U prelepom zdanju Konaka kneginje Ljubice održana je promocija i koktel prijem povodom izlaska luksuznog dvojezičnog izdanja magazina “Hello! Travel: Kulturna baština Srbije”.
Color Media Communications u saradnji sa Turističkom organizacijom Srbije predstavila je specijalno izdanje magazina “Hello!” posvećeno kulturnoj baštini Srbije pod nazivom “Hello! Travel: Serbia Cultural Heritage”.
Na 204 strane luksuznog dvojezičnog magazina čitaoci će biti u prilici da se upoznaju sa raskošnim kulturnim blagom i znamenitostima na teritoriji Centralne Srbije, Vojvodine, Kosova i Metohije… Crkve, manastiri, džamije, sinagoge, dvorci, palate, tvrđave, gradovi, sela i naša bogata tradicija vas očekuje u ovom izdanju magazina.
Domaćin promocije direktorka Muzeja grada Beograda Jelena Medaković je istakla da je za muzej veoma važno da na svaki način povežemo i spojimo nasleđe i turizam.
– Najbolja vidljivost naših napora i onoga što mi imamo na ovaj način će doći do naše buduće publike i do svih onih koji treba da se upoznaju sa identitetom našeg naroda i sa onim što samo na apsolutno autentičnom mestu možete da doživite i vidite. Dodatna vrednost svakog turističkog aranžmana je autentičan prostor i nešto iz naše baštine i kulture – navela je Medaković.
Robert Čoban, predsednik Color Press Group i izdavač magazina na srpskom jeziku na otvaranju događaja je rekao:
– Kada je moja supruga 2015. na letovanju u Grčkoj kupila primerak magazina “Hello! Travel: Mykonos” došao sam na ideju da u saradnji sa našim partnerima iz magazina “Hello!” koji izdajemo od 2007. godine – pokrenemo sličnu ediciju u našem regionu. Prvo smo ponudu dali Budvi i magazin “Hello! Travel: Budva” pojavio se na kioscima u proleće 2016. Nakon toga su usledile ostale prestižne turističke destinacije u regionu: Skijališta Srbije, Novi Sad, Vojodina, Crna Gora, Zlatibor, Jahorina, Zagreb, Vrnjačka Banja, Srbija: Aktivni odmor, Crna Gora: Planinski turizam i najzad kao 13. izdanje “Hello! Travel: Kulturna baština Srbije”, magazin koji je pred vama. Turistička privireda je pokazala da je vitalna i u stanju da izdrži pandemiju koronavirusa koja je bila najžešći udar na ovu granu od Drugog svetskog rata do danas na globalnom nivou i od ratova devedesetih na nivou našeg regionu. U prirodi čoveka je da putuje i otkriva nove meridijane, znamenitosti, jela, vina i civilizacije. Zbog toga je turistička industrija tako vitalna. Izdanje koje je pred vama svedoči o bogatoj kulturnoj baštini Srbije, srpskog naroda i drugih naroda koji sa njim zajedno žive na ovim prostorima. Deo tog bogatstva videćete i večeras kroz svadbene rituale oblačenja Slovaka, Šokaca, bačkih Srba i krajiških Srba. Takođe, uz pomoć naših prijatelja iz NALED-a i Etno mreže imaćete prilike da vidite neke od najlepših dezena koje su napravile ruke veštih žena iz Pirota, Stapara i Novog Pazara! Uživajte u današnjoj promociji i magazinu!
Žikica Milošević, glavni i odgovorni urednik ovog prestižnog magazina naveo je da “kulturni turizam čini 40% procenata turističke industrije u svetu što znači da 40% procenata ljudi širom sveta obilazi kulturne znamenitosti. Ovim izdanjem želimo da pokažemo bogatstvo kulture u Srbiji, da pozovemo ljude da vide kolevku evropske civilizacije. Ne samo strance koji su svakako dobrodošli već i građane naše zemlje jer je sasvim sigurno da ima mnogo delova Srbije koje još nisu obišli”.
Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović naglasila je da su kultura i turizam jedino zajedno uspešni i ne mogu jedno bez drugog.
– Prvo smo radili “Hello Travel Srbija – aktivni odmor”, sada kulturno istorijsko nasleđe i to ne slučajno jer upravo aktivni odmor i kulturno istorijsko nasleđe su centralni proizvodi koje mi promovišemo u sklopu naših promotivnih kampanja. Tako smo i ove godine u okviru kampanje “Biram Srbiju” kao centralnu temu imali kulturno istorijsko nasleđe. Verujemo da ćemo kroz ovo izdanje uspeti da skrenemo pažnju našim građanima da u okviru svojih putovanja posete znamenitosti koje su deo našeg kulturnog i istorijskog nasleđa. Ovaj magazin može da posluži i kao svojevrsni vodič kroz Srbiju – navela je Labović.
Za svečane zvanice koktel prijema pripremljene su i zanimljive aktivosti tokom promocije. Svi prisutni su imali priliku da učestvuju u kvizu “Koliko poznajete kulturnu baštinu Srbije?” a učesnici kviza koji su tačno odgovorili na svih pet pitanja dobili su nagradno putovanje za dve osobe: “Vinski vikend u Vršcu”.
U jedne od najlepših tradicionalnih običaja svih naroda ubrajaju se svadbeni običaji koji podrazumevaju kićenje mlade i mladoženje, a na promociji je predstavljeno tradicionalno oblačenje i kićenje mlade. Prijatelji magazina iz Bača, Sombora i Selenče predstavili su nam bogatstvo naše kulturne baštine, imali smo priliku da vidimo kako izgledaju šokački mladenci, predstavilo ih je Udruženje Didina kuća Bač, krajiške mladence, predstavilo je KUD Mladost Bač; slovačke mladence, predstavili su članovi Mesnog odbora Matice slovačke u Selenči – Etno sekcija dok je bačke mladence, predstavilo Gradsko kulturno-umetničko društvo RAVANGRAD Sombor.
Udruženje Etno-mreža se pobrinulo da se prisutni gosti upoznaju sa tradicionalnim rukotvorinama: pirotskim, staparskim i novopazarskim ćilimima i drugim ručnim radovima.
Na samom kraju događaja viša kustoskinja Muzeja i istoričarka umetnosti Nataša Popovska izvela je monodramu o kneginji Ljubici Obrenović, a nakon toga su gosti mogli da pogledaju stalnu muzejsku postavku kojom je predstavljen način života i stanovanja u devetnaestovekovnom Beogradu, pod nazivom “Enterijer beogradskih kuća 19. veka”.
Konak kneginje Ljubice ubraja se u red najznačajnijih i najreprezentativnijih spomeničkih objekata u Beogradu. Građen je od 1829. do 1831. godine i jedan je od malobrojnih danas sačuvanih memorijala srpske vladajuće dinastije Obrenović.
Luksuzno dvojezično izdanje magazina “Hello! Travel: Kulturna baština Srbije” od danas se nalazi u slobodnoj prodaji na kioscima širom zemlje, upoznajte se sa našom prelepom kulturnom baštinom i tradicijom putem ovog jednistvenog izdanja.
Foto: Goran Zlatković