Home Konferencije Digital 2018 – Andreja Milkić: Mnogo toga o generaciji Z tek treba...

Digital 2018 – Andreja Milkić: Mnogo toga o generaciji Z tek treba da naučimo

1559
0

Petu godinu zaredom Color Media Communications organizuje “Digital“, regionalnu konferenciju o trendovima u telekomunikacijama i medijima.

Ovogodišnji – #Digital2018 – trajaće 2 dana – 06. i 07. septembra (četvrtak i petak) i okupiće najznačajnija imena iz ovih oblasti iz celog regiona kao i brojne goste iz inostranstva.

Konferencija se održava u Hotelu Metropol u Beogradu.

Konferenciju će ove godine prvog dana otvoriti Vladan Vukosavljević, ministar kulture i informisanja, Denis Kif, ambasador Velike Britanije u Srbiji i Tatjana Matić, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, a drugog dana Kati Csaba, ambasadorka Kanade u Srbiji i Branko Ružić, ministar državne uprave i lokalne samouprave u Vladi Srbije.

U panelu “SNOVI I JAVA GENERACIJE Z: UPOZNAJTE SVOJE BUDUĆE KUPCE, ILI MOŽDA BOLJE NE…” učestvovaće i Andreja Milkić, Account Director u advertajzing agenciji Leo Burnett (Publicis One) gde radi na kampanjama najvećih domaćih i regionalnih brendova, sa kojim smo razgovarali u susret konferenciji:

Da li dovoljno poznajemo generaciju Z i uticaj koji imaju na digitalnu komunikaciju uopšte?

– Čini mi se da smo kao tržište tek sada uspeli da sagledamo i „dokučimo” Milenijalse, a da je generacija Z sledeća velika tema kojom će se baviti naša industrija. Analiza ponašanja i motivacije Milenijalsa tek sada postaje norma za svaki veći strateški projekat velikih kompanija, oni sada čine veliki segment potrošača i svima su instant prioritet… Ipak, za one kompanije koje dugoročno planiraju razvoj biznisa, upoznavanje Generacije Z bi trebalo da se pretvori u ubrzani kurs jer je svima jasno da su “iza ugla”, da imaju potpuno novi set vrednosti i podršku u naprednoj komunikacionoj tehnologiji…
Za sada o njihovim specificnostima znamo osnovno, na primer da preferiraju da kupuju “iskustva” a ne stvari, da rado komuniciraju u slikama, da su potpuno fokusirani na mobilne telefone, da na njihovu kupovinu više utiče savet prijatelja nego preporuka poznate ličnosti… ali mnogo toga o generaciji Z tek treba da naučimo.

Kako vidite korišćenje influens marketinga u komunikacijama danas? Da li se u nekim momentima i preteruje i ne koristi ovaj segment na pravi način?

– Influenseri, po mom skromnom mišljenju imaju prividan, ili bar nedovoljno dokazan uticaj na našem tržištu. Oni donekle utiču na imidž brendova kod mladih generacija, ali retko vidjam njihov konkretan uticaj na prodaju. Digitalne agencije se trude da dižu hype oko njih i samim tim sebi daju na značaju, ali jedno su like-ovi i share-ovi, a drugo konkretna metrika koja ukazuje na posledični rast finansijskih rezultata. U debatu možemo da ukljucimo i Kylie Jenner i priču o vrednosti njene kompanije koja se procenjuje na oko milijardu dolara, ali ne smemo da zaboravimo da u marketing miksu “promocija” čini samo jedan deo slagalice, a da u okviru segmenta promocije – influenseri čine tek delić ukupnog uticaja. Kylie je došla kao “šlag na tortu” u kompaniji koja je prethodno ozbiljno postavila proizvod, cenovnu i distribucionu strategiju, i samo im je bila finalni deo slagalice…

Gde ovaj region kasni kada je u pitanju korišćenje digitalnih komunikacija?

– Veliki brendovi na našem tržištu i dalje obazrivo koriste svoje digitalne komunikacije. Kompanije igraju na sigurno i drže se starih pravila i formula iz ATL komunikacije. Posteri i billboard-i ne treba da budu postovi, a TV reklame ne mogu da budu wow content koji brendovi postuju na socijalnim mrežama. Koliko istinskih virala smo imali u poslednje 2 godine u Srbiji? Na koji pre roll ad nekog domaćeg brenda ste skoro odreagovali sa oduševljenjem?

Naš region dodatno koči i to što nemamo razvijeno e-commerce tržište i to prilično ograničava korišćenje digitalnih komunikacija. To nas delimično uslovljava da “zabavljamo” ili prividno engage-ujemo potrošače preko postova na socijalnim mrežama, dok na razvijenim tržištima sva digitalna komunikacija ima jasniju, merljiviju i jaču vezu sa prodajom proizvoda i usluga.

Tokom dva dana u okviru deset panela i nekoliko studija slučaja i prezentacija, stručnjaci iz različitih oblasti govoriće o trendovima u telekomunikacijama, medijima i tehnologiji, autorskim pravima u digitalnom dobu, kraljevima zabave u regionu, SVOD platformama, E-sportu, generaciji Z, strepnjama i nadama domaće IT scene, 20-godišnjici osnivanja kompanije Google i onome što dolazi iz naših garaža, ali i o greškama, padovima i ponovnim podizanjima uspešnih.

Program, učesnike, informacije o prijavi i kotizacijama možete pronaći na zvaničnom sajtu www.digitalconference.rs