Home Konferencije #SerbiaGoesGreen2017 – Ljubiša Vukadinović: Moguće je graditi CO2 neutralne kuće, a ipak...

#SerbiaGoesGreen2017 – Ljubiša Vukadinović: Moguće je graditi CO2 neutralne kuće, a ipak imati dovoljno dnevne svetlosti i svežeg vazduha u prostoru!

2035
0

Druga po redu konferencija o održivom razvoju povodom Dana planete Zemlje “Serbia Goes Green“, u organizaciji Color Press Grupe i magazina “Diplomacy & Commerce“, održaće se 20. aprila u hotelu Crowne Plaza u Beogradu, u sali Atlantic.

Tokom četiri panela i dve studije slučaja, učesnici će razgovarati o izazovima Srbije ka ispunjenju zahteva iz Poglavlja 27 procesa pridruživanja EU, organskoj proizvodnji i njenoj ulozi u celokupnoj privredi, obnovljivim izvorima energije, ekoturizmu, ekološkim kućama i ekološki osvešćenim kompanijama.

Četvrti case study pod nazivom “Aktivna kuća: Pozitivan uticaj na životnu okolinu” prezentovaće Ljubiša Vukadinović, VELUX sales manager za Srbiju, sa kojim smo razgovarali u susret konferenciji:

Šta predstavlja Aktivna kuća, tačnije – Model kuće 2020 Velux grupe i koji su njeni osnovni principi?

– Aktivna kuća je koncept gradnje koji osim potrošnje energije i energetske efikasnosti, jednako u svom fokusu ima i komfor ljudi koji u njoj žive i minimalan uticaj na životnu sredinu. Koliko nam je važno da smanjimo utrošak energije, toliko je važno i zdravlje I dobrobit ljudi koji gotovo 90% svog vremena u modernom svetu provode unutra, bilo u kući, na poslu ili školi. Svedoci smo porasta broja obolelih od alergija i astme a veliki broj Evropljana pati i od raznih poremećaja usled nedovoljne izloženosti dnevnoj svetlosti I svežem vazduhu. Kompanija VELUX je pokrenula pre nekoliko godina ekperiment pod nazivom Model Home 2020 u okviru koga je izgrađeno 6 kuća po principima Aktivne kuće i u kojima je 6 porodica živelo po godinu dana kako bis e prikupilo što više informacija o samim performansama kuća, zdravlju porodica, njihovoj potrošnji enerhije i utiscima o životu u takvom prostoru.

Kako je Velux grupa došla na ideju da napravi koncept Aktivne kuće i gde su do sada izgrađene?

– Želeli smo da sa svojim partnerima iz Alijanse Aktivne kuće i akademskom zajednicom dođemo do empirijskih podataka i dokaza da je moguće graditi CO2 neutralne kuće a ipak imati dovoljno dnevne svetlosti i svežeg vazduha u prostoru. To su ipak osnovne ljudske potrebe od kojih zavisi i zdravlje i zadovoljstvo ljudi. Model kuće su izgrađene širom Evrope kako bi se prikupili podaci sa različitih geografskih područja

Koji su ciljevi ovog koncepta stanovanja, i prema životnoj sredini i prema čoveku i njegovom načinu života?

– Dovoljno je čuti utiske porodica koje su provele po godinu dana živeći u ovim kućama i uvideti šta je to što s najveći uspesi projekta. Birane su porodice čiji članovi, uglavnom deca, imaju i nekih zdravstvenih problema (asma, alergije) kako bi naučnici mogli da izvedu I neke zaključke o tome kako naše životno okruženje utiče na zdravlje. Roditelji su bili oduševljeni rezultatima, deca gotovo da nisu imala napade I to je ono što je svakom roditelju najvažnije. Gotovo svi su istakli svoje iznenađenje ovakvim rezultatima i jako su puno naučili tokom čitavog procesa. Nije sve išlo savršeno i u skladu sa teorijom. Negde su ljudi podizali temperaturu u prostoru i trošili više energije za zagrevanje, negde nisu imali tu potrebu ali to je sve deo eksperimenta Ii deo života – svi imamo različite potrebe i navike.

Kako vidite budućnost ovog koncepta u Srbiji i regionu?

– Mi bismo voleli da u budućnosti neka Aktivna kuća bude izgrađena i u našem regionu kako bi služila kao edukativni primer i model za stanogradnju u budućnosti. Ono na čemu VELUX definitivno radi i u Srbiji jeste širenje informacija o samom koncepu i rezultatima projekta u stručnoj javnosti. Susrećemo se sa dosta arhitekata i građevinskih kompanija koje su vrlo zainteresovane za primenu novih standarda u gradnji. VELUX krovni prozori koje prodajemo u Srbiji su već sada spremni za regulativu koja je u Evropskoj uniji najavljena do 2020. godine. Upravo smo, kao jedini proizvođač krovnih prozora, izašli na tržište sa ekonomičnim trostrukim staklom za čije energetske performanse je ranije kupac morao da plati premijum cenu u čitavoj Evropi. Naš zadatak je da energetski efikasne proizvode učinimo dostupne masovnom tržištu i tu tržište Srbije i regiona definitivno ne zaostaje za ostalim zemljama Evrope.

Sve informacije i način prijave za učešće pogledajte na zvaničnom sajtu www.color.rs/serbiagoesgreen2017