Petu godinu zaredom Color Media Communications organizuje “Digital“, regionalnu konferenciju o trendovima u telekomunikacijama i medijima.
Ovogodišnji – #Digital2018 – trajaće 2 dana – 06. i 07. septembra (četvrtak i petak) i okupiće najznačajnija imena iz ovih oblasti iz celog regiona kao i brojne goste iz inostranstva.
Konferencija se održava u Hotelu Metropol u Beogradu.
Konferenciju će ove godine prvog dana otvoriti Vladan Vukosavljević, ministar kulture i informisanja, Denis Kif, ambasador Velike Britanije u Srbiji i Tatjana Matić, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, a drugog dana Kati Csaba, ambasadorka Kanade u Srbiji i Branko Ružić, ministar državne uprave i lokalne samouprave u Vladi Srbije.
U panelu “ČIJI JE NAŠ CONTENT: AUTORSKA PRAVA U BELIM, SIVIM I CRNIM ZONAMA DIGITALNOG DOBA” učestvovaće i Srđan Maričić, asistent i predavač u oblasti Informatika na Fakultetu za primenjeni menadžment, ekonomiju i finansije – MEF u Beogradu., sa kojim smo razgovarali u susret konferenciji:
Da li se stiče pravi utisak kada kažemo da je internet doneo to da mislimo da sve što je online, istovremeno je javno i dostupno za korišćenje bez dozvole?
– Ovo je, naravno, pogrešan utisak, iako populacija koja se prvi put sreće sa Internetom upravo to misli. Ubedljiva većina sadržaja na mreži jeste javna i dostupna za korišćenje i bez dozvole, ali postoje i web lokacije koje su komercijalne i koje naplaćuju svoje usluge. Postoje, takođe, i lokacije na kojima se nalaze podaci koji su važni za kompanije, za državu, ili za vojsku i takvi podaci po svojoj prirodi nikako ne bi smeli da budu niti javni niti dostupni za korišćenje bez dozvole.
Jedan od prvih postulata upućenih studentima na predavanjima na MEF-u je upravo taj da svojina može i mora imati i digitalnu formu. Polazeći od takvih pretpostavki, mi modeliramo stručnjake koji u početak svoje profesionalne karijere kreću sa zdravim i jasnim pretpostavkama. Biznis se u digitalnom okruženju vodi dinamičnije nego u klasičnom korporacijskom okruženju, ali pravila se ne menjaju. Do autora sadržaja je da dozvoli ili ne dozvoli baratanje digitalnim sadržajem na njegovoj sopstvenoj web lokaciji.
Koliko je Srbija u tom smislu daleko od regiona, sveta? Koliko smo postali svesni toga da su na internetu fotografije, tekstovi, muzika, softveri, igrice… nečije vlasništvo?
– Digitalni svet je odavno globalno selo. Srbija je deo tog sveta, što se najbolje vidi po zvaničnim podacima o izvozu Srbije – dobar njegov deo potiče od prodaje specijalizovanog softvera, multimedijalnih sadržaja i igara. Nove generacije ne nalaze za čudno da se nova igrica ili drugi softver moraju platiti, jer im je jasno da kroz legalno korišćenje softvera ne kupuju samo sadržaj, već i tehničku podršku i ažuriranja na novije, kvalitetnije i bezbednije verzije. Mnogo kompanija čak ima besplatne verzije softvera za korišćenje u edukativne svrhe, a sa nekima od njih i mi na MEF-u imamo razvijenu poslovnu i tehničku saradnju.
Usađivanjem ovakvih pravila kroz obrazovanje, od osnovne škole pa do kraja studija, razvija se svest o tome da je sadržaj na webu ili besplatan, ili je na prodaju i da shodno tome, predstavlja nečije vlasništvo i ima svoju cenu.
Gde vidite mogućnost promene i šta treba da se uradi kako bi se autorska prava u digitalnom dobu bolje zaštitila?
– Samo stalna edukacija, u svakom uzrastu, ne samo tokom školovanja, već kod svakog pojedinca koji svakodnevno koristi Internet, sa jasno postavljenim ciljevima i organizovana na nacionalnom nivou, može da dovede do kritične mase, posle koje bismo svi, ili bar većina u Srbiji, prihvatili da su autorska prava na digitalne sadržaje nešto normalno i potrebno. Ministarstvo prosvete i Ministarstvo telekomunikacija trebalo bi da budu stubovi nosioci ovakvog poduhvata planiranjem nastavnih sadržaja, organizovanjem seminara, oglašavanjem na bilbordima i medijima sa nacionalnom frekvencijom. Istovremeno bi se, i vrlo rado, tu uključili i veliki proizvođači softvera. Svemu nabrojanom, uključujući i kreiranje i zaštitu autorskih prava digitalnih sadržaja, učimo studente MEF-a. Jedino tako možemo napred.
Tokom dva dana u okviru deset panela i nekoliko studija slučaja i prezentacija, stručnjaci iz različitih oblasti govoriće o trendovima u telekomunikacijama, medijima i tehnologiji, autorskim pravima u digitalnom dobu, kraljevima zabave u regionu, SVOD platformama, E-sportu, generaciji Z, strepnjama i nadama domaće IT scene, 20-godišnjici osnivanja kompanije Google i onome što dolazi iz naših garaža, ali i o greškama, padovima i ponovnim podizanjima uspešnih.
Program, učesnike, informacije o prijavi i kotizacijama možete pronaći na zvaničnom sajtu www.digitalconference.rs