Home Konferencije Prvi dan konferencije #Digital2019: Onaj ko se prilagodi svojim korisnicima – taj...

Prvi dan konferencije #Digital2019: Onaj ko se prilagodi svojim korisnicima – taj će preživeti

1261
0

Završen je prvi dan šeste #Digital konferencije, održane u organizaciji Color Media Communications sa prijateljima.

Konferenciju je otvorio predsednik Color Press Group-e, Robert Čoban, koji je predstavio program, teme i paneliste #digital2019.

Zoran Đorđević, ministar za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja Vlade Republike Srbije zvanično je otvorio konferenciju i istakao da je prioritet Vlade digitalizacija i uvođenje digitalnih novina u sistem. Ministar Đorđević istakao je i koliko veliki značaj napredak filmske industrije u Srbiji ima za nova radna mesta.

U svom govoru Kajl Skat, ambasador SAD-a u Beogradu, istakao je značaj društvenih mreža koji daju važan fidbek i omogućavaju direktnu i interaktivnu komunikaciju sa srpskim narodom. On je pomenuo i neprijatna iskustva koja je imao sa korisnicima Tvitera u Srbiji, ali i pozitivna iskustva dobrog odjeka koji je imala kampanja Ambasade SAD -a “Vi ste Svet”.

Koliko su digitalizacija i nove tehnologije deo svih nas pokazao je jedan spontani gest g. Skata: selfi pred obraćanje prisutnima, a nakon toga diskutovanje o istorijskom kontekstu odnosa dve zemlje, gde smo sada i šta bi još trebalo da uradimo kako bismo sarađivali jače i bolje u budućnosti.

Prvi panel, sada već tradicionalni, u kom su direktori svih bitnih operatera u regionu napravili osvrt na prvo okupljanje na temu  telekomunikacija, razvoja, planova, budućnosti i – naravno, odnosa sa korisnicima, za šta su se svi složili da je jedna od bitnijih karika.

Novine o kojima se u regionu, za sada, samo priča, ali i dosledno planira, je uvođenje 5G mreže.
– Suština 5G mreže je digitalizacija industrijskih grana – rekao je značajno Dejan Ljuština, podsetivši koliko je ova mreža značajna za ceo svet.

Upravo zato, glasno i uporno se održava sintagma “5G rat”. Ljuština je prisutnima približio značenje objasnivši kako je sadašnji američki predsednik Donald Tramp već “krenuo u borbu”.
– Pobedićemo u ovom 5G ratu – cititao ga je Ljuština.

Na kraju, emocija.

O emociji korisnika priča se od sedamdesetih godina prošlog veka, a značajna je i danas.

Direktori telekoma iz regiona prisutni na današnjoj konferenciji uveliko rade u tom pravcu.

Učesnici u prvom panelu bili su: Dejan Ljuština, Predrag Ćulibrk, Majk Mišel, Dejan Turk, Adrian Ježina i Slobodan Đinović.

Ređali su se paneli sjajnih pokretačkih tema uz konstruktivni pristup izuzetnih panelista. Važno je bilo i razmenjivanje iskustava – što je sigurno dobar put ka razvitku poslovanja i profesije.

Ovako je to izgledalo u drugom delu dana.

Simon Slonjšak, iz slovenačkog Telekoma, predstavio je način rada i ciljeve NEO Smart Living Platforme.
– Onaj ko se prilagodi svojim korisnicima, on će preživeti, ne onaj sa najjeftinijom uslugom – upozorio je Slošnjak.

Bez obzira na značaj predstavljene platforme, g. Slonjšak objasnio je da se ona u regionu i ne konzumira previše, ali da je, pored jačanja inteziteta u korišćenju ovakvih usluga, bitno da one postoje i na matičnom jeziku.

Ono što je iznenadilo prisutne, a svakako po malo zabrinulo stručnjake, jeste podatak da prvi put u istoriji TV nije prvi medij, već online sadržaji. Koliko su milenijalci uporni u tome da tako i ostane, svedoči podatak da oni provedu sedam sati dnevno gledajući video sadržaje.

Kao bitnu stavku, naši panelisti razrađivali su upravo značaj content-a, ali zajednički zaključak je ostao sledeće: održavati autentičnost i raditi na specifičnom putu dolaska do korisnika.

Jedan od problema svakako je i advetajzing, rekli su panelisti danas. Pitanje je kako pridobiti i zadržati taj deo, jer 70 milijardi dolara obrću upravo oni na tržištu, rečeno je na konferenciji.

Naši dragi panelisti bili su:
– Moderator: Zoran Rađen, Marker CRM
– Kenechi Belusevic, Discovery CEEMCA
– Marijana Vukašinović, Telekom Srbija
– Simon Slonjšak, Telekom Slovenije

Kako je tema konferencije digitalni svet, ali i mediji i nove tehnologije, neizostavno je pričati i o stručnjacima za odnose sa javnošću.

Može se slobodno reći da je ova profesija decenijama na jedan način diskriminisana, povezivana sa marketingom i nedovoljno identifikovana kao stručna oblast. Sa druge strane, kako se snalazi u ovim brzim promenama?

Jasmina Stankov iz agencije Nova Communications uvela nas je u priču upozorenjem da je više puta bila na ivici živaca baveći se PR-om.
– Iako je to bilo pre sedam godina, bilo je lažnih vesti, nepristojnih i bezosećajnih komentara, rekla je ona danas.
– Svaka čast kolegama iz pr-a, ali i novinarima, jer i oni rešavaju krize, ali najteže je onima koji su u ovoj profesiiji u javnoj upravi, rekla je ona govoreći o periodu kada je bila stručna saradnica bivšeg predsednika Borisa Tadića.

Na kraju je posavetovala da je najbolje ako je osoba iz novinarstva u PR-u, jer u rešavanju bilo kakve krizne situacije potrebno je promišljati na taj način i odgovoriti na sva pitanja koja su u tom domenu neophodna.

Gospodin Krešimir Macan, bivši savetnik premijera Hrvatske bio je vrlo direktan.
– Koliko god smešno bilo nekome, ili nelagodno, Vučić ima odličan PR tim i najupornije botove, rekao je on i dodao da on nikako ne kaska u mestu, već istražuje.

Značajno je završio: – Ne mogu svi raditi operativu, jer nemaju svi onda pogled unapred.

Panelisti i moderator:
– Moderator: Danijel Koletić, CEO AprioriWorld
– Stanislava Pak Stanković, savetnica predsednika Republike Srbije Tomislava Nikolića (2012-2017)
– Jasmina Stojanov, Nova communications, savetnica za medije Predsednika Republike Srbije Borisa Tadića (2004-2012)
– Olivera Zekić, Regulatorno telo za elektronske medije
– Krešimir Macan, bivši savetnik Premijera Hrvatske
– Jure Leben, bivši ministar u Vladi Republike Slovenije

Jedna od stvari zbog koje su gotovo svi sa nestrpljenjem čekali početak konferencije bio je intervju dva velika profesionalna imena naše novinarske scene. U pitanju je „okršaj“ Olje Bećković i Danice Vučenić, ali kao svojevrsna retrospektiva „Utiska“ od početka do danas.

U borbi o tome da otkrijemo da li postoji prostor za slobodu medija, imamo li ih i da li ćemo ih imati, svakako je jasno sledeće:
– Ako postoji, recimo, N1, to znači da imamo slobodu medija? E, nije tako.

Kroz priču obogaćenu smehom i aplauzima odobravanja, Olja je rekla da se cenzura u bilo kom smislu te reči njoj nije desila sve do 2014, ali je i naznačila da je sve vreme svoje karijere ona, u stvari, imala novinarsku slobodu sa te strane da nije imala urednika.
– Nisam sigurna da bih mogla da radim sa uredništvom.

Na kraju, kako je moguće da je i dalje tu?
– Publika je mene proglasila kultnom emisijom – publika me je i vratila.

Igor Arih, osnivač i kreativni direktor agencije Arih, Ljubljana, predstavio je deo iz svoje knjigu “Budi voda” koja govori o osnove dinamičkih komunikacija i sedam smrtnih komunikacijskih grehova – što je bio uvod za poslednja dva panela.

Mladi imaju visoke etičke standarde i trebalo bi ih podržavati, jedna je od stvari koju je potrebno zapamtiti, a koju je rekao danas Ekrem Dupanović, podsetivši na to da mladi ljudi zaista imaju svoj utaban put kojim se kreću.

Lazar Džamić i Dragan Varagić bili su u odvojenom panelu, ali ih povezuju sledeća shvatanja: moralo bi da se krene od početka. Sa jedne strane od malih nogu i medijske pismenosti, a sa druge strane od malih nogu i informatičke pismenosti.

Sa druge strane, g. Džamić je odlično podsetio na značajnu prazninu koju najčešće ni ne primećujemo.
– Sirotinja i elita su svuda iste. Razlika je u sredini.

Na kraju, pored velikog broja problema u okviru IT-ja, ali i isto tako jakih predrasuda, Dragan Varagić zaključio je sledeće:
– Jedan od najvećih problema u IT-ju, po mom mišljenju, je poreska politika, odnosno frilenseri, odnosno način isplate.

Poslednja dva panela:
– Moderator: Robert Čoban, Color Press Group
– Ekrem Dupanović, Media Marketing, Sarajevo
– Nikola Vrdoljak, Weekend Media Festival, agencija 404, Zagreb
– Lazar Džamić, predavač, pisac i marketinški konsultant, Beograd
– Vladimir Čeh, Institut za istoriju oglašavanja, Beograd
– Petar Vojinović, TangoSix, Beograd
– Ivan Lalić, dramski pisac, Beograd

– Moderator: Slobodan Marković, UNDP Srbija
– Milan Šolaja, Vojvođanski IKT Klaster, Novi Sad
– Dragan Varagić, digital ekspert, Novi Sad
– Saša Popović, Vega IT, Novi Sad
– Nenad Milanović, Coing
– Vesna Bengin, BioSense
– Jovan Stojanović, Wonderland.Ai

Sponzori konferencije su AMC, National Geographic, FOX, TELEKOM SRBIJA, MTS, DIRECT MEDIA, DISCOVERY, SMART WATER, ROMERQUELLE. WIFI i RECHARGE partneri su VIASAT WORLD.

Ovogodišnji #Digital2019 traje i sutra. Nastavićemo da otkrivamo znanja, saznajemo informacije, razmenjujemo iskustva i stičemo kontakte.