Šestu godinu zaredom Color Media Communications organizuje “Digital”, regionalnu konferenciju o trendovima u telekomunikacijama i medijima.
Ovogodišnji – #Digital2019 – trajaće 2 dana – 05. i 06. septembra (četvrtak i petak) i okupiće najznačajnija imena iz ovih oblasti iz celog regiona, kao i brojne goste iz inostranstva.
Konferencija se održava u Hotelu Metropol u Beogradu.
#Digital je konferencija na kojoj učestvuju CEO telekoma u regionu i to je jedini skup koji okuplja prve ljude vodećih operatera: MTS, VIP, Telenor, Deutsche Telekom, Orion, Mtl Bugarska.
Konferenciju otvara Maja Gojković, predsednica Narodne skupštine Republike Srbije, Branko Ružić, ministar uprave i lokalne samouprave u Vladi Republike Srbije, Kyle Scott, ambasador SAD-a u Beogradu, Mateja Norčič-Štamcar, zamenica šefa Delagacije EU u Srbiji, Subrat Batačardži, ambasador Indije u Beogradu.
U susret konferenciji, a u okviru panela “Šta žene žele: Urednice i urednici ženskih magazina i portala otkrivaju sve”, razgovarali smo sa Nenadom Janjatovićem, suosnivačem i publisher-om lifestyle portala “Buro” za Srbiju.
Kakav put ste prošli od glume do modnog urednika? U čemu je povezanost?
– Ne bih to nazvao putem. Više zaokretom. I malim poremećajima koje je izazvalo moje pojavljivanje u izdavaštvu kasnije. Ljudi i dalje ne mogu da prihvate ovde da neko može da se bavi nečim i radi nešto bez prethodnog znanja ili škole. Povezanost je jedino takva da bih isti doček imao i u oblasti glume da sam pokušao da u nju uđem iz druge branše.
Rekli ste da je sve u stilu. Šta je to sve? Kako devojke i žene u Srbiji i regionu „vide“ taj stil?
– Ono što smo mi od majice ili pidžame u kojoj spavamo, odela sa patikama ili štiklama, izblajhane kose ili oversized majice koju nosimo, sve to što jesmo i kako se prikazujemo i sebi i svetu jeste stil. Patike su tu, pa su tu, ako su u trendu ružne patike možda ćemo ih nositi, ali patike koje su odrednica našeg stila su tu uvek. Zato uvek prvo primetite kada idete ulicom nekog ko ima jak lični stil pre nego nekoga ko nosi Birkin torbu ili Balenciaga patike. A devojke i žene kod nas imaju već godinama prozor u svet zvani Instagram i prate sva dešavanja. I bravo za njih.
Kako ženski magazini i portali predstavaljaju modu svojim čitateljkama? Ima li u tome makar deo odgovora na pitanje šta žene žele?
– Naravno da ima! Svi smo mi opsednuti modom. Ako počnemo da idemo na posao, u grad, na događaje obučeni kao od majke rođeni onda možemo da diskutujemo o tome da li je moda bitna. I prezirem klasifikaciju mode kao trivijalne ili nebitne teme koja je za “glupe ili dokone ili bogate žene koje nemaju pametnija bavljenje u životu”. Svaki magazin ili portal predstavlja modu onako kako urednik to zada. Tako da ono što je napisano, kako je napisano i zašto je napisano jeste deo uredničke politike. Žene žele da budu obaveštene, u toku, apdejtovane, ali puko prenošenje trendova ili suvoparnih informacija nije pravi put. Morate im dati ideju, morate im predočiti zašto je nešto dobro ili nije, morate im dati temu za razmišljanje koja će ih podstaći da stvore stav.
Važite za osobu koja uvek kaže ono što misli. Ako se već konstantno pretpostavlja šta to žene žele, da li imamo odgovor na to šta ne žele?
– Ne žele verovatno ono što svaka osoba ne želi: snishodljivost. Zašto ženama servirate citate Coco Chanel kao da u životu nisu čule za drugu osobu iz mode? Zamislite da stalno kljukate ljude samo Tolstojem? Gde je Bukowski, gde je Toni Morrison, gde je Virginia Woolf, gde je Mark Twain, gde je Anais Nin? Moda nije samo “Tolstoj” i nemojte se ženama obraćati kao da jeste. Žene nisu ušle u vašu “radnju” da im kažete da su prelepe i da im sve super stoji i da to kupe. Prekinite da se ponašate tako.
Može li se reći da kreatori medijskog sadržaja pristupaju površno ženama, njihovim problemima i potrebama? Može li se obrnuti situacija?
– Može. I to je često stvar koja je boljka naše zemlje. Sve je stvar uredništva, kao što sam rekao. 2019. je pobogu! Nema više vremena za predrasude ili življenje u prethodnom veku. Nove generacije su stigle i ne pristaju na s****a. Niko ne bi trebalo na to da pristane – zahtevajte više. Pogledajte kako se u Americi Cosmo ili Teen Vogue obraća čitateljkama i čitaocima u današnje vreme. Pogledajte portali kao Man Repeller, The Cut, koji se ženama obraćaju sa poštovanjem, dajući im sadržaj koji hrani njihovu žeđ za politikom, modom, društvenim temama i dešavanjima. To je ono kako mi želimo da komuciramoi sa našim čitateljkama i čitaocima.
Detaljniju agendu i način prijave za konferenciju možete pogledati na sajtu: digitalconference.rs