radio: U kutijama ponovo žive mali ljudi” učestvovaće i Nemanja Kostić, direktor Play radija, sa kojim smo razgovarali u susret konferenciji:

Da li se slažete sa konstatacijom da je “radio ponovo u modi” i zašto je to tako, ako su mu mnogi stručnjaci predviđali nestanak pojavom interneta?

– Ako se dobro sećam, pre nekih 28 godina su mu predviđali „smrt“ numerom „Video Killed A Radio Star“, tj. pojavom televizije, ali ni to se nije desilo. Pojavom interneta, radio je postao samo jači jer je dobio još jedan kanal distribucije, a pored emitovanja redovnog programa sada možete imati i nebrojano digitalnih stanica, podkasta i specijalizovanih sadržaja. Sa internetom ne moramo više da se fokusiramo samo na najširu publiku, već možemo da „gađamo“ i birane ciljne grupe. Tome dodajte razvitak mobilne telefonije i imate odgovor na pitanje zašto radio ne samo da nije nestao pojavom interneta već je čak ponovo u modi!

Koliko se radio transformisao u digitalnom smislu? I koliko je ta transformacija važna za opstanak radija danas?

– Iako je jedan od najstarijih medija, radio veoma prati trendove. Pored već pomenutih digitalnih kanala i podkasta, tu su sad i aplikacije na mobilnom telefonu koji ne ispuštamo iz ruke. PLAY je i pre lansiranja uvideo da nam je adekvatna aplikacija i te kako potrebna jer tako radio uvek možemo slušati, ma šta radili – tokom posla, kuvanja, trčanja, vožnje… Za jako kratko vreme preko 300 hiljada naših slušalaca je skinulo PLAY aplikaciju na Android, iOS i Windows platformama. To je skoro trećina naše publike!

Kako vidite budućnost radija?

– Radio će uvek opstati ukoliko je tu za svoje slušaoce, što mi i činimo. Sve što osmišljamo je za njih i uvek su nam oni na prvom mestu. Ako je budućnost ljudi da nasele svemir, čućemo se i u svemiru. I to verovatno pre televizije i interneta. Tehnologija napreduje neverovatnom brzinom, ali radio uvek pronalazi način da se „šlepuje“ i ne verujem da išta može da se desi što bi ugrozilo ovaj medij – nije televizija, nije ni internet, a nisu ni streaming servisi.

Tokom dva dana u okviru deset panela i nekoliko studija slučaja i prezentacija, stručnjaci iz različitih oblasti govoriće o trendovima u telekomunikacijama, medijima i tehnologiji, autorskim pravima u digitalnom dobu, kraljevima zabave u regionu, SVOD platformama, E-sportu, generaciji Z, strepnjama i nadama domaće IT scene, 20-godišnjici osnivanja kompanije Google i onome što dolazi iz naših garaža, ali i o greškama, padovima i ponovnim podizanjima uspešnih.

Program, učesnike, informacije o prijavi i kotizacijama možete pronaći na zvaničnom sajtu www.digitalconference.rs