Home Konferencije DIGITAL 2021: Zoran Vasiljev – Nove tehnologije pružaju mogućnosti da se osmisle...

DIGITAL 2021: Zoran Vasiljev – Nove tehnologije pružaju mogućnosti da se osmisle novi, inovativni biznis modeli

552
0

Imajući u vidu trenutnu epidemiološku situaciju u svetu i kod nas Color Media Communications u partnerstvu sa Ministarstvom kulture i informisanja Republike Srbije će ove godine godine konferenciju Digital 2021 realizovati u hibridnom obliku, i online na društvenim mrežama YouTube i Facebook i u prostoru hotela Metropol Palace.

Osmu godinu zaredom organizujemo „Digital“, regionalnu konferenciju o trendovima u telekomunikacijama i medijima.

Ovogodišnji #Digital2021 trajaće dva dana – 16. i 17. septembra (četvrtak i petak) i okupiće najznačajnija imena iz ovih oblasti iz celog regiona. Događaj će otvoriti Maja Gojković, potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka kulture i informisanja.

Kao uvertira u ovogodišnju konferenciju i panel “CREATECH: WHERE CREATIVITY MEETS TECHNOLOGY – Kreativne veštine i nove tehnologije u službi razvoja biznisa?” naš sagovornik bio je Zoran Vasiljev, CEO Centile.

Na koji način kreativne veštine i nove tehnologije mogu unaprediti nečiji biznis?

– Kada govorimo o novim tehnologijama, važno je da razumemo da one nisu samo tehnologije u užem smislu, odnosno vezane isključivo za razvoj proizvoda. Nove tehnologije pružaju mogućnosti i da se osmisle novi, inovativni biznis modeli, kao i uvezivanja partnerstava koja daju upravo te mogućnosti novih biznis modela. Sve nove tehnologije su prožete komunikacionim tehnologijama, koje su ključne za pomenute inovacije.  Ono što se do skoro smatralo nespojivim delovima biznisa, sada se uvezuje u zajedničke procese, čime se krajnjem korisniku pruža najbolje moguće rešenje problema i iskustvo korišćenja neke usluge.

Radili ste i u Singapuru, šta je ono što domaći startapi mogu da nauče od onih u Singapuru, a šta bi startapi u Singapuru mogli da nauče od naših?

– Ono što se u našoj sredini razlikuje u odnosu na singapursku scenu jeste odnos prema neuspehu. Neuspeh je ne samo neizbežan, nego i dragoceno edukativno iskustvo. Važno je da se brzo krene dalje, umesto da se zadržavamo i previše opterećujemo. Neuspeh je prilika da se nauči nešto novo, tako da se naredni pokušaji baziraju na znanjima stečenim upravo prilikom neuspeha.

Sa druge strane, naši startapi su bazirani na izuzetno obrazovanim ljudima koji ne samo da dobro znaju svoj posao već imaju i širu sliku, tako da uvezuju i svoju kreativnost sa obrazovanjem, što naše stručnjake stavlja među cenjenije u svetu. Mislim da singapurski startapi mogu od nas da nauče da je biti «underdog», odnosno neko ko u startu nije favorit industrije, može upravo zahvaljujući tome da pokaže istrajnost i tvrdoglavost da uspe.

Na čelu ste jedne vrlo uspešne tehnološke kompanije, koji su to vaši principi poslovanja i najjači aduti?

– Najjači adut Centilija je agilnost i spremnost citavog tima da se uključi i uradi posao onda kad je to klijentu najvažnije. Naš osnovni princip je orijentisanost ka klijentima i osluškivanje njihovih potreba. Kao firma koja posluje preko deset godina, mi naše klijente i partnere veoma dobro poznajemo. Imamo sigutnu osnovu i ideje za razvoj novih proizvoda jer su utemeljeni upravo na poznavanju potreba klijenata.

Deo ste Radne grupe koja od nedavno priprema prvu nacionalnu Strategiju razvoja startap ekosistema, na čemu će vam biti fokus, odnosno koji su to ciljevi Strategije?

– Strategija razvoja startap ekosistema obuhvata ulaganje u formalno i neformalno obrazovanje, stvaranje pravo-regulatornog okvira i digitalne infrastrukture, kao i uspostavljanje javnog dijaloga o digitalnoj transformaciji. Lično, smatram da je uspostavljanje okvira saradnje države i startapa izuzetno važna, jer će omogućiti najtrajniji okvir za razvoj startap ekosistema Srbije.

Detaljan program i način prijave možete pogeldati na linku: http://digitalconference.rs/sr/

Događaj se realizuje uz podršku Ministarstva kulture i informisanja, Telekoma Srbije, Telenora Srbije, SBB, A1, Orion Telekoma, National Geographic, Vision Parters.