Home Vesti Izložba “Milena Pavlović Barilli: Jedna umetnica, 15 fotografa – 30 umetničkih dela”...

Izložba “Milena Pavlović Barilli: Jedna umetnica, 15 fotografa – 30 umetničkih dela” – Dubravka Negre u venčanici ispred Bugijevog objektiva

1043
0

U saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja, Galerijom Milene Pavlović Barilli u Požarevcu i Centrom za kulturu Požarevac, a uz podršku Grada Požarevca, Color Media Communications nastavlja popularizaciju slavnih srpskih i jugoslovenskih slikara uz angažman čuvenih umetničkih i modnih fotografa.

Posle izložbi u Galeriji Sava Šumanović u Šidu, Galeriji Milan Konjović u Somboru i u Muzeju grada Beograda, gde su bila izložena originalna platna Paje Jovanovića uz njihove klasične citate ili avangardna umetnička viđenja njegovih najpoznatijih dela, ovog puta je u fokusu opus neponovljive Milene Pavlović Barilli.

Izložba “Milena Pavlović Barilli: Jedna umetnica, 15 fotografa – 30 umetničkih dela” svečano će biti otvorena 9. septembra u 19 éasova u Centru za kulturu u Požarevcu.

Bio je zaista veliki izazov dešifrovati skrivena značenja njenih čudesnih slika koje su krile životnu priču umetnice i ikone srpskog modernizma, uvek i zauvek iznad svog vremena.Neobična sudbina i veličanstvena umetnost Milene Pavlović Barilli učinili su da fotografi pronađu i osvetle i one zatamnjene skice iz njenih devet života.

Poznato je da je Milena Pavlović Barilli bila i vrhunska modna ilustratorka. Ona je prva Srpkinja koja je radila naslovne strane za američki Vog, koji je tada bio u usponu. Interesantno je da je legendarni Konde Nast preuzeo Vog 1909. u godini Mileninog rođenja. Milena je svoje ilustracije za ovu modnu bibliju plasirala u dosluhu sa tadašnjim trendovima koje su diktirale Elza Skjapireli, Madlena Vione i Madam Gre. “Model plave venčanice” pojavio se na naslovnoj strani Voga, 1. aprila 1940. Ono što je posebno interesantno je da je osam godina posle njene smrti, Toni Frisel fotografisala Žaklinu Kenedi u venčanici i pozi koja neodoljivo podseća na Mileninu nevestu. Svetski poznati street fotograf Vladimir Milivojević Boogie, odlučio se da svoj potpis na tu famoznu scenu stavi u jednom dorćolskom dvorištu, radeći starom fotografskom tehnikom. Kostim Igora Todorovića nosila je Dubravka Negre, nekadašnja šefica Regionalnog predstavništva Evropske investicione banke za Zapadni Balkan, danas članica Izvršnog odbora Komercijalne banke, koja se odlično snašla u toj, za nju, novoj i inspirativnoj ulozi.