Home Konferencije CSR Srbija 2017 – Dušan Stokić: “Veliki” treba da povuku “male” i...

CSR Srbija 2017 – Dušan Stokić: “Veliki” treba da povuku “male” i svojim primerom pokažu zašto se “isplati” biti društveno odgovoran!

1834
0

Color Media Communications i magazin Diplomacy and Commerce već treću godinu za redom organizuju konferenciju posvećenu društveno odgovornom poslovanju.

Konferencija „CSR Srbija 2017“ održaće se 26. maja 2017. u hotelu 88Rooms u Beogradu.

Na ovogodišnjoj konferenciji govoriće se o zaštiti prava potrošača i razvoju održivih proizvoda, o savremenom konceptu upravljanja ljudskim resursima, i primerima dobre prakse u zemlji i inostranstvu. Saznaćemo i koji su doprinosi srpskih kompanija ostvarivanju ciljeva održivog razvoja UN, kakvo je to odgovorno i održivo poslovanje, kao i da li je održivost strateška prednost kompanija.

U panelu “Poslovanje u skladu sa principima održivog razvoja” učestvovaće i Dušan Stokić, direktor Centra za zaštitu životne sredine, standarde i tehničke propise, Privredna komora Srbije, sa kojim smo razgovarali u susret konferenciji:

U kolikoj meri domaće kompanije posluju u skladu sa principima održivog razvoja i kakva je slika u poređenu sa regionom?

– Kada je reč o poslovanju u skladu sa principima održivog razvoja, na osnovu mojih saznanja o prilikama u zemlji i regionu, smatram da ne mali broj srpskih kompanija spada među lidere u regionu. Ravnopravan tretman socijalnih, etičkih, bezbednosnih aspekata i aspekata životne sredine u odnosu na ekonomske i finansijske jeste glavna karakteristika ovih društveno odgovornih kompanija. Srpska mreža Globalni dogovor Ujedinjenih nacija jeste jedna od najaktivnijih u regionu okupljajući više od 100 članica, a koje promovišu upravo najnovije UN ciljeve održivog razvoja.

Da li se samo bogate kompanije ponašaju društveno-odgovorno ili je to zabluda?

– “Bogate” kompanije možda imaju više raspoloživih resursa da ispolje svoju društvenu odgovornost, ali ohrabruje činjenica da sve više malih i mikro preduzeća uviđa da će njihova konkurentnost, imidž i percepcija o kompaniji kod potrošača zavisiti od toga u kojoj meri će primeniti principe i vrednosti društvene odgovornosti. U okviru Nacionalne nagrade za društveno odgovorno poslovanje, koju sprovodi Privredna komora Srbije, na primer, ove godine je u užem krugu za Nagradu bilo oko 45% malih i mikro preduzeća koja su svojim akcijama, posvećenošću i idejama pokazala da i sa manjim budžetom, uz kreativnost i volju, mogu da se realiziju sjajni projekti društvene odgovornosti.

Slažete li se sa onima koji tvrde da je poslovanje kompanije neodvojivo od održivog poslovanja?

– Apsolutno se slažem. Svaka kompanija koja svoj poslovni uspeh i imidž gradi isključivo na ekonomskim i tržištnim postulatima, a zamenaruje zdravlje zaposlenih, ne obraća pažnju na lokalno okruženje i životnu sredinu, ne može da očekuje da će biti uspešna i konkurentna na duži rok. Međutim, nije dovoljno samo opredeliti i dodeliti finansijska sredstva, potrebno je da principi održivosti postanju nerazdvojivi deo strategije i poslovne politike kompanje i da ima punu podršku menadžmenta kompanije.

Kako motivisati kompanije da budu društveno odgovorne?

– Neophodno je da se o primerima dobre društveno odgovorne prakse stalno govori, ali ne kroz prizmu kompanijske (samo)promocije, već kroz saradnju, umrežavanje i uključivanje svih u lancu vrednosti kompanije, od dobavljača do krajnjih korisnika. “Veliki” treba da povuku “male” i svojim primerom i praksom demonstriraju zašto se “isplati” biti društveno odgovoran. “Isplativost” kompanija ogleda se u zadovoljnim, motivisanim i zdravim zaposlenima, iskrenom i etičkom odnosu prema potrošačima, prosperitetnoj lokalnoj zajednici, čistoj životnoj sredini, što sve skupa, vodi većem poverenju i ugledu u javnosti i održivom poslovanju.

Kompletan program i način prijave za učešće na konferenciji možete pogledati na zvaničnom sajtu www.color.rs/csrsrbija2017