Home Konferencije Digital 2017 – Denis Kif: Digitalna diplomatija je samo tehnološki unapređen produžetak...

Digital 2017 – Denis Kif: Digitalna diplomatija je samo tehnološki unapređen produžetak tradicionalne diplomatije

1648
0

Četvrtu godinu zaredom Color Media Communications organizuje “Digital“, regionalnu konferenciju o trendovima u telekomunikacijama i medijima.

Ovogodišnji – #Digital2017 – trajaće 2 dana – 07. i 08. septembra (četvrtak i petak) i okupiće najznačajnija imena iz ovih oblasti iz celog regiona kao i brojne goste iz inostranstva.

Konferencija se održava u Hotelu Metropol u Beogradu.

Ovogodišnju konferenciju otvoriće prvog dana – Vladan Vukosavljević, ministar kulture i informisanja u Vladi Republike Srbije i  Tatjana Matić, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, a drugog dana – Branko Ružić, ministar uprave i lokalne samouprave u Vlade Republike Srbije i Alona Fišer-Kam, ambasadorka Izraela u Beogradu

Tokom dva dana u okviru devet panela i nekoliko studija slučaja i prezentacija, stručnjaci iz različitih oblasti govoriće o trendovima u telekomunikacijama, medijima i tehnologiji, budućnosti filma i bioskopa u digitalnom dobu, revolucijama na društvenim mrežama, marketinškoj i medijskoj sceni i njenoj budućnosti, kao i o kriznom komuniciranju, Uberu, gorućim temama IT scene i drugo.

Drugog dana konferencije, ambasador Velike Britanije u Srbiji, Nj.E. Denis Kif, održaće prezentaciju pod nazivom “#UKSRB180 – diplomatska istorija se sreće sa digitalom“. Razgovarali smo u susret konferenciji:

Prošle godine ste na otvaranju konferencije Digital govorili o digitalnoj diplomatiji. Šta se na tom polju izmenilo za godinu dana i koliko je bitno da digitalnu diplomatiju shvatimo kao deo diplomatije uopšte?

– Razvoj digitala utiče na diplomatiju kao i na sve druge delatnosti i profesije. Godinu dana je na polju digitala izuzetno puno vremena. Dve najveće promene o kojima ću govoriti na konferenciji su prvi diplomatski app lansiran u Srbiji (posvećen 180. godišnjici diplomatskih odnosa Srbije i UK), odnosno pokretanje ambasadinog @ukinserbia Instagram profila. Instagram je od svog nastanka u diplomatskoj zajednici izazivao različite reakcije. Neke moje kolege ga smatraju suviše površnim i banalnim, odnosno kanalom koji sa „ozbiljnim svetom“ diplomatije nema dodirnih tačaka. Međutim, ono što niko ne može da porekne je da se u Srbiji, a i šire, radi o društvenoj mreži sa najbržim rastom i najvećim brojem novih korisnika, posebno među najmlađom populacijom. „Milenijalci“ praktično žive na Instagramu. To je činjenica koju moramo prihvatiti i ako želimo da budemo uspešni u svom poslu moramo pronaći način da foto i video sadržajima na najbolji način predstavimo ono što radimo i tom delu populacije. Ovo naravno ne znači da je svaka tehnološka i digitalna inovacija nešto što automatski postaje deo diplomatske prakse. Kao i u slučaju svih ostalih komunikacijskih kanala i alatki, tražimo najprikladniji način da ovo što radimo predstavimo zainteresovanoj publici, odnosno da sa relevantnim spoljnopolitičkim „igračima“ uspostavimo dijalog.

Šta publika može da očekuje od vaše ovogodišnje prezentacije – #UKSRB180 – DIPLOMATSKA ISTORIJA SE SREĆE SA DIGITALOM?

– U ovoj godini obeležavamo veliki i važan jubilej – 180 godina od uspostavljanja diplomatskih odnosa između Srbije i Ujedinjenog kraljevstva. Moj prvi prethodnik, pukovnik Hodžis je knezu Milošu predao akreditivna pisma u Kragujevcu 5.juna 1837.godine. Tadašnji britanski ministar spoljnih poslova lord Palmerston se plašio da je pojava telegrafa „početak kraja diplomatije”. Istorija ga je demantovala, diplomatija je preživela i telegraf, i radio, i telefon, i kablovsku televiziju, i Skype… 180 godina kasnije, ambasada pokreće iOS I Android aplikaciju, kako bi u svoje aktivnosti direktnije uključila širi krug učesnika, i kako bi još jasnije i kvalitetnije komunicirala sa širom javnošću u Srbiji, ali i u Britaniji. Moja prezentacija će ukratko predstaviti kako su važne istorijske ličnosti iz zajedničke istorije i diplomatske depeše iz 19. i 20.veka, zahvaljujući jednoj komunikacijskoj kampanji i digitalu, oživele u 2017. godini. Zapravo je vrlo zanimljivo filozofsko pitanje, na koji način će naši naslednici obeležavati važne jubileje za 20 ili 50 godina. Digital je svakako deo odgovora.

Na koji način vaš tim i Vi gradite strategiju digitalne diplomatije?

– Digitalna diplomatija je samo tehnološki unapređen produžetak tradicionalne diplomatije. Digitalna diplomatija jeste jedna nova diplomatska veština, ali su njeni zadaci i ciljevi isti kao i pre 10, 50 ili 100 godina. Ja ne radim ništa suštinski drugačije od onoga što sam radio pre 36 godina, kada sam ušao u diplomatsku službu. Zadatak diplomata je oduvek isti – razumevati, komunicirati i uticati. Digitalnu diplomatiju pre svega posmatramo kao fantastičnu šansu da, zahvaljujući tehnološkim inovacijama, svoj posao radimo još efikasnije i kvalitetnije, ali i da ostvarimo direktne kontakte sa još većim brojem najrazličitijih aktera na javnoj sceni. Pametni telefoni ne mogu da zamene diplomate, ali mogu da im pomognu da svoj posao rade neuporedivo bolje.

Program, učesnike, informacije o prijavi i kotizacijama možete pronaći na zvaničnom sajtu www.digital2017.rs, a kotizacije kupiti i putem www.gigstix.com