Color Media Communications šestu godinu za redom organizuje konferenciju posvećenu društveno odgovornom poslovanju.
Zbog situacije sa pandemijom korona virusa (Covid-19) konferencija CSR Srbija 2020 – Društvena odgovornost u vremenima krize prvi put će se održati online, 01. juna 2020. godine sa početkom od 10:00h.
Na ovogodišnjoj konferenciji govorićemo o budućnosti CSR-a, najnovijim trendovima i izazovima. Saznaćete kakvo je bilo društveno odgovorno poslovanje kompanija za vreme pandemije. U novonastaloj situaciji uvideli smo neophodnost brze reakcije celog sistema i solidarnosti u svakom smislu, kao i značaj volonterizma kao jednog od načina za pomoć zajednici. Pričaćemo kako su kompanije obezbedile svojim zaposlenima mogućnost rada od kuće i pojačale svoje društveno odgovorne aktivnosti kada je građanima bilo najpotrebnije. U poslednjem panelu osvrnućemo se na značaj odgovorne proizvodnje i potrošnje, edukaciju potrošača i smanjivanje otpada.
Ovim povodom, naša sagovornica bila je Tijana Koprivica, Delta Holding, jedna od učesnica konferencije.
Koliko je pandemija koja je za nama ostavila traga na poslovanje Delta Holdinga, kako ste interno prilagodili poslovanje, način rada i organizaciju kompanije? Koliko su sektori vašeg poslovanja, generalno, bili pogođeni pandemijom?
– Kompanije Delta Holdinga podeljene su u grupe: primarna poljoprivredna proizvodnja, food processing, real estate i distribucija. S obzirom na to da su delatnosti dosta različite uticaj krize je bio raznolik. Najveće posledice uticaj pandemije ostavio je na poslovanje Delta Real Estate Grupe u segmentu hotelijerstva i šoping molova jer je došlo do znatnog pada poslovnih aktivnosti.
Prisustvo virusa Covid-19 u našoj zemlji sve kompanije sistema su shvatile veoma ozbiljno. Na nivou kompanije je formiran Krizni štab koji je bio u svakodnevnom kontaktu sa kolegama sa lokacija. Fokus je bio pre svega na zaštiti zdravlja zaposlenih. Naše fabrike, imanja, farme, distributivni centri, Yuhor radnje, servisi automobila nisu prestajali sa radom i najvažnije je bilo sprečiti pojavu i širenje virusa među zaposlenima. Zato su sprovedene sve neophodne mere koje su uključivale slanje mejlova i postavljanje obaveštenja zaposlenima o merama preventive, obavezno korišćenje zaštitne opreme, distancu među zaposlenima u radnim i pomoćnim prostorijama, organizovanje smenskog rada i smena za pauze, održavanje redovne dezinfekcije prostora između smena i nakon završetka radnog dana, dezobarijere na ulasku, smernice za postupanje pri prijemu eksternih lica tokom utovara i istovara robe, kao i detaljna uputstva za postupanje u slučaju da se zaposleni zarazi virusom Covid-19. Osim toga svi zaposleni, čiji je posao to dozvoljavao, radili su od kuće. U kancelarije smo počeli da se vraćamo tek po ukidanju vanrednog stanja. Trenutno u kancelarijama ne boravi više od 40% zaposlenih. Jednom nedeljno rade se dezinfekcije kancelarija i pomoćnih prostorija od strane ovlašćenog zavoda, a na dnevnom nivou u više navrata to obavlja angažovana služba za brigu o higijeni prostora. U svim kancelarijama i pomoćnim prostorijama postavljena su sredstva za dezinfekciju ruku i radnih površina.
Da li ste kao kompanija bili aktivni za vreme pandemije u CSR sektoru? Recite nam nešto više o vašem društveno odgovornom poslovanju za vreme pandemije? Da li ste se organizovali da pomognete zdravstvenom sistemu i drugim institucijama države?
– Briga o zaposlenima je veoma važan deo CSR-a u ovom periodu. Osim svih mera koje smo sproveli da ih zaštitimo od virusa, brinuli smo i o njihovim osećanjima u uslovima pandemije. Organizovali smo on-line savetovanje sa psiholozima Ivanom Penčić Vlajić i Marijom Vojinović iz Start-Up agencije, pa su zaposleni imali mogućnost da sa stručnjacima podele brige i dobiju korisne savete.
Sve aktuelne i planirane CSR aktivnosti kojima pružamo pomoć zajednici nastavljene su na način prilagođen situaciji. Tako smo, na primer, umesto robnih donacija za Uskrs, deci iz ugroženih porodica iz projekta Treći roditelj, ove godine uplaćivali novac na račun njihovih roditelja.
Meštane iz projekta Naše selo, čiji je cilj prenošenje znanja o modernoj poljoprivredi i pomoć u investiranju, savetovali smo putem Viber grupa. Slali su nam fotografije voćnjaka i objekata u izgradnji kako bismo pratili razvoj. Redovno smo sa njima komunicirali i telefonom u pogledu odobrenja kredita za investicije u modernizaciju proizvodnje. S obzirom na to da su marketi na otvorenom jedno vreme bili zatvoreni organizovali smo akciju Pijaca Naše Selo čiji je cilj bio prodaja proizvoda sa sela našim zaposlenima. Na taj način omogućili smo im da prebrode krizni period i ne ostanu bez prihoda.
Kao i u prethodnim periodima, kada je celokupnoj zajednici bila potrebna pomoć, u slučaju zemljotresa, poplava i sl. i ovog puta smo CSR akcije usmerili ka podršci najugroženijim građanima. Naš hotel Crowne Plaza priprema svaki dan 150 obroka za zaposlene beogradskih kovid bolnica – Infektivne klinike i Pulmologije KBC Beograd, KBC Dragiša Mišović, a donirali smo i dezinfekcioni tunel bolnici Dragiša Mišović.
Predstavite nam fokus društveno-odgovornog poslovanja vaše kompanije u 2020. godini i sa kojim se izazovima trenutno suočavate?
– Fokus društveno odgovornog poslovanja ka zajednici svakako ostaje na planiranim projektima, ali u ovim vremenima briga o zaposlenima je veoma važan segment kompanijske odgovornosti. Razmišljamo o strateškom prilagođavanju poslovanja novim uslovima, a to će svakako podrazumevati više dana rada od kuće, pojačane mere Sektora za bezbednost i zdravlje na radu i edukaciju o korišćenju on-line aplikacija.
Kako vidite budućnost CSR-a u Srbiji pogotovo nakon krize izazvane pandemijom, čemu vi kao kompanija težite?
– Mislim da će sve velike kompanije nastaviti sa realizacijom svojih aktivnosti na polju CSR-a kao što i mi planiramo. Naravno, prethodni period nas je naučio da se moramo prilagoditi radu na daljinu pa pretpostavljam da ćemo svi razmišljati o sticanju dodatnih znanja i veština koje omogućavaju komunikaciju i podršku stejkholderima u uslovima kada neposredni kontak nije moguć. Jedna od naših osnovnih vrednosti je briga o ljudima, pa ćemo i u narednom periodu težiti da imamo zadovoljne zaposlene i da omogućimo mladima da steknu znanja i veštine i ostanu u svojoj zemlji kroz projekat Mladi lideri i Compass.
Takođe, veoma nam je stalo da svoje znanje podelimo sa drugima i tako pospešimo razvoj preduzetništva i poljoprivrede u Srbiji. Zato nastavljamo sa realizacijom projekata Delta Biznis Inkubator i Naše Selo.
Predstavite nam neki od kompanijskih CSR projekata na koji ste lično veoma ponosni.
– Lično sam najviše ponosna na projekat Naše Selo. To je jedinstven projekat kojim Delta pokreće poljoprivredu i obnovu sela u Srbiji, a inicijativa za njegovu realizaciju potekla je od predsednika naše kompanije. Za početak, odabrana su sela Dubočane i Mala Jasikova, u okolini Zaječara. Osnov razvoja poljoprivredne proizvodnje malih proizvođača je prenošenje znanja o modernoj proizvodnji, podrška u finansiranju i plasmanu. U projekat je uključeno 40 gazdinstava za koja su urađeni planovi razvoja, organizovano 46 stručnih predavanja, posete farmama i imanjima Delta Agrara i sajmu poljoprivrede. Radi praćenja napretka, stručnjaci Delta Agrara nedeljno obilaze i savetuju učesnike projekta. Za investiranje, obezbeđeni su krediti Erste banke za koje Delta Agrar plaća kamatu. Meštani ih koriste za nabavku životinja, mašina, sistema za navodnjavanje, ograda za voćnjake, materijala za izgradnju štala i mlekara.
Veoma važan segment opstanka sela je i unapređenje društvenih i kulturnih sadržaja. Pre svega akcenat smo stavili na poboljšanje zdravstvenih uslova i obrazovanja. Uz podršku zdravstvenih službi u Zaječaru, rad seoskih ambulanti je proširen na 2 dana nedeljno, umesto jedan. U toku 2019. godine održani su sistematski pregledi za žene i decu, radonice o zdravim navikama i ishrani.
Da bi deci omogućili da znanje stiču u čistim, toplim i bezbednim prostorijama potpuno smo obnovili školu u selu Mala Jasikova. Uz pomoć partnera i prijatelja projekta, obezbedili smo i nov školski nameštaj kao i sprave za časove fizičkog.
U 2019. godini zajedno sa meštanima obnovili smo prostorije mesne zajednice koje služe za edukaciju i okupljanje meštana.
Osim zdravstva i obrazovanja, nismo zaboravili ni kulturne aktivnosti pa su tokom 2019. godine u selima održane 4 pozorišne predstave i podržane 4 seoske proslave.
U nastavku projekta predviđeno je uključivanje još domaćinstava, savetovanje u oblasti prerade poljoprivrednih proizvoda, finasijska i poslovna edukacija, kao i unapređenje društvenog života: obnova škole u selu Dubočane, uređenje ambulanti, prostorija za decu i mlade, igrališta i održavanje kulturnih manifestacija. Dugoročni cilj je da ova naselja dostignu nivo modernih evropskih sela i povratak stanovništva koje se odselilo.
Partneri na projektu su: Erste banka, Grad Zaječar, Zdravstveni centar Zaječar, PKS, Keramika Kanjiža, Beo vrt, Telekom Srbija, CANSEE. Sela su posetili, i redovno prate realizaciju projekta, švedski ambasador i predstavnici austrijske Ambasade.
Svi zainteresovani moći će da prate i aktivno učestvuju u konferenciji preko live streama na YouTube kanalu Color Media Communications.
Link za praćenje konferencije: https://www.youtube.com/watch?v=eEXUrV8zkxs
Detaljniji program možete pronaći na linku: http://communications.rs/csrsrbija2020/