Home Konferencije Moja Kravica Food Talk 2018 – Gastronomija je važan segment razvoja turizma,...

Moja Kravica Food Talk 2018 – Gastronomija je važan segment razvoja turizma, izvoza i promocije Srbije u svetu

4977
0

U prepunoj sali hotela Sheraton Novi Sad, uz priče o hrani i vinu, degustacije i veliki broj gastronomskih stručnjaka i javnih ličnosti, 8. june je održan šesti “Moja Kravica Food Talk 2018” u organizaciji kompanije Color Media Communications.

“Moja Kravica Food Talk 2018” otvorio je Ivan Đoković, Potpredsednik Pokrajinske Vlade i Pokrajinski sekretar za privredu i turizam istakao je da je sekretarijat prepoznao važnost gastronomije i gastronomskog turizma i da će on biti ključna strateška oblast zajedno sa turizmom.

Osnova turizma u Vojvodini upravo je gastronomija, koja zajedno sa vinom i kulturno-istorijskim objektima treba da doprinese daljem razvoju Vojvodine u turističkom smislu, i reputaciji koju treba da imamo na turističkom tržištu sveta. Događaji kao što je ovaj dobra su prilika da se razmene iskustva i mišljenja kako bismo doprineli oblikovanju turizma Vojvodine kao jednog brenda koji može postati konkurentan u narednim godinama“, istakao je Đoković.

Šefica Pregovaračkog tima Srbije sa EU Tanja Miščević naglasila je da kao država moramo biti sasvim svesni šta to tradicionalno imamo, koji su proizvodi kojima možemo da se nametnemo u Evropi, i kako ćemo garantovati količine izvoza, ali i kvalitet proizvoda koje imamo u Srbiji.

Ove današnje razgovore o hrani i njenom kvalitetu bih podržala i stavila u kontekst kako sve te razgovore staviti u proces pregovora, konkretno kada govorimo o tome da će nam zabraniti da pečemo rakiju, da nam neće dati da proizvodimo, to su predrasude“, kazala je Miščević.

Ambasadorka Izraela u Srbiji Alona Fišer Kam naglasila je i da u Izraelu ima različitih kuhinja i uticaja i iz Evrope, ali i sa drugih kontitenata. Napomenula je da je veliki uticaj mediteranske hrane kao i da u Izraelu ima hrane i kuhinja sa Balkana, iz Evrope, Amerike, Jermenije, Irana i iz još mnogo država i sa drugih kontinenata. Kada je u pitanju balkanska kuhinja, istakla je da se u Izraelu jede burek i baklava i da takođe ima hrane koja je poreklom iz Turske. Kao jedan veliki uticaj na izraelsku kuhinju navela je mediteransku kuhinju.

Član Gradskog veća za privredu i turizam Grada Novog Sada, Milorad Radojević, napomenuo je da prednost što se tiče Vojvodine i Novog Sada, kada je u pitanju gastronomija, treba da bude kvalitet hrane.

Što više treba raditi na promociji i marketingu, kvalitetu proizvoda, i edukaciji kako proizvođača, tako i potrošača. Ova konferencija je dobra prilika da čujemo neke novine, i da iskustva koja danas steknemo uspešno primenimo u praksi. Grad Novi Sad nastavlja da podržava lokalne proizvođače, organske, i one sa zaštićenim geografskim poreklom, jer smatramo da možemo da ponudimo kvalitet, i to je ono sa čim treba da nastupamo na tržištu“, rekao je Radojević.

Konferenciju je otvorio panel “Hello, Big Apple – Serbia is back!” na kojem su učestvovali proizvođači koji će predstavljati Srbiju nakon osam godina na “Fancy Food Show” u Njujorku – “Vrtlari doo”, “HappyHoney”, “Suncokret”, “Stanišić Bio”, “House Of Food” i “Moje gnezdo”. U holu hotela, tokom konferencije, svi prisutni su imali priliku da degustiraju proizvode ovih proizvođača, kao i proizvođača članica Klastera “Vojvođanski dućan” čiji je rad i misiju predstavio predsednik upravnog odbora klastera, Mirko Veselinović.

Na ovogodišnjoj konferenciji, po prvi put su dodeljenje “Food Talk Awards” najboljim kompanija u različitim kategorijama, a dobitnici su: Kategorija MLEKO I MLEČNI PRIZVODI – Kompanija IMLEK, Kategorija ZAMRZNUTI PREHRAMBENI PROIZVODI – Kompanija FRIKOM, Kategorija KONDITORSKI PROIZVODI – Koncern BAMBI, Kategorija TESTENINE – Kompanija DANUBIUS, Kategorija KUHINJSKI APARATI – Kompanija GORENJE, Kategorija VODAAQUA VIVA, Kategorija MESNI PROIZVODI – Kompanija NEOPLANTA, Kategorija ORGANSKI PROIZVOD – Firma SUNCOKRET, Kategorija PRERAĐENO VOĆE I POVRĆE – Firma VRTLARI, Kategorija LEDENI ČAJ – Kompanija Coca Cola

Gost konferencije bio je i svetska kulinarska zvezda i višestruko nagrađivani kuvar Ajk Zimer koji je održao prezentaciju pod nazivom “The Soul of a Chef”. U nastavku programa razgovaralo se o tome kako se promoviše hrana, novom gastro bontonu, tajnama HORECA biznisa, novinari su se takmičili u PRESS Food Quizu.

Tamara Ognjević, Artis Centar, govorila je o tome šta su jeli Nemanjići i srednjovekovnoj gastronomiji, mitovima, a tokom njene prezentacije publika je uživala u vinu “Car Dušan” vinarije Vizba Valadovo iz Makedonije.

“Moja Kravica Food Talk 2018” tradicionalno je završen vinskim panelom tokom kojeg su učesnici i publika degustirali vina vinarija čiji su predstavnici učestvovali u panelu.

Na konferenciji su učestvovali: Goran Milić, Ekrem Dupanović, Olivera Balašević, Maja Petrović Vitki gurman, Aleksandar Đuričić, Dušica Spasić, RTS, Vesna Laćarak, dnevni list “Danas”, Marija Jovanović, NAXI Radio, Marina Jablanov, “Dnevnik”, Stevan Kostreš, Vinarija “Kovačević”, Milan Simić, Vinarija “Tikveš”, Goran Kvrgić, McCMcCulloch Wines, Ljubica Radan, Msc agronomije i enolog, predsednica Vinske Akademije Srbije, Svetlana Kostić, Marketing & Communicatios Manager, MK Resort, Goran Kovačević, Hotel “Square Nine”, Jovan Njegovan, Restoran “Sokače”, Novi Sad, Kopaonik, Veljko Antonić , Hotel “Crown Plaza”, Beograd, Jasmina Vekić – Restorani “Šaran” i “Kovač”, Beograd, Milica Petković, Restoran “Tri Šešira”, Beograd , Igor Belošević, restoran “Avala”, Beograd i mnogi drugi.

I ove godine sa nama je bio domaći mlečni brend Moja Kravica, koji predstavlja simbol kompanije Imlek, a proizvodi ovog brenda simbol su zdravlja, prirode i tradicije, zbog čega su kod potrošača stekli poverenje koje nema cenu. Široki asortiman proizvoda pod brendom Moja Kravica obuhvata mleko, čokoladno mleko, jogurt, kiselo mleko, kiselu pavlaku, krem sir, milkšejkove, maslac i proizvode Moja Kravica Kuhinjica. Svakako, najpoznatiji proizvod predstavlja Moja Kravica mleko bogatog ukusa, sa posebno odabranih najkvalitetnijih domaćih farmi, u kome su sačuvani svi prirodni hranljivi sastojci mleka, idealni za zdravu ishranu cele porodice.

Konferenciju su podržali: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo, Grad Novi Sad – Gradska uprava za privredu i turizam, Kompanija Imlek i brend “Moja Kravica”, hotel Sheraton Novi Sad, Vinarija Kovačević, Klaster “Vojvođanski dućan”, Vinarija Vizba Valadovo iz Makedonije, Udruženje “Bač u srcu Bačke” i Udruženje “The Best Fest”.