Nakon promocije luksuznog magazina „Hello! Travel: Vojvodina“ na Sajmu turizma u Beogradu i u Plavom vozu, kompanija Color Media Communications, organizovala je u sredu, 28. marta, predstavljanje magazina i u Novom Sadu, u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine.
Svi učesnici panel diskusije složili su se da je intersektorska saradnja među subjektima koji utiču na kreiranje turističke ponude u Novom Sadu, ali i u Vojvodini od ključne važnosti.
Ivan Đoković, potpredsednik Vlade Vojvodine istakao je da je luksuzno dvojezično izdanje magazina „Hello! Travel: Vojvodina“ istorijska edicija jer je prvi put neko sistematizovao socijalne, materijalne i nematerijalne vrednosti u Vojvodini i dodao:
„Nema turizma ukoliko se gosti ne osećaju bezbedno. Mi treba da promovišemo priču o Vojvodini i o Srbiji u očima svih onih koji o nama još uvek imaju negativno mišljenje. Vojvodina svo bakino srebro koje je iskopala iz nekog podruma treba da plasira na tržište“, rekao je Đoković i dodao da će Vlada Vojvodine sledeće nedelje usvojiti strategiju razvoja turizma.
Žikica Milošević, glavni urednik magazina kazao je da je u turističkom smislu pred Vojvodinom mnogo posla:
„Ništa ne znači zaljubljenost u neki predeo ako nema dobre infrastrukture, ako nema povoljnih avio karata, ako nema jeftinih hostela i najvažnije dobrog marketinga“, zaključio je Milošević.
Na promociji je rečeno da je saradnja Vojvodine i Srbije sa jevrejskom zajednicom na visokom nivou. Branislav Knežević direktor Turističke organizacije Novog Sada, istakao je da je Novosadska sinagoga uvek otvorena i da jevrejski turisti upravo zbog te činjenice rado dolaze u glavni grad pokrajine, ali da sa ostalima to i nije toliko uspešno i dodao da je Novom Sadu neophodno više sadržaja na Dunavu.
Predstavnici poznatih hotela i restorana u „Srpskoj Atini“, Ivona Borojević iz hotela “Prezident” i Karmen Krivokapić restoran “Arhiv”, naglasili su da je u ugostiteljstvu, kao jednoj od najvažnijih grana turizma neophodno usredsrediti se na ono što je nacionalno, izvorno naše i što stranci samo ovde imaju priliku da probaju i osete. Takvim pristupom će se u inostranstvu obezbediti dobra promocija gastro i smeštajnih kapaciteta ove regije.
Tijana Palkovljević, upravnica Galerije Matice srpske i predsednica UO Fondacije NS 2021, složila se da se i institucije kulture moraju više zalagati za brendiranje naših slikara i pisaca.
„Ne možemo biti prepoznatljivi u svetu ako priredimo izložbu Vorhola. Mi treba da ističemo heroje naše nacije“, objasnila je Palkovljević.
Radovan Jokić, direktor Muzeja savremene umetnosti Vojvodine posebno je naglasio da je za ostvarivanje rezultata potreban kontinuitet u tri ključna segmenta: kvalitetu, vidljivosti i uslužnosti.
Panelisti su u nekoliko navrata istakli kako je turizam ozbiljna nauka te joj se zbog toga ne može pristupati laički.
Upravo iz tih razloga Robert Čoban predsednik Color Press Grupe, izdavač magazina i moderator panela, najavio je da se veoma studiozno priprema realizacija novih turističkih tura.
„U planu je tura Bela Rusija, arhitektonska tura, Novi Sad u srpskoj istoriji i mnoge druge kojima imamo šta da pokažemo“, zaključio je Čoban.
Ono oko čega su se panelisti složili je upravo i ideja koja stoji iza čitavog projekta „Hello!Travel: Vojvodina“, a to je zajednička saradnja i promocija prirodnih i turističkih lepota, istorije, tradicije, kulture, gastronomije, ali i multikulturalnosti Vojvodine što su svakako odlični turistički potencijali.
Autor: Tanja Mitić