Home Konferencije Završen #Digital2019: Rad na postizanju rezultata je cikličan proces

Završen #Digital2019: Rad na postizanju rezultata je cikličan proces

1561
0

Regionalna konferencija „Digital“ zvanično je završena večeras u Beogradu. Bila je ovo šesta konferencija po redu, u organizaciji Color Media Communications-a, sa prijateljima.

Tokom dva dana, u okviru panela i nekoliko studija slučaja i prezentacija, stručnjaci iz različitih oblasti govorili su o trendovima u telekomunikacijama, medijima i tehnologiji, o kriznoj komunikaciji u javnoj upravi, etici i estetici novog doba, trendovima u produkciji globalnih kanala i VOD-platformi, istinama i zabludama o “Tviter zajednici”, digitalnoj ekonomiji, savremenom poslovanju, marketingu u svetu novih tehnologija, odnosu prema zaposlenima u digitalnoj eri i o drugim važnim temama.

Drugi dan okupljanja otvorio je ministar uprave i lokalne samouprave Branko Ružić. Nakon što je pozdravio prisutne, Ružić je napomenuo kako je ova konferencija važno mesto za razmenu informacija.
– Ulaganje u digitalizaciju je isplativo, ne samo za pojedinca, već i za državu, podsetio je on, istakavši da se u okviru digitalnih profesija najviše ističe IT.

Kako je IT u najvećem profesionalnom i tržišnom fokusu, tako će i država u narednom periodu da se okrene istoj, što će, rekao je ministar danas, uticati na generisanje novih radnih mesta.

Ministar je upoznao prisutne sa aktuelnim projektima i zakonima, usko vezanim za digital, a cilj je da putem modernih tehnologija i građani doprinesu u važnim odlukama. Jedan od takvih je Zakon o centralnom registru, koji je zvaničan, ali njegova primena je u planu do 01.09.2020. godine.

Sa nama drugi dan bila je Nj. ESubrata Batačardži, ambasador Indije u Beogradu, koji je svoje uvodno obraćanje krenuo sa odnosima Indije i Srbije, rekavši da traju već tri veka.

Kako je Indija jedna od zemalja u svetu sa izuzetno rastućom digitalnom pismenošću, praćenjem trendova i inovativnošću, zvanično sa početka 2000. godine, tako je godinama posle, radeći istu stvar, smanjila siromaštvo.

Jedan od planova svakako je povezivanje vlade sa korisnicima upravo kroz produkte novih tehnologija, što je svojevrsni izazov s obzirom na brojnost stavnovništva.

Zanimljivo je to da je g. Batačardži izlaganje završio isto pričom o odnosu Indije i Srbije, ali ovaj put o budućim planovima, koji bi se odnosili na razvitak transfera ideja i interkulturalnog dijaloga. Istakao je da postoji program koji bi mogao da pomogne i u obučavanju Srba za veštačku inteligenciju.

Nj. E. Oana-Kristina Popa, ambasadorka Rumunije u Srbiji, predstavila je aktuelne programe i angažmane rumunske Vlade na završenoj konferenciji.

Panel br. 7 Erin Brokovič, model 4.0: Društvene mreže i građanske inicijative

Kakva je sudbina građanskih inicijativa? Šta jednog stanovnika Srbije čeka ako se odvaži i osnaži da se zalaže za temu koja će uneti pozitivne promene u društvu, ne zato što ima političku pozadinu, već zato što zaista želi dijalog i rešenje problema do kojeg mu je stalo?

Panelisti su preneli svoje iskustvo sa građanskim inicijativama, svako iz svog ugla. Istakli su važnost društvenih mreža, posebno Twiter-a, kao presudnog alata u borbi za inicijativu, ali i značaj podrške medija.

Koliko je građansko okupljanje važno, a vidljivost kroz društvene mreže očigledna, vidi se na odličnom primeru inicijative “Odbranimo reke Stare Planine”.

– Ukoliko bi se desilo da izgrade sve, Srbija bi imala milion ekonomskih izbeglica, rekao je danas Aleksandar Jovanović, dodavši da je borba za bolje sutra „ratni put i osvešćivanje“.

Panelisti su na kraju zaključili da su brzina i vidljivost presudni za onlajn komunikaciju, ali komentari jesu i biće večita borba.

Panel br 8: Their Highness the Employees – Briga o zaposlenima u digitalnoj eri

Koliko je važno zdravo poslovno okruženje za zaposlenog? Šta nadređeni može da uradi za radnika? Koje su potrebe radnika? Da li se potrebe radnika u praksi zaista poštuju? Da li je deficit radne snage doveo do toga da se radnici tretiraju loše u našoj zemlji?

Ovo su samo neka od pitanja koja su pokrenuli učesnici osmog panela.

– Rad na postizanju rezultata je cikličan proces: postavimo cilj, upošljavamo njihove potencijale i tako napravimo vrednost kompaniji, rekao je na konferenciji Branko Vukovac iz Infostuda.

Ivana Mihajlović, HR direktorka Direct Medie, istakla je da je DIRECT MEDIA United Solutions postala nosilac važnog sertifikata Family Friendly DIRECT, čime je postala prva agencija u regiji sa zvaničnom potvrdom porodično odgovornog poslovanja.

Takođe je navela i koji su sve benifiti obuhvaćeni sertifikatom, kao i značaj ovakvih aktivnosti u zadržavanju zaposlenih i njihovoj boljoj motivaciji.

Kao nešto što definitivno utiče negativno na današnje poimanje zapošljavanja, a posebno na odnos radnika i zaposlenog, je nedostatak ličnog kontakta. Potrebni su, složni su panelisti: dijalog, dobra atmosfera na poslu i rad u manjim timovima.

Lior Romanowsky, osnivač i direktor kompanije Spartans iz Izraela ovisnik je o inovacijama i glavni govornik u oblastima proširene stvarnosti / KSR i veštačke inteligencije. Lior, osnivač i izvršni direktor kompanije Jenna & Spartans AI (koja ima AI odeljenje u Beogradu, Srbija), govorio je o primeni inovativnih tehnoloških rešenja, veštačkoj inteligenciji i rešavanju izazova u industriji.

Nakon sjajne prezentacije našeg prijatelja Liora, usledila je prezentacija “Interconnected”.
„Interconnected“ – Prvi program za izvrsne projekte mladih naučnika u Srbiji, finansiran kroz Fond za nauku Republike Srbije

Dr Milica Đurić-Jovičić, Fond za nauku Republike Srbije, predstavila je sva postignuća i kampanje Fonda i rezimirala postignute rezultate.

Panel br 9: Na uglu Bulevara revolucije i Sanset avenije: Srbija kao globalna filmska meka

Ana Ilić, viši savetnik predsednika Vlade za kreativne industrije i turizam, predstavila je rezultate saradnje Vlade i filmske industrije koja beleži ogroman procvat kod nas. Produkcije ostavljaju milione u Srbiji, što utiče na zapošljavanje naše radne snage.

Ilić je istakla da prostora za napredak još ima, u smislu obučavanja novog  kadra, fokus na TV serije, Netflix i mnoge druge prilike.

Panelisti su razgovarali o filmskom biznisu u Srbiji, koliko je napredovao u odnosu na period kada se u zemlji nisu snimali holivudski blokbasteri, šta je ekspanzija snimanja filmova  donela našoj zemlji, koji su problem, a koje su prednosti, kako se razvija tržište rada, zbog čega odlaze filmski radnici u inostranstvo…

– Mi smo Evropa u malom. Imamo glavni grad koji može da glumi bilo koji evropski grad, rekao je Aleksandar Conić.

Nedostatak filmskih studija i filmskih radnika dva su najveća problema sa kojima se današnja kinematografija bori.

Suočeni sa stvarnošću, Conić je podsetio na bitnu stvar:
– Kreativne industrije su najviše forme izvoznog produkta.

Panel br. 10: Šta žene žele: Urednice i urednici ženskih magazina i portala otkrivaju sve

Urednici magazina i portala pokušali su da daju odgovor na večnu temu “Šta žene žele?”, a ujedno su predstavili i svoje brendove i uredničku politiku magazina i portala.
Šta žene vole da čitaju, koje teme ih interesuju, kako urednici oblikuju stavove žena i da li su svesni toga, preko toga šta žene nikako ne žele i da li bi trebalo kreirati sadržaj prema advertajzingu do publike – samo su neka od pitanja na koje su kroz šaljiv, spontan, a ujedno i ozbiljan dijalog pokušali da razluče naši panelisti.

– Žene su veliki konzumenti e-komerca, podsetio je Janjatović.

– Mi često više želimo da smo nekom drugom mestu, a ne na onom na kom smo, iznela je činjenično stanje Lidija, vrativši nas momentalno na digitalne tehnologije.

– Na kraju, ostaje nam da zapamtimo da smo neprestano u promeni – ona je postala naša konstanta, rekla je Ćulibrk.

Zašto političari (ne)vole Twitter

Zbog čega političari mrze Twitter? Žaklina Tatalović, sa TV N1, pokušala je na duhovit način, putem sopstvenih tvitova, da objasni zašto je ova društvena mreža “najgora” za srpske političare.

– Političari, tvitujte sami, bio je momentalan i glasan savet.

Evo još nekih od značajnih saveta i otkrivenih “tajni”: političarima smetaju tvitovi koji nemaju komentar, oni čitaju sve komentare baš zato što se plaše Twitter-a, budite iskreni i odani i svojih 140 karaktera iskoristite na pametan, kreativan i mudar način.

Panel br. 11: Welcome to TwitterLand: Istine i zablude o „Tviter zajednici“, njenim vođama i njihovim podanicima

Učesnici panela razbijali su predrasude o Twitter-u, savetovali na koji način ga pravilno koristiti, šta je cilj debata na ovoj mreži, koliko žustri komentari mogu da ugroze poslovni imidž pojedinca, ko su “vođe” na Twitter-u kod nas i zbog čega  je njihovo mišljenje važno.

– Nasilje prestaje kada se obratimo strahu nasilnika, a ne direktno nasilniku, rekla je danas Gordana Čomić objasnivši na slikovit način kako onlajn nasilje definitivno postoji na mrežama, kako je to ne dotiče i kako je takav vid komunikacije isti, čak i gori, na ulici, ali uz savet kako ga sanirati.

Tomislav Momirović nastavio je sa kontroverznim izjavama, uz sigurnost da je konstruktivna kritika iluzija.

– Tako ne funkcioniše život. Ljudi se nameću, rekao je on.

Ovim panelom završen je #Digital2019

Konferenciju su podržale kompanije: FOX, Telekom Srbija, AMC, Direct Media United Solution, Discovery Channel, Viasat World, Epic Drama, National Geographic, AMS osiguranje, Smart voda i Romerqeulle.

Vidimo se sledeće godine!