Color Media Communications šestu godinu za redom organizuje konferenciju posvećenu društveno odgovornom poslovanju.
Zbog situacije sa pandemijom korona virusa (Covid-19) konferencija CSR Srbija 2020 – Društvena odgovornost u vremenima krize prvi put će se održati online, 01. juna 2020. godine sa početkom od 10:00h.
Na ovogodišnjoj konferenciji govorićemo o budućnosti CSR-a, najnovijim trendovima i izazovima. Saznaćete kakvo je bilo društveno odgovorno poslovanje kompanija za vreme pandemije. U novonastaloj situaciji uvideli smo neophodnost brze reakcije celog sistema i solidarnosti u svakom smislu, kao i značaj volonterizma kao jednog od načina za pomoć zajednici. Pričaćemo kako su kompanije obezbedile svojim zaposlenima mogućnost rada od kuće i pojačale svoje društveno odgovorne aktivnosti kada je građanima bilo najpotrebnije. U poslednjem panelu osvrnućemo se na značaj odgovorne proizvodnje i potrošnje, edukaciju potrošača i smanjivanje otpada.
Ovim povodom, naša sagovornica bila je Marija Vujanić, Telenor Srbija, jedna od učesnica konferencije.
Koliko je pandemija koja je za nama ostavila traga na poslovanje Telenora u Srbiji, kako ste interno prilagodili poslovanje, način rada i organizaciju kompanije? Koliko je telekomunikacioni sektor, generalno, bio pogođen pandemijom?
– Pandemija je definitivno promenila prioritete i način funkcionisanja svakog čoveka i kompanije, pa tako i telekomunikacionog sektora. Prvo smo se pobrinuli da zaštitimo naše zaposlene, korisnike, i partnere, a zatim i obezbedimo stabilnu mrežu i uslugu, i to u trenucima kad je glasovni i internet saobraćaj svakog dana dostizao istorijske maksimume. Jer, naši korisnici su građani, ali i hitne službe, zdravstveni radnici, krizni štabovi i mnogi drugi i bilo nam je važno da naša mreža funkcioniše besprekorno i da svi oni ostanu povezani.
Kad je u pitanju način rada, nije nam bio izazov da se prilagodimo radu od kuće, jer u Telenoru tu praksu imamo već duže vreme. Na raspolaganju su nam alati za onlajn komunikaciju i saradnju, podržavamo fleksibilnost u radu i stalno se trudimo da unapredimo balans između privatnog i poslovnog života naših zaposlenih. To je jedna od stvari koja nas čini drugačijim poslodavcem. Veći izazov bio je za kolege iz prvih linija – prodavce i agente u kontakt centru, kao i inženjere koji rade na održavanju mreže. Oni su radno vreme, smene, lokacije menjali iz dana u dan, prilagođavajući se propisanim merama. Slobodno mogu da kažem – oni su bili naši heroji tokom trajanja vanrednog stanja.
Da li ste kao kompanija bili aktivni za vreme pandemije u CSR sektoru? Recite nam nešto više o društveno odgovornom poslovanju Telenora za vreme pandemije. Da li ste se organizovali da pomognete zdravstvenom sistemu i drugim institucijama države?
– U jeku krize, fokusirali smo se na one oblasti koje su najpotrebnije zajednici i našim korisnicima i u kojima naša podrška može da ima jasan, konkretan i merljiv uticaj. Takva je bila inicijativa naših dugogodišnjih partnera iz UNICEF-a – nabavka zdravstvene opreme i paketa za najugroženije porodice. Tu je i donacija sa Mobi bankom, u saradnji sa Fondom B92 za nabavku šest infuzionih i jedne špric pumpe. Dali smo mnogo besplatnog saobraćaja i telefona đacima i studentima koji nisu imali pristup online školovanju, a našim korisnicima besplatno korišćenje društvenih mreža i servisa poput Nickelodeon ili Bookmate. Želeli smo da imaju na raspolaganju što više interneta kako bi ostali u kontaktu sa svojim porodicama, prijateljima, proveli vreme u učenju, čitanju ili zabavi.
Predstavite nam fokus društveno-odgovornog poslovanja vaše kompanije u 2020. godini i sa kojim se izazovima trenutno suočavate?
– Znamo da će ova godina biti specifična, da će društvu trebati vremena da se oporavi i, ako mogu da kažem, na neki način izleči. Mi ćemo biti tu da pomognemo, tamo gde naša ekspertiza zaista može da promeni stvari. Uprkos krizi, raspisali smo i privodimo kraju novi konkurs Telenor fondacije „Zamisli sve“ za sve humanitarne, nevladine i neprofitne organizacije, institucije i fondacije sa inovativnim rešenjima. Znamo koliko će njima podrška biti važna u narednom vremenu i tu smo da zajednički dođemo do što boljih projekata i rešenja.
Kako vidite budućnost CSR-a u Srbiji pogotovo nakon krize izazvane pandemijom, čemu vi kao kompanija težite?
– Ako me pitate čemu težimo u Telenoru, rekla bih – da iz ove krize izađemo jači, da zaštitimo svoje zaposlene i njihove porodice, da korisnicima i dalje pružamo kvalitet na koji su navikli, a da kroz rad fondacije i zajedno sa našim partnerima dođemo do novih rešenja na izazove kojih će, sigurno, biti više nego ikad. Snaga CSR-a uvek je najvidljivija u krizi, čemu smo i ovaj put svedočili. No, mislim da budućnost odgovornog poslovanja nije mnogo različita od one u pred-korona vremenu. Ono čemu nas je ova poslednja kriza naučila je da, u kratkom roku, kada udružimo napore, možemo mnogo toga.
Odgovorno poslovanje danas nije samo poslovni trend. Mladi koji dolaze ne biraju poslodavca više samo po tome da li ima lepe kancelarije, koliko su plaćeni, ili koje benefite kompanija nudi. Žele da rade u kompaniji koja ima dobru kulturu i koja istinski pomera stvari na bolje.
Predstavite nam neki od kompanijskih CSR projekata na koji ste lično veoma ponosni.
– Telenor fondacija postoji već 13 godina i za to vreme, bilo je zaista fenomenalnih projekata. Rezultati koje smo postigli nisu samo naše zasluge, snaga je u partnerstvima i uzajamnom poverenju da ćemo zajedno uraditi nešto od čega će korist imati šira zajednica. Nadam da se neće niko naljutiti ako mi kriterijum za izbor budu projekti iz nekog “svežijeg” perioda, jer, naprosto, ne znam kako bih drugačije odabrala. Projekat “Siguran internet za celu porodicu” koji smo realizovali sa UNICEF-om pravu snagu je pokazao brojem dece i učitelja, roditelja do kojih smo došli sa ovako važnom temom, čini mi se važnijom nego ikad, jer se nalazimo u vremenu u kom se bukvalno sve prebacilo u onlajn svet za samo nekoliko meseci. I da, moram reći da mi je izuzetno zadovoljstvo da smo ove godine baš za saradnju sa UNICEF-om dobili Virtus nagradu. Nama mnogo znači, iako nagrade nisu uvek jedino merilo uspešnosti. Drugi projekat je “Brzinom do zvezda” u okviru sponzorstva Srpskog Atletskog Saveza, koji ima za cilj promociiju sporta među decom školskog uzrasta. Sve što nam se desilo omelo nas je da završimo ovogodišnji ciklus, ali se zato još više radujemo sledećem.
Svi zainteresovani moći će da prate i aktivno učestvuju u konferenciji preko live streama na YouTube kanalu Color Media Communications.
Link za praćenje konferencije: https://www.youtube.com/watch?v=eEXUrV8zkxs
Detaljniji program možete pronaći na linku: http://communications.rs/csrsrbija2020/