Home Konferencije HoReCa Insight: Igor Belošević – Restoranima sledi dug proces oporavka od korona...

HoReCa Insight: Igor Belošević – Restoranima sledi dug proces oporavka od korona krize

1118
0

Kompanija Color Media Communications organizuje online konferenciju posvećenu hotelijerskoj i ugostiteljskoj industriji regiona, u uslovima “nove normalnosti”.

Konferencija će se održati 25. avgusta 2020. godine, sa početkom u 11.00h.

Svi zainteresovani moći će da prate i aktivno učestvuju u konferenciji preko live streama na YouTube kanalu Color Media Communications.

Učesnici online konferencije razgovaraće o posledicama koronavirusa kada je u pitanju turizam i hotelijerska industrija, odnosno rad restorana i klubova tokom leta 2020. godine.

Neke od tema koje će biti obuhvaćene jesu organizacija poslovanja i prilagođavanje novonastaloj situaciji, ekonomske posledice, kako u doba korone izgleda boravak u hotelima, restoranima i klubovima širom regiona, merama zaštite, ali i o eventualnoj pomoći države i lokalne samouprave. Svoje viđenje preneće nam hotelijeri, kao i vlasnici restorana i klubova iz celog regiona.

Ovim povodom, naš sagovornik bio je, Igor Belošević, šef i vlasnik restorana “Mala Avala” u Beogradu.

Kako je koronavirus uticao na rad restorana u vašem regionu? Kolika je naneta šteta?

– Kada vidimo kako su pogođeni hotelijeri u Beogradu, mi sa restoranima i ne smemo mnogo da se žalimo. Šteta je svakako ogromna, naročito za većinu restorana koja ne poseduje velike bašte, i samim tim je i količina posla opala za 60-70% u nekom trenutku. Nakon otvaranja u maju je krenulo sve lepo, gosti su se uželeli restorana i bilo je posla, a nakon povećanja broja zaraženih od juna/jula posao je drastično opao. Biće ovo, po meni, dug proces oporavka, gde mnogi neće možda uspeti da se oporave.

Na koje sve načine su država i lokalna samouprava pomogle poslovanje vaših objekata i zaposlenima tokom pandemije? Da li je uopšte bilo pomoći?

– Velika pomoć države je bila u isplatama tri minimalca i dve nove dodatne pomoći u iznosu od 18.000 dinara, ali to još uvek nije sasvim dovoljno. Mnogi od nas su aplicirali i Fondu za razvoj gde očekujemo dodatnu vrstu pomoći ako bude ostalo sredstava za sve. Težak period je pred svima nama.

U kojoj meri i kojom brzinom smatrate da bi restorani mogli da se oporave od krize izazvane epidemijom koronavirusa?

– Obzirom da živimo u Srbiji i kratkog smo pamćenja, a željni ‘kafana’ iskreno očekujemo da bi dobar deo posla trebalo da se vrati već od septembra/oktobra ako se ne desi neka ekonomska kriza nakon svih troškova nastalih zbog virusa. Takođe, nadamo se da do tog famoznog drugog talasa epidemije neće doći, jer mislim da drugi udarac i novo zatvaranje skoro niko od nas ne bi mogao da izdrži.

Na koje sve načine izolacija i socijalna distanca menjaju naše životne navike, kako se prilagoditi tim promenama, te na koje načine će sve to uticati na budućnost rada restorana i ugostiteljskih objekata?

– Mislim da se narod brzo prilagođava svim novim merama poput nošenja maski, iako u restoranima još uvek postoje problemi sa distancom jer nije realno praviti razmak između gostiju za istim stolom za više od 3-4 osobe. Međutim, sa druge strane, obezbedili smo sve ostale mere zaštite: od dezobarijera, dezinfekcionih sredstava na stolovima i razmaka između stolova, što su mere nzaštite na koje mi kao ugostitelji možemo da utičemo. U ovoj situaciji kada je posao u velikom opadanju i kada veoma znači svaki zarađen dinar, nije realno razdvajati društvo od 5-6 osoba da sede sa potrebnim razmakom ili za dva odvojena stola. Ipak, činjenica je da se ljudi i sami pridržavaju mera zaštite, pa tako većina nosi zaštitne maske i poštuje donete mere koliko god da je to moguće.

Kompletan program, satnicu i učesnike konferencije možete pogledati OVDE.