Dvanaesta konferencija DIGITAL 2025, koju su organizovali Color Media Events i magazin Diplomacy & Commerce uz podršku Privredne komore Srbije, još jednom je okupila ključne lidere iz digitalne industrije, telekomunikacija, medija i veštačke inteligencije iz celog regiona.
Tokom celodnevnog programa, državni zvaničnici, predstavnici međunarodnih organizacija i vodećih kompanija razmenjivali su ideje i iskustva o budućnosti digitalnih tehnologija i njihovom uticaju na privredu, medije i društvo.
Konferenciju su zvanično otvorili Boris Bratina, ministar informisanja i telekomunikacija Republike Srbije, zatim Predrag Nikolić iz Centra za digitalnu transformaciju Privredne komore Srbije, Tina Aničić iz UNFPA i Robert Čoban, predsednik Color Press Group. U uvodnim obraćanjima istaknuto je da Srbija ima veliki potencijal da postane regionalni lider u oblasti digitalne ekonomije i inovacija.

„Veliko mi je zadovoljstvo da vas pozdravim na 12. Digital konferenciji. Kada pogledamo ovogodišnji program, jasno je koliko se brzo i dinamično razvija oblast digitalnih tehnologija. Put koji smo mi prešli od prve konferencije, u nekim drugim industrijama bi trajao pedeset ili čak sto godina. To samo pokazuje koliko je važno da se okupljamo, razmenjujemo iskustva i pratimo ovaj izuzetan tempo promena,“ rekao je Robert Čoban, predsednik Color Press Group, otvarajući događaj i najavljujući dnevni program.
„Od prošlogodišnjeg Digitala, Ministarstvo informisanja i telekomunikacija preduzelo je niz koraka u različitim oblastima. Nastavili smo sa izgradnjom širokopojasne infrastrukture u ruralnim delovima zemlje — takozvani program ‘ruralni širokopojasni internet’ — kako bismo omogućili da svaki građanin Srbije ima pristup brzom internetu. Takođe smo unapredili rad na jačanju sistema sajber bezbednosti u skladu sa Nacionalnom strategijom 2022–2026, jer verujemo da digitalni razvoj ima smisla samo ako je bezbedan i ako gradi poverenje u digitalne usluge,“ izjavio je ministar Bratina.

Program konferencije obuhvatio je pet dinamičnih panela sa više od dvadeset istaknutih govornika. Lideri regionalnih telekomunikacionih kompanija — Natali Delić (Telekom Srbija), Mike Michel (Yettel Srbija), Judit Albers (A1 Srbija) i Slobodan Đinović (Orion Telekom) — razgovarali su o budućnosti mrežnih tehnologija i očekivanjima korisnika u godinama koje dolaze.
Posebnu pažnju privukao je panel Lideri AI revolucije, na kojem su stručnjaci poput Ace Momčilovića (Global AI Ethics Institute) i Nikole Kostoskog (Dr. Max Srbija) govorili o tome kako veštačka inteligencija prestaje da bude konkurent i postaje ključni saveznik poslovanja i kreativnih industrija.

Transformacija tržišta sadržaja bila je u fokusu panela Šta (ne)ćemo gledati 2026. godine, gde su rukovodioci vodećih TV i digitalnih platformi analizirali promene u navikama publike i modelima distribucije. Sledeća sesija, Video nije ubio radio zvezdu, pokazala je kako radio pronalazi nove kanale i načine da angažuje slušaoce u digitalnoj eri, dok je završni panel Fake, Deepfake, Deeper and Deeper…otvorio važna pitanja odgovornosti brendova, medija i korisnika u eri sadržaja koji generiše veštačka inteligencija.
Veče je završeno dodelom prestižnih DIGITAL AWARDS nagrada za najbolja dostignuća u digitalnoj industriji za 2025. godinu, nakon čega je usledilo neformalno druženje na After Work koktelu.

Dvanaestu godinu zaredom, DIGITAL konferencija okupila je vrhunske stručnjake i donela ključne uvide u pravce digitalne transformacije u regionu, potvrđujući Beograd kao centralni hub za razmenu znanja i inovacije.
Konferenciju DIGITAL 2025 podržali su sponzori mts, Yettel, A1, Star Channel, Orion Telekom, directmedia, Vision Partners i Privredna komora Srbije.