Kampanju „Zelena Srbija“ realizuje kompanija Color Media Communications pod institucionalnim pokroviteljstvom Direktorata za radijacionu i nuklearnu sigurnost i bezbednost Srbije, a uz podršku Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam i zaštitu životne sredine. Partneri ovogodišnje kampanje “Zelena Srbija” su Javno preduzeće “Vojvodinašume”, OTP banka Srbije, Lidl i Telenor.
U sklopu kampanje “Zelena Srbija” tokom 2021. godine organizovaćemo sadnju u 10 gradova i opština Srbije kako bismo podigli svest građana, lokalnih samouprava i kompanija o tome koliko je značajno ozelenjavanje Srbije. Do sada smo sadili u Zrenjaninu, Bačkoj Palanci, Priboju, Topoli i Kikindi.
Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životne sredine jedan je od partnera ovogodišnje kampanje.
Nemanja Erceg, pomoćnik pokrajinskog sekretara za urbanizam i zaštitu životne sredine prilikom sadnje u Bačkoj Palanci naglasio je da zelenih površina nikad nije dovoljno.
“Ovim putem šaljemo pozitivnu sliku po pitanju zaštite naše predivne životne sredine. Naša lepa zemlja, poznata je po velikim zelenim površinama, nažalost kojih nikad nije dovoljno. Autonomna Pokrajina Vojvodina ima mali broj zelenih površina, 6,7% i cilj je da se ta površina uveća do čak 16%. Glavni cilj ovakvih akcija, svakako jeste simbolika da država i građani podignu svest o zaštiti prirode, o sadnji zelenih površina, te se nadam da ćemo u narednom periodu kako sadnjom, tako i uklanjanjem i sređivanjem deponija, ružnije zameniti lepšim, zelenim slikama. Nadam se podizanju kvaliteta životne sredine u Republici Srbiji na jedan viši nivo”, istakao je Erceg.
Prilikom sadnje u Kikindi, Nemanja Erceg istakao je važnost podizanja svesti građana po pitanju zaštite životne sredine.
“Cilj ovakvih kampanja, kao što je Zelena Srbija jeste upravo da se podigne svest građana o značaju zaštite životne sredine. Sekretarijat je do sada učestvovao u mnogim kampanjama, počev od Očistimo Vojvodinu, Za Zeleniju Vojvodinu i izmedju ostalog I u ovoj kampanji koja prevazilazi administrativnu granicu Vojvodine, tj obuhvata celu Srbiju. To je na neki način i uloga Sekretarijata da zajedno sa Republičkim Ministarstvom za ekologiju strateški organizuje i prati sve aktivnosti u pogledu zaštite životne sredine, u pogledu podizanja svesti građana i naravno, uspostavljanja sistema očuvanja životne sredine”, naglasio je Erceg.
Kampanju su tokom 2021. godine podržale ambasade Australije, Republike Koreje, Izraela, Kraljevine Danske, Pakistana, Brazila, Republike Kipar i Portugala i podelili sa nama svoja iskustva kada je reč o ozelenjavanju i zaštiti životne sredine.