Home Konferencije LETO 2020: Danica Banjević – Moramo se što pre adaptirati na “novu...

LETO 2020: Danica Banjević – Moramo se što pre adaptirati na “novu realnost” i ponudu destinacija prilagoditi novim trendovima i zahtevima turista

1047
0

U pripremi je još jedna online konferencija u organizaciji kompanije Color Media Communications. Ovog puta tema je turizam Srbije, regiona i sveta u doba koronavirusa.

Svi zainteresovani će konferenciju moći da prate preko You Tube kanala Color Media Communications ( https://youtu.be/hD42xvyqtXE ) i sajta konferencije ( http://communications.rs/turizam2020/ ).

Konferencija će se održati u utorak, 11. avgusta, sa početkom u 11 sati.

Kako posluju Turističke organizacije i agencije u letnjoj sezoni 2020., u toku pandemije virusa korona? Na koji način su se privremeno, odnosno trajno, promenile navike putnika i kako će izgledati turizam u Srbiji, regionu i svetu u narednih godinu dana? Na ova i još mnoga druga pitanja koja se odnose na turizam u doba korone odgovore možete čuti u sklopu online konferencije LETO 2020: Turizam u regionu u godini koju je “pojela korona” koju možete pratiti OVDE.

Ovim povodom, naša sagovornica bila je Danica Banjević, direktorica Turističke organizacije Tivat, jedna od učesnica konferencije.

Crna Gora u doba korone – Kako teče turistička sezona u Tivtu u odnosu na ranije godine?

– Svedoci smo da letnja turistička sezona, nažalost, ne ispunjava planirana očekivanja kakva smo imali, imajući u vidu uspešnost prethodne sezone, a, takođe, i da se otkazuju svi unapred rezervisani aranžmani sa tržišta koja su trenutno na crvenoj listi Instituta za javno zdravlje.

Budući da se sezona ne odvija po predviđenom programu rada, izostale su i razne manifestacije i događaji (koncerti, tematski sajmovi, festivali….) koji se održavaju u letnjem periodu, tako da smo fokus preusmerili na neke druge vidove promocije kako bismo uticali na najbolji mogući način na oporavak i minimalizovanje posledica pandemije, uz nadu da će ostatak sezone i postsezona dati bolje rezultate.

Kako je koronavirus uticao na turizam u vašem regionu? Kakve su procene, kolika je naneta šteta?

– Turistička sezona u Tivtu, a i uopšte na crnogorskom primorju, je nažalost stagnirala ove godine. U odnosu na prošlu godinu u Tivtu je popunjenost oko 13% u privatnom smeštaju i oko 20% u hotelskom smeštaju, što je nažalost i za očekivati u ovim okolnostima. Ono što može, makar i donekle, da spasi, odnosno, da utiče na sezonu, svakako su popuštanje uvedenih mera od strane NKT-a i otvaranje granica, kako prema zemljama regiona, tako i ostalih zemalja. U trenutku kada do toga dođe možemo da očekujemo turistička kretanja, kako u ostatku sezone, tako i u periodu postsezone. Međutim, to će zavisiti ne samo od epidemiološke situacije na emitivnim tržištima već i u Crnoj Gori. Ujedno moramo biti realni i svesni da se izgubljeno u proteklom periodu u ovom trenutku ne može nadoknaditi. Što se tiče perioda postsezone (septembar, oktobar) Tivat poslednjih godina beleži značajan rast u tom periodu. Međutim, broj turista i noćenja tokom perioda glavne sezone mnogo je veći nego u periodu van sezone. Tako da je teško nadoknaditi u postsezoni izgubljeno tokom jula i avgusta, ali može uticati u određenoj meri na ublažavanje negativnih efekata iz prethodnog perioda.

Kako korona menja naše navike vezane za putovanja, kako će izgledati planiranje odmora i sama putovanja u našoj skorijoj budućnosti?  

– COVID-19 kriza uticala je da, u nekoliko meseci, promenimo naša shvatanja daljeg turističkog razvoja i toga kako želimo da se razvijamo kao destinacija i naravno šta je to što želimo da ponudimo gostima. Već sada svi moramo da se adaptiramo na “novu realnost”, a to je putovanje koje podrazumijeva poštovanje zdravstvenih mera kao što su nošenje maski, fizička distanca za društvenu odgovornost, pojačana higijena svuda i zauvek. Turisti koji vode računa o sebi i svojim porodicama će birati destinacije koje su dobro upravljale krizom, koje imaju dobar zdravstveni sistem, destinacije koje vode računa o održivom razvoju (zaštiti životne sredine, kulturne baštine i koje, kroz dobro upravljanje, rade na smanjenju masovnog turizma – sa principima „value not volume“ – vrednost a ne obim). Verujem da će biti značajnija potražnja za boravkom u manje poznatim turističkim mestima, seoskim domaćinstvima, manjim objektima, ali i hotelima za koje znamo da vode računa o svim bezbedonosnim i zdravstvenim protokolima i koji su dobro povezani sa lokalnom ponudom.  Individualna putovanja sa kraćom distancom će se brže oporaviti i vratiti se normalnim tokovima u odnosu na grupna i udaljena putovanja. Aktivan odmor će i dalje rasti, te ponudu destinacija treba prilagođavati novim trendovima i zahtevima gostiju. Očekujem da će zdravstveni protokoli dugo biti na snazi, bar do pronalaska delotvorne  vakcine – a svi mi sada znamo kako da se ponašamo u nekoj sledećoj sličnoj situaciji.  Mnoge destinacije će se dobrom ponudom, kvalitetom, novim kreativnim idejama, inovacijama, divrezifikacijom ponude u narednom periodu boriti da povrate turistički promet.

Kako će se Tivat kao turistička destinacija promovisati do kraja 2020. godine i kakvi su planovi za 2021. godinu?

– Imajući u vidu predviđanja, trendova i naše planove razvoja u narednom periodu pokrenuli smo nekoliko projekata koji strateški i dugoročno imaju za cilj održivost Tivta kao destinacije. Reč je o započetom procesu pristupa i sertifikaciji Tivta kao „zelene destinacije“ kroz program Green Destinations. U okviru ovog programa smo, u saradnji sa JP Morsko dobro, aplicirali i za TOP 100 održivih destinacija. U nastavku su planirane razne aktivnosti kojima ćemo pokušati da prvenstveno oporavimo ovogodišnju sezonu i postsezonu, a samim tim i utičemo na sledeću, a već sada se planiraju i intenzivne aktivnosti na promociji Tivta za narednu godinu.

Trenutno i u narednom periodu intenzivno radimo na promociji kampanje “Vaš odmor je u Tivtu”. Ova kampanja ima za cilj da u ovoj nezavidnoj situaciji koja nas je sve zadesila, pruži podršku lokalnim izdavaocima privatnog smeštaja, a ujedno i animira turiste da svoj odmor provedu u Tivtu. Pomenuta kampanja nudi potencijalnim gostima boravak u apartmanskom smeštaju po ceni od 20,00 do 25,00 evra po danu, odnosno 120 do 150 evra za sedmodnevni boravak porodice sa decom. Smeštaj iz ove ponude se može lako rezervisati putem landing stranice https://tivat.travel/vasodmorjeutivtu/

Kroz dva panela pratiocima će se obraditi predstavnici Turističkih organizacija Srbije, Vojvodine, Novog Sada, Zlatibora, Vrnjačke banje, Tivta, JUTA-e i najvećih privatnih turističkih agencija.

Kompletan program, satnicu i učesnike konferencije možete pogledati OVDE.