Danas je u hotelu Metropol u Beogradu sa početkom u 12 časova održana prva modna konferencija #DeichmannFashionTalk namenjena modnoj industriji, influenserima iz ove oblasti, mladim kreatorima, modnim novinarima, modnim fotografima i svima koji vole i prate modu pod nazivom “Fashion Talk”. Pored ostalih, ovaj događaj je svojim prisustvom uveličala i Milica Pavlović, prva brend ambasadorka kompanije Deichmann kod nas.
Program je vodila Maja Manojlović, a moderatorka prvog panela pod nazivom “Budite u trendu” bila je modna novinarka Snežana Dakić, a govornici su bili Mima Zečević, Vladimir Gašić, Jasmina Šupeljak, Marija Lakić, Milivoje Mili Čolić i Srđan Šveljo.
– Biti influenser nije nimalo laka stvar – rekla je Mima Zečević, influenserka.
Marija Lakić (@mybookoffashion na Instagramu) je ovom prilikom izjavila da je otkaz koji je dobila nakon porodiljskog bila najbolja stvar koja joj se desila jer je sudbina odlučila da se bavi poslom koji se sada bavi.
– Ja nisam influenser jer za mene je influenser wannabe zanimanje – izjavio je Srđan Šveljo u svom obraćanju. – Influenser ne može da bude zanimanje – osvrnuo se na to i Milivoje Mili Čolić, autor bloga i emisije “ESTRADAnje”. – Influenser može biti zvanično zanimanje – dodala je Jasmina Šupeljak.
Prvi panel završen je debatom o informisanju preko Instagrama, količini uticaja i budućnosti influensera nakon Instagrama.
Moderatorka drugog panela koji je nosio naziv “Modno tržište u SEE regionu” bila je novinarka Aida Đedović, a govorile su Afrodita Bajić ispred modne kuće “Afrodita Mode Collection”, Slađana Milojević ispred “Fashion Aparel Cluster Serbia”, Maruška Topalović, vlasnica studia “Maruška”, Ljiljana Andrijašević, marketing direktorka brenda “Mona” i Vesna Jugović de Vinča predsednica kompanije “MissYu”.
U okviru ovog panela bilo je reči o modnoj industriji i modnim revijama. Panelu se priključila i Suzana Perić, modna kreatorka koja je govorila o modnom biznisu izjavivši da joj je još od početka cilj bio da napravi svoj brend. – Može se napraviti brend u Srbiji, ali za svaki brend treba dvadeset, dvadeset jedna godina – dodala je ona. Zajedno sa njom panelistkinje su na ovom panelu podelile svoja iskustva i nadanja u vezi proširenja tržišta.
– Moda u Srbiji su modni brendovi – istakla je Afrodita Bajić.
Šezdeset osam procenata prisutne publike je ovom prilikom izrazilo mišljenje da Srbija ima potencijal da izgradi modni brend koji može biti svetski popularan.
Treći panel koji je nosio naziv “High Fashion vs Street style – Moda na pisti i moda na ulici” je otvorila moderatorka Jelena Gajšek predstavljajući govornike koji su ovog puta bili modni kreatori Zvonko Marković, Gala Borović i Irena Grahovac, modni dizajner Nemanja Pantelić i Dragana Grnčarski, ispred modne agencije “Select”.
Ovom prilikom kratko su predstavljene i dve knjige, “Moda i neke druge priče” od autorke Dušanke Vranješević i “Modni marketing” autorke Milice Slijepčević.
Prva se na ovom skupu obratila Irena Grahovac rečima da postoji razlika između ulične i visoke mode. Debata se nastavila na temu kolekcija koje se pripremaju za modnu pistu i svakodnevnih odevnih kombinacija. Modni kreator i dizajner Nemanja Pantelić istakao je da svaki proizvod mora pronaći pravi način da se plasira.
– Vremena se menjaju i svi moramo da se apdejtujemo – naglasila je Irena Grahovac.– Onog trenutka kad smo se aktivirali na društvenim mrežama, nama je prodaja skočila za sto posto – nastavila je i pokrenula debatu o prodaji preko Instagrama.
Prisutnima se u narednim minutima obratila Milica Pavlović.
– Moda i trend su usko povezani. Moda je nešto što traje i ima trajanje dok je trend nešto sezonski. Nisam neko ko slepo prati trendove, ali volim da to bude udobno, lepo i ocrtava moj karakter i senzibilitet – izjavila je ona.
– Meni brendovi nisu zaista bitni. Mislim da ako nemate odakle da zračite nijedan brend vam ne može pomoći da zablistate – nastavila je.
Osvrnuvši se na svoju saradnju sa Deichmmanom izjavila je: “Stala sam iza ove kolekcije jer u svaki model verujem”.
Svoje izlaganje Milica Pavlović je završila rečima da odelo samo može upotpuniti ono čime čovek zrači.
Četvrtim i poslednjim panelom pod nazivom “Everybody wants to be us: Da li Đavo još uvek nosi Pradu?” moderirala je Marina Kosanović, a govornici su bili: Petar Janošević, glavni i odgovorni urednik magazina “Harper’s BAZZAAR”, Lidija Ćulibrk, glavna i odgovorna urednica magazina “Lepota i zdravlje”, Nenad Radujević, direktor modnog studija “Click” i već predstavljeni Srđan Šveljo.
Govornici su pokrenuli pitanja koja su se ticala trendova i promena u modi i medijima.
– I u svetu prave vrednosti, pravi magazini i pravi naslovi opstaju i opstajaće – poručio je ovom prilikom Petar Janošević, te dodao da su moda i mediji veoma skupi sportovi.
Panel je završen obraćanjem Nenada Radujevića da moda koliko god da je izgubila pažnju se dobro bori jer “previše toga u modi živi”, a nakon toga je Srđan Šveljo poručio da su moda i kultura postojale i pre Kardašijanovih. Time je konferencija i završena.