Četvrtu godinu zaredom Color Media Communications organizuje “Digital“, regionalnu konferenciju o trendovima u telekomunikacijama i medijima.
Ovogodišnji – #Digital2017 – trajaće 2 dana – 07. i 08. septembra (četvrtak i petak) i okupiće najznačajnija imena iz ovih oblasti iz celog regiona kao i brojne goste iz inostranstva.
Konferencija se održava u Hotelu Metropol u Beogradu.
Ovogodišnju konferenciju otvoriće prvog dana – Vladan Vukosavljević, ministar kulture i informisanja u Vladi Republike Srbije i Tatjana Matić, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, a drugog dana – Branko Ružić, ministar uprave i lokalne samouprave u Vlade Republike Srbije i Alona Fišer-Kam, ambasadorka Izraela u Beogradu
Tokom dva dana u okviru devet panela i nekoliko studija slučaja i prezentacija, stručnjaci iz različitih oblasti govoriće o trendovima u telekomunikacijama, medijima i tehnologiji, budućnosti filma i bioskopa u digitalnom dobu, revolucijama na društvenim mrežama, marketinškoj i medijskoj sceni i njenoj budućnosti, kao i o kriznom komuniciranju, Uberu, gorućim temama IT scene i drugo.
Prvog dana konferencije, u panelu “Ponovo radi bioskop: Kako da Đenka preživi 2017.“, učestvovaće i Ivan Hinić, programski direktor Cineplexx SEE, sa kojim smo razgovarali u susret konferenciji:
Kako bioskopi preživljavaju bitku sa digitalnim filmskim platformama danas?
– Tačno je da smo svedoci ekspanzije ponude kulturnih, zabavnih i svih drugih sadržaja, a posebno filmova, putem najrazličitijih platformi, od multinacionalnih do lokalnih rešenja. To je i prouzrokovalo revolucionarne promene u bioskopskoj industriji u poslednje dve decenije. U svetu je digitalizacija bioskopa počela u poslednjoj deceniji dvadesetog veka, a kod nas je do toga došlo nešto kasnije. S tim u vezi u našoj zemlji smo imali značajan pad gledanosti sve do pojave prvih multipleks bioskopa 2008. godine, kada je i zabeležena rekordno niska poseta u našim bioskopima (manje od milion i po gledalaca ukupno). Otvaranjem modernih multipleks bioskopa, a posebno kompletnom digitalizacijom, koja se dešava dolaskom Cineplexxa na naše tržište, bioskopska poseta beleži konstantan rast iz godine u godinu da bismo prošle godine došli do posete veće od tri i po miliona gledalaca.
Takođe bioskop uspeva da zadrži ekskluzivnost premijernih prikazivanja najvećih filmskih hitova tako da filmski zaljubljenici hrle da budu prvi koji će pogledati kako velike svetske hitove poput Star Wars ili James Bond franšiza, preko ekranizovanih svetskih bestselera kao 50 nijansi sive, do posebno kod nas popularnih domaćih hitova. Samo u poslednjoj godini smo imali nekoliko izuzetno uspešnih naslova poput Zone Zamfirove 2, Jeseni Samuraja i Stada, koji je svaki pogledalo po 200.000 gledalaca.
I na kraju, a po meni najvažnije, ne postoji digitalna platforma, makar bila i najmodernija, koja može da zameni doživljaj gledanja filmova na velikom platnu u maksimalnom komforu savršene slike, zvuka i fotelja koje pružaju potpunu udobnost, u društvu nekoliko stotina drugih ljudi koji dele istu energiju i uzbuđenje uživanja u filmskoj čaroliji.
U kom smeru će se menjati bioskopi u narednim godinama i na koji način će zadržati publiku?
– Od digitalizacije bioskopa možemo reći da se inovativnost u primeni novih tehnologija u bioskopskoj industriji veoma povećala. Konstantno se istražuju i primenjuju različita nova rešenja zarad poboljšanja u kvalitetu slike i zvuka. Kao primer možemo navesti dolby atmos tehnologiju za zvuk koja podrazumeva dodatni surround sa ukupno 11 kanala i potpuno uranjanje u zvučne efekte ili lasersku tehnologiju projektora koja daje značajno kvalitetniju i oštriju sliku od dosadašnje konvencionalne.
Pored toga u ponudi su mnoge dodatne tehnološke inovacije, poput sedišta koja se pomeraju, prskanja vode, raznih mirisa, vetrova, snega I slično koji daju dodatni doživljaj učestvovanja u samom filmu.
Tehnologija toliko napreduje da već sada imamo unapređenje naših postojećih, već digitalizovanih, bioskopa. Upravo smo renovirali bioskop u Villachu u Austriji, gde smo takođe primenili najnoviju lasersku tehnologiju projektora i vrhunski sistem za zvuk. Pored toga pratimo i trendove u arhitekturi i dizajnu i sada imamo fokus na komforu u gledanju filmova. Tako smo u ovom bioskopu instalirali četiri različita tipa fotelja. Od klasičnih, preko super luksuznih VIP kožnih fotelja sa širokim rukohvatima i naslonima za noge, do komfornih polu-ležećih velikih sofa koje omogućavaju savršeni ugođaj čak i iz prvih redova.
Da li u tom pogledu regionalno tržište kasni u primeni novih trendova?
– Govoreći u ime Cineplexxa, mogu kažem da je situacija na sreću potpuno drugačija. Jedna prednost u tome što smo kasnili za drugim tržištima je da smo mogli da implementiramo najnovija tehnička dostignuća u ovoj oblasti i samim tim imamo i naprednije bioskope. Mi vrlo pažljivo pratimo sve trendove razvoja i prilikom otvaranja svakog novog bioskopa trudimo se da imamo najnoviju tehnologiju slike i zvuka, a i da pratimo trendove u arhitekturi i konstrukciji samih bioskopskih sala. U našem najnovijem bioskopu BIG Beograd smo tako instalirali laserske projektore u svim salama, što je prvi put kod nas i šire, a takođe i najnoviji JBL sistem ozvučenja, zbog čega je to sada najbolje mesto za ljude koji žele da uživaju u savršenoj slici i zvuku.
Program, učesnike, informacije o prijavi i kotizacijama možete pronaći na zvaničnom sajtu www.digital2017.rs, a kotizacije kupiti i putem www.gigstix.com