Ovim je završena peta regionalna konferencija o hrani i vinu “Moja Kravica Food Talk 2017.” Za kraj sledi večera i nastup benda Drum’N’Zez. Vidimo se 2018!
Tokom panela publika je učestvovala u tablet anketi, a ovo su rezultati:
Igor Luković: Nasleđe nemamo, što se tiče penušavca, i dan danas penušava vina doživljavamo tako što ćemo da ih otvorimo kada nešto proslavljamo. Drugo ime za penušavo vine nije šampanjac. Šampanjcem mogu da se zovu samo penušava vina koja dolaze iz pokrajine Šampanj. Pitanje vina je na mnoge načine pitanje identiteta.
Sledi “Njegovo veličanstvo srpski penušavac”
Degustacija srpskih penušavaca uz profesionalno vođenje sertifikovanog somelijera
Moderator: Igor Luković, urednik magazina Vino&Fino
Marko Stojaković: Potrošači u Srbiji gledaju na Tikveš kao na domaću vinariju, najviše radimo upravo u regionu. Imate priliku da probate naša premium vina. Drugačije se prave i samim tim su skuplja, ali mi se borimo da pokažemo naš kvalitet i promenimo neke navike. Tikveš je uspeo da uradi skoro i prvi izvoz za Nigeriju i ima nas na svim kontinentima. Makedonija jeste crveno vino, simbolika je takva, ali ja sam danas odabrao da vam predstavim belo vino.
Sledi Case Study 2 / Summer Wine
Degustacija i prezentacija belih vina Vinarije “Tikveš”
Marko Stojaković, glavni enolog Vinarije “Tikveš”
Tokom panela publika je učestvovala u tablet anketi, a ovo su rezultati:
Biljana Gavrić: Festival nacionalnih kuhinja je prvi put organizovan, dešavao se na Trgu u Novom Sadu i bio je veliki izazov. Imali smo bojazan kako će to da izgleda. Želja nam je bila od starta da svih 30 dana imamo predstavljanje jedne zemlje, sa pre svega nacionalnom kuhinjom, ali i prigodnim kulturnim programom. Mogu s ponosom da kažem da smo uspeli u tome, 26 zemalja koje su se predstavile, to se nikada nije desilo u istoriji Novog Sada, i u Srbiji, 5.000 obroka je podeljeno besplatno. Od prvih nekoliko dana, što je prirodno, taj broj se povećavao.
Oleg Misirača: Mikser festival je prošao sjajno. Ovo je bio deveti festival. Trenutno je ugašen prostor u Savamali, sada nemamo prostor u Beogradu, neki pregovori postoje. Radimo na otvaranju velikog Mikser Housea u Sarajevu. To su neke promene koje su svakako dobre za nas, nisu lake, ali su izazovne.
Borislav Beljanski: Potreba je za brendiranjem hrane. Mi imamo izuzetno dobru ponudu samo ih treba sortirati i napraviti nekog reda. To je najveći problem. Svaki kontinent je posetio Novi Sad i oni poštuju našu hranu, ali treba napraviti neku kartu da bi mogli što pre ili efektnije da to ponudimo i uradimo. Roštilj nije jedini brend, toliko ima divne hrane, ali mi to ne koristimo, čak ni restorani to ne koriste.
Milan Mumin: Najmanje volim američku hranu, pomfiti, hamburgeri, gde su oni napravljeni ni od čega nešto. Ne samo da je nezdrava, nego kad je zdrava onda je i bezukusna. Ja najmanje tu hranu jedem. Tamo sve ostalo volim, korejska, japanska kuhinja. Ali, oni su od svega toga napravili brend. Ovde su sad svi poludeli za tim, tendencija je za burgerima.
Nataša Ilić: Najpoznatiji smo po Festu, zatim Festivalu kratkog i dokumentarnog filma, organizatori smo BEMUS-a. Pošto je Fest tradicija i postoji određen broj ljudi koji je vezan po svojoj profesiji. Zadržavanje oko 3-4 dana, ali mislim da se u Beograd vraćaju i zbog festivala i zbog gostoprimstva.
Teodora Miljković: Prošle godine je Exit domaćoj privredi doneo 14 miliona evra i zabeležen je rast turista iz Zapadne Evrope za 30%. Najveći broj posetilaca je iz regiona, a najviše troše gosti iz Zapadne Evrope. U 80% slučajeva gosti se vraćaju na Exit.
Sledi panel “Hrana i događaji – Food&Events”
Moderator: Milan Vučićević, marketing konsultant
Učesnici:
Oleg Misirača, Mikser House, Beograd
Borislav Beljanski, direktor “Festival uličnih svirača”, Novi Sad
Nataša Ilić, CEBEF
Biljana Gavrić, Ninamedia
Milan Mumin, Love Hunters
Teodora Miljković, EXIT Festival
Ivan Zorić: Kada pričamo o funkcionalnoj hrani pričamo o hrani koja ima aktivne supstance. Probiotici su aktivne sustance koje poboljšavaju proces varenja. Probiotici su dominantna mikroflora kada se dete rodi. Tokom života taj broj pada i tih dobrih bakterija imamo oko 25% i to je minimum za funkcionisanje našeg stomaka. Stomak nam je odraz otpornosti i zdravlja. Probiotici su prisutni u hranu sad već 50 godina. Probiotski proizvodi se proizvode svuda u svetu, od Japana se to proširilo ka celom svetu. Mleko i mlečni proizvodi su generalno zdravi proizvodi.
Sledi Case Study “Moj dragi stomak – My dear belly” – Koliko su i zašto dobri probiotici za naše zdravlje, koji prezentuje Ivan Zorić, regionalni menadžer Imleka za razvoj novih proizvoda
U toku je pauza za ručak koju upotpunjuju klasičnom muzikom Nemanja Nikolić i kolege.
Pobednik VIP kviza znanja je ekipa Viljušaka – Igor Todorović i Aleksandar Jovanović Meda.
Druga igra je igra pogađanja. Ekipe su morale zatvorenih očiju da pogode, pipanjem, o kojim namirnicama je reč.
Poznate ličnosti su prvo odgovarale na različita pitanja iz oblasti hrane i vina. I u prvoj igri je pobedila ekipa Viljušaka.
Ekipu Kašike čine Vesna Čipčić i Žarko Jokanović, a ekipu Viljuške – Igor Todorović i Aleksandar Jovanović Meda.
Sledi VIP kviz znanja – VIP Food, Wine & Cooking Quiz
Poznate ličnosti se takmiče u edukativnom kvizu u poznavanju vina, namirnica i tehnika kuvanja
HOST: Jelena Bačić Alimpić, kniževnica i TV lice
Učesnici:
Žarko Jokanović, scenarista, glumac i pisac
Igor Todorović, modni kreator
Aleksandar Jovanović Meda, glumac
Vesna Čipčić, glumica
Tokom panela publika je učestvovala u tablet anketi, a ovo su rezultati:
Maja Petrović: Kada govorimo o keteringu pričamo o proslavama i specijalnim prilikama. Nepca su mi jako osetljiva, ne mogu da probam mnogo veštačkih začina, aditiva. Primećujem značajan pomak u tome da je ketering sve bolji i bolji. Internet kanali su postali jako dostupni i tu je borba kvaliteta i ponude. Imamo različite vrste keteringa. Možete ako želite da priuštite poseban ugođaj, da naručite bezglutenski, hrono, vegetarijanski. Trendovi se smenjuju i ljudi se takmiče kvalitetom i vizuelnim izgledom.
Boris Hengert Bulić: Krenuo sam eksperimentalno sa uzgojem puževa i shvatio sam da to može biti interesantan biznis. Sada radim i regionalnu priču. Puž je životinja koja ima 1,2% masti. On je 100% biljojed, ništa drugo ne jede. Meso puža je primenjivo veoma u keteringu. Imamo samo problem u glavi da li je to meso puža ili ne. Nažalost još nije stiglo vreme da se primenjuje šire u ishrani.
Marina Stefanović: Mislim da je važno što se probudila svest o zdravom načinu života, sporta, grad je takođe radio na tome. Na svakom mogućem koraku su izbori da se hranimo zdravo i budemo aktivni. Mislim da je Vojvodina pravo mesto gde je bilo potrebno pokrenuti priču o zdravoj ishrani. Ali svest se apsolutno probudila i rodila se potreba za otvaranjem restorana kao moj. I kod mene je ketering začetak svega, kada sam pravila veganske, vegetarijanske i zdravije varijante.
Filip Ćirić: Kada se radi ketering, zavisi od prilike. Hrana zalogaja treba da zadovolji sve ukuse u par zalogaja. U poslednje vreme se najviše traže domaće namirnice implementirane u jelima. I to je izgleda svetski trend, a ja sam tako i počeo, pa se poklopilo sa svim tim. Na svakoj mojoj ponudi uvek sam tražio neke nove namrinice sa kojima sam mogao da napravim neke nove ukuse i neka nova jela.
Karmen Krivokapić: Vreme je kada presuđuju kvalitet i originalnost, ne cena. Da bi neko odlučio da uzme ketering iz mog restorana ili je dobio dobru preporuku ili je bio gost mog restorana. Mislim da je dosta bitna prilika. Da li je u pitanju rođendan, koktel party, ko su konzumenti, ja volim da kažem šta ja kao restoran nudim i koliko mogu da se prilagodim.
Tokom panela publika ima priliku da proba zdrav ketering koji su pripremili naši učesnici
Sledi panel i prezentacija “Ketering za zdravlje – Catering for Health”
Moderator: Danijel Koletić, APRIORI WORLD
Učesnici:
Krivokapić Karmen, restoran “Arhiv”, Novi Sad
Filip Ćirić, restoran “Homa” i “Homa Bistrot”, Beograd
Marina Stefanović, Restoran “Mima’s Sit&Fit”, Novi Sad
Maja Petrović, autorka bloga “Vitki gurman” i knjige “Gurmanske veze”
Boris Hengert Bulić, regionalni uzgajivač i prerađivač puževa
Publika je, pre nastavka programa, imala priliku da vidi tradicionalnu nošnju i običaje rusinske svadbe, kao i da se fotografiše sa rusinskom mladom, a sve je pripremio KUD “Taras Ševčenko”
U dvorištu restorana Beskraj, ispod platana, u toku je likovna kolonija.
U toku je pauza za kafu
Tokom panela, publika je učestvovala u tablet anketi, a ovo su rezultati:
Marko Stojaković: Kompanija Tikveš je otišla korak dalje, jer možemo da kažemo i iz kog vinograda dolazi određena flaša. Da bi vino bilo na tržištu mora naravno da ispuni sve uslove, kojima je i potrošač zaštićen po zakonima ove zemlje.
Zorica Džida: Iz ugla Vojvođanske banke, poklanjamo veliku pažnju na unapređenju svojih usluga, što je neminovnost. Uvođenjem svih onlajn usluga, imamo izuzetno dobru pravnu strategiju. Veoma smo aktivni u pružanju elektronskih usluga. Pored toga što nam je propisano, ulažemo dodatne napore u edukaciji, jer nam je primarno da korisnici budu pravilno edukovani. I banka zaista ima niz aktivnosti kojima priprema klijente.
Nevena Praizović: Danas je nezamislivo da jedan trgovac koji želi da bude konkuretan na tržištu da nema svoj onlajn kanal prodaje. Međutim, kod naših potrošača postoji strah od internet kupovine. Taj strah postoji, ali je sve manji. Sve se više potrošača opredeljuje da poruči robu preko interneta. Oni drugi bar istražuju preko interneta. Još uvek se više veruje domaćim sajtovima, zato što ako kupimo sa domaćeg sajta možemo da se žalimo našoj inspekciji. Mnogo smo sigurniji da naručimo robu sa domaćeg sajta. Veliki pomak je ta internet platforma – e-dukator, za sve koji žele da postanu e-potrošači ili žele da postanu, tamo ćete da odgonetnete sve nedoumice.
Nikola Papak: Kompanija Delhaize Srbija sistemski pristupa odnosu sa potrošačima i to je za nas jako važno. Svaka odluka koja se donosi vodi se zadovoljstvom potrošača. Svi postojimo i radimo zbog tih potrošača. Došlo je do nekih promena na bolje i slažem se i to pokazuju i naša istraživanja. Nekada je sinonim bio žalba i reklamacija, najveći broj danas zove zbog deklaracije i traži informacije i objašnjenja za pravilno čitanje deklaracija. U toj komunikaciji su se trgovinski lanci poboljšali. Imamo ozbiljan call centar, društvene mreže su otvorile totalno novu dimenziju i to isto pokrivamo. Kada problem dospeva u medije? Onda kada sistem nije u stanju da odgovori potrošaču. Kod ozbiljnih kompanija je to svedeno na nulu.
Sledi prvi panel “Zaštita potrošača – Think before you buy!”
Moderator: Ruža Ristanović, direktorica magazina Diplomacy&Commerce
Učesnici:
Nikola Papak, Delhaize Serbia
Zorica Džida, Vojvođanska banka
Nevena Praizović, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija
Marko Stojaković, glavni enolog vinarije “Tikveš”
Ivan Đoković: Imam veliko zadovoljstvo da vas pozdravim u ime Pokrajinske vlade i našeg resornog Sekretarijata za domen privrede i turizma. Gastronomija je nešto što obuhvata privredu i turizam, ali obuhvata i nadovezuje se na domene kulture, prirodnih nauka i šireg spektra društvenih nauka. Ona nije samo jedna fizička biološka potreba, ona je umetnost. Ona obogaćuje kulturu i umetnost i ona boji i gradi identitet čitavih prostora, gradova i regiona. Osnovna atrakcija za privlačenje turista i stvaranje tog identiteta jesu hrana i vino. Naš strateški cilj delovanja, pored ostalih delatnosti, jeste i turizam, neotkrivena, sakrivena oblast u Vojvodini, a možemo da ponudimo tradicionalno gostoprimstvo, multikulturalnost. Hrana je ta koja nam daje mogućnost da kreiramo i stvaramo. Zato smo i uvideli značaj ove manifestacije i podržavamo je.
Konferansije Rada Đurić pozdravila je prisutne i najavila obraćanje Ivana Đokovića, Potpredsednika pokrajinske Vlade AP Vojvodine i pokrajinskog sekretara za privredu i turizam
Peti, jubilarni, “Moja Kravica Food Talk 2017” održava se danas u restoranu Beskraj, Petrovaradin, Novi Sad.
“Moja Kravica Food Talk 2017.” okuplja stručnjake, proizvođače, kompanije, medije i poznate ličnosti koji će pričati o aktuelnim temama iz sveta gastronomije i vina, koji će tokom tri panela, različitih prezentacija i case study-ja, govoriti o tome kako kroz hranu promovišemo kulturu, keteringu, zaštiti potrošača, a poznate ličnosti će učestvovati i u VIP kvizu znanja o hrani, vinu i kuvanju.
U ovogodišnjoj Experience zoni pod platanima pod nazivom “DISCOVER THE FUTURE OF TASTE” probaćemo domaće specijalitete, ali i hranu iz svih delova sveta, prisustvovati likovnoj koloniji na travi, a za kraj programa uživati u nastupu benda DRUM ‘N’ ZEZ.
Konferansije ovogodišnjeg “Moja kravica Food Talk-a” biće Rada Đurić, novinarka i TV lice.
Kompletan program i satnicu konferencije možete pogledati na linku: www.color.rs/foodtalk2017/
Generalni sponzor konferencije je Moja Kravica Kuhinjica, kompanije Imlek.
Prijatelji konferencije su: Zlatiborac, Jelen pivo, Tikveš, Black ‘n’ Easy kafa, Mg Mivela i voda Jana.
Konferenciju u organizaciji Color Media Communications i HBO Color Media Events su podržali Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo, Udruženje za razvoj ruralnog i eko turizma Bač u srcu Bačke.