Home Konferencije Dragan Penezić: Siva ekonomija se ne može iskoreniti ad hoc merama

Dragan Penezić: Siva ekonomija se ne može iskoreniti ad hoc merama

1890
0

Color Media Communications u saradnji sa kompanijom Samsung 8. juna 2018. godine organizuje konferenciju posvećenu borbi protiv sive ekonomije u Srbiji – Privreda i javna uprava na istom zadatku: Godina borbe protiv sive ekonomije koja će se održati 8. juna u Hotelu Hilton u Beogradu.

Konferenciju otvara ministar za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, Zoran Đorđević, Aleksander Jung, stalni zamenik ambasadora Nemačke i Milan Vujović, Samsung 

U panelu “UTICAJ SIVE EKONOMJE NA BRENDOVE I POTROŠAČE” učestvovaće i Dragan Penezić, Government Affairs Manager, British American Tobacco, sa kojim smo razgovarali u susret konferenciji:

Kako siva ekonomija utiče na duvansku industriju?

– Siva ekonomija je pojava koja negativno utiče na sve privredne grane, bez razlike da li su u pitanju kompanije koje se bave proizvodnjom i prometom akcizne ili bilo koje druge robe. Kompanije koje se na tržištu bore sa nelojalnom konkurencijom iz sive zone, nisu u mogućnosti da ostvaruju planirane prihode, investiraju u razvoj i zapošljavanje, kao ni da ulazu u dalja istraživanja kako bi izašli u susret potrošačima sa novim, i kvalitetnijim proizvodima i uslugama. U isto vreme siva ekonomija se negativno odražava na budžet i sprečava državu da ostvari sve svoje socijalne i razvojne planove i potrebe.

Šta izdvajate kao najveći problem sive ekonomije?

– Pored toga što se odlivaju sredstva iz legalnih tokova i sprečava punjenje budžeta, siva ekonomija je kanal kojim se potrošači snabdevaju proizvodima nepoznatog porekla i neproverenog kvaliteta, čime se značajno ugrožava njihova bezbednost.

Na koji način rešiti problem sive ekonomije? Šta može da učini država, a šta privatni sektor?

– Siva ekonomija se ne može iskoreniti ad hoc merama i pojedinačnim aktivnostima, već se mora sistemski pristupiti rešavanju ovog problema. To podrazumeva strategiju koja obuhvata koordinisan rad državnih službi (inspekcije, MUP, tužilaštvo, sudstvo…), kao i saradnju sa odgovornom privredom koja ima resurse, znanje i iskustva sa drugih tržišta. Edukacija potrošača je, takodje, veoma bitna, s obzirom da se podizanjem svesti o značaju suzbijanja sive ekonomije, povećava “poreski moral” i ostvaruje pozitivan efekat.

Program možete pogledati na linku:

http://www.color.rs/greyeconomy2018/