Home Konferencije #Digital2019 – Marija Vićić: Naš zadatak je da upoznamo svaku novu generaciju...

#Digital2019 – Marija Vićić: Naš zadatak je da upoznamo svaku novu generaciju i naučimo da komuniciramo sa njima, tako što poruke moraju odgovarati i ciljnoj grupi i širem društvenom konceptu morala, etike i pravde

1287
0

Šestu godinu zaredom Color Media Communications organizuje “Digital”, regionalnu konferenciju o trendovima u telekomunikacijama i medijima.

Ovogodišnji – #Digital2019 – trajaće 2 dana – 05. i 06. septembra (četvrtak i petak) i okupiće najznačajnija imena iz ovih oblasti iz celog regiona, kao i brojne goste iz inostranstva.

Konferencija se održava u Hotelu Metropol u Beogradu.

#Digital je konferencija na kojoj učestvuju CEO telekoma u regionu i to je jedini skup koji okuplja prve ljude vodećih operatera: MTS, VIP, Telenor, Deutsche Telekom, Orion, Mtl Bugarska.

Konferenciju otvara Maja Gojković, predsednica Narodne skupštine Republike Srbije, Branko Ružić, ministar uprave i lokalne samouprave u Vladi Republike Srbije, Kyle Scott, ambasador SAD-a u Beogradu, Mateja Norčič-Štamcar, zamenica šefa Delagacije EU u Srbiji, Subrat Batačardži, ambasador Indije u Beogradu.

U susret konferenciji, a u okviru panela “Digital Only, Social First…a ima li tu duše: Etika i estetika novog doba”, razgovarali smo sa Marija Vićić, stručnjakom za komunikacije u I&F grupi.

Šta za Vas znači kada za svoja profesionalna dostignuća dobijete nagradu, ali uz dodatak „za ženu koja je doprinela komunikacijskom rejonu u muškom društvu“? Šta je za Vaš profesionalni svet muško, a šta žensko društvo?

– Ne sećam se da je nagrada koju sam dobila nosila takvu odrednicu kao što je „muško društvo“. U poslu kojim se bavim „društvo“ je zapravo pretežno žensko, posebno kod nas, gde na vodećim pozicijama imamo više žena u odnosu na svetski prosek u advetajzing industriji. Na primer, kod nas u I&F Grupi četiri od devet kreativnih lidera su žene. Volela bih ovde da naglasim i da je jako je bitno da ne upadamo u klišeje, već gradimo zajedničko društvo sa puno poštovanja i kroz vrednovanje sposobosti svakog pojedinca.

Volim da mislim da je ta nagrada konkretno (PRO PR Infigo Award) pokazatelj prepoznavanja kvaliteta i energije koju ulažem u svom radu. Ako dodam da radim u kompaniji, I&F Grupi koja posluje na 12 tržišta na severu i jugu Evrope, onda će Vam biti jasno da je potrebno mnogo snage, strasti, posvećenosti, radoznalosti, strpljenja – bez obzira na to da li, kao što kazete, radite u muškom ili ženskom „društvu“.

Kako, kao komunikacijski stručnjak, definišete etiku i estetiku novog doba? Da li pri sklapanju poruke vodite računa o njima (o etici i estetice poruke)?

– Etika i estetika novog doba su fluidni, svaka nova generacija ima svoju definiciju prihvaćenih/poželjnih vrednosti, a digitalizacija u celu jednačinu ubacuje dodatne elemente, poput aktuelnog pitanja zaštite privatnosti ili fake news-a. Naš zadatak je da upoznamo svaku novu generaciju i naučimo da komuniciramo sa njima, na način tako što poruke moraju odgovarati, kako ciljnoj grupi kojoj su namenjeni, tako i širem društvenom konceptu morala, etike i pravde. Drugačije ne može.

Svaka komunikacija predstavlja jedan vid reklame i prodaje. Kako iskomunicirati dušu i moral, zaraditi novac, a istovremeno umeti koristiti nove tehnologije? Postoji li to negde?

– Duša i moral su uvek deo svake kvalitetne komunikacija. Mislim da je to neizostavni deo svake naše priče. Primer takve komunikacije ove godine možemo videti kroz kampanju ThisAbles, gde je IKEA uz saradnju sa McCann Israel-om kreirala dodatke za nameštaj koji se koriste na jednostavan način i omogućavaju unapređenje života osobama sa invaliditetom u njihovom domu, ili na poslu.

Sa druge strane, inovacija može da se ogleda i u korišćenju medija na koje smo zaboravili. To se može videti na primeru kampanje #neodričemse koju smo realizovali u saradnji sa organizacijom “Da se zna”, gde su roditelji simobličnim činom podržali LGBT+ decu, ali i dali primer drugim roditeljima da je podrška unutar porodice važna, a incijativu su podržale brojne javne ličnosti, organizacije, kao i građani.

Brendovi su odavno sa svojim potrošačima učvrstili emotivne veze upravo direktnom, transparentnom komunikacijom koja pokreće, osnažuje, edukuje i slavi humanost.

Zašto je bitno biti iskren, ne ulepšavati stvarnost i konstantno komunicirati?

– Iskrenost i transparentnost su bitni, pre svega, zato što je to normalan vid komuniciranja i odraz poštovanja druge strane. Što bi rekli naši stari, „u laži su kratke noge“. Možda nam sada treba malo više vremena da proverimo vest, pa gledamo u proseku pet izvora. Ali, na kraju, uvek znamo šta je iskrena i transparentna komunikacija.

Za nove tehnologije važi da obavezno imaju filter, a u pr-u upravo ono gore navedeno. Kako ove dve kontradiktornosti uspevaju zajedno u digitalnom svetu?

– Istina se uvek može nazreti kroz sve filtere i tehnološke senzacije. To je kao kada razgovaramo o jazu između naših Instagram života i realnosti – svi znamo šta je ono pravo, bez obzira na sve filtere.

Detaljniju agendu i način prijave za konferenciju možete pogledati na sajtu: digitalconference.rs