Šestu godinu zaredom Color Media Communications organizuje “Digital”, regionalnu konferenciju o trendovima u telekomunikacijama i medijima.
Ovogodišnji – #Digital2019 – trajaće 2 dana – 05. i 06. septembra (četvrtak i petak) i okupiće najznačajnija imena iz ovih oblasti iz celog regiona, kao i brojne goste iz inostranstva.
Konferencija se održava u Hotelu Metropol u Beogradu.
#Digital je konferencija na kojoj učestvuju CEO telekoma u regionu i to je jedini skup koji okuplja prve ljude vodećih operatera: MTS, VIP, Telenor, Deutsche Telekom, Orion, Mtl Bugarska.
Konferenciju otvara Maja Gojković, predsednica Narodne skupštine Republike Srbije, Branko Ružić, ministar uprave i lokalne samouprave u Vladi Republike Srbije, Kyle Scott, ambasador SAD-a u Beogradu, Mateja Norčič-Štamcar, zamenica šefa Delagacije EU u Srbiji, Subrat Batačardži, ambasador Indije u Beogradu.
U susret konferenciji, a u okviru panela “Erin Brokovič, model 4.0: Društvene mreže i građanske inicijative”, razgovarali smo sa Igorom Jurićem, osnivačem fondacije “Tijana Jurić”.
Nedavno je u Novom Sadu nestala šesnaestogodišnjakinja. Mediji su, jedni za drugim, prenosili vest, društvenim mrežama se prenosio apel za bilo kakvu informaciju, a kada je devojčica pronađena živa i zdrava – susreli smo se sa komentarima koji su se odnosili na to što je, navodno, bila kod momka sve vreme. Podrugljivi i šaljivi. Da li je moguće uticati na komunikacioni tok u takvim situacijama i na koji način?
– Кada je taj konkretan slučaj u pitanju, moram naglasiti da je dete bolesno. Svi mi u Fondaciji smo jako teško podneli takve reakcije ljudi. Teško je uticati na tako nešto, ali naš posao, pritom mislim na sve svesne ljude u ovoj zemlji, je da svakodnevno podižemo svest i da ukazujemo da je najvažnije da je dete živo i da se vrati svojoj kući.
Na koji način građanske organizacije mogu da se zaštite od medijskog linča i građanskih komentara na konto bilo kakve vrste zloupotrebe i udara na reputaciju?
– Autoritet se stiče pravednim i poštenim radom, i to je zapravo jedini način da se možeš u svakom momentu braniti i odbraniti od bilo kakvog napada.
Kako komentarišete određen stepen nepoverenja u društvenu angažovanost građanskih inicijativa?
– Mnogo puta su ljudi u našoj zemlji iznevereni i jako je teško, pre svega, steći poverenje naroda, a onda ga i održati. Dugo godina je potrebno da bi se zadobilo poverenje, a samo jedna greška dovoljna da to poverenje izgubiš.
Koliko bi građanske inicijative danas mogle bez pomoći društvenih mreža i medija?
– Gotovo je nemoguće danas išta uraditi bez pomoći društvenih mreža, a medija posebno. Međutim, da bi došao do medija pre svega moraš zadobiti poverenje jednog dela građanstva. Tada postaješ interesantan i medijima.
Vidite li budućnost u ovom udruživanju? Na koji način i kako to vidite u Srbiji, a kako u regionu?
– Moram reći da iz mog ugla, bez obzira na sporadična negativna iskustva, mediji su bili ključni u inicijativama koje smo podnosili i za koje smo se izborili. Izuzetno je važno da mediji rade ono što im jeste glava uloga, a to je da budu društveno odgovorni. Кonkretno mislim da u odnosu na Hrvatsku i Bosnu (sarađujući sa organizacijama iz ovih zemalja) naši su mediji čak spremniji da pomognu organizacijama poput naše i često imaju mnogo više razumevanja nego mediji u tim zemljama. Nadam se da će ovaj trend ostati takav i da će novinari u Srbiji biti još hrabriji da pomažu svojim sugrađanima.
Detaljniju agendu i način prijave za konferenciju možete pogledati na sajtu: digitalconference.rs