Home Konferencije Aleksandar Vučić: CAR:GO nije direktni konkurent, već supstitut na tržištu prevoza i...

Aleksandar Vučić: CAR:GO nije direktni konkurent, već supstitut na tržištu prevoza i posluje po Zakonu

2910
0

Color Media Communications u saradnji sa kompanijom Samsung 8. juna 2018. godine organizuje konferenciju posvećenu borbi protiv sive ekonomije u Srbiji – Privreda i javna uprava na istom zadatku: Godina borbe protiv sive ekonomije koja će se održati 8. juna u Hotelu Hilton u Beogradu.

Konferenciju otvara ministar za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, Zoran Đorđević. 

U panelu “UTICAJ SIVE EKONOMJE NA BRENDOVE I POTROŠAČE” učestvovaće i Aleksandar Vučić, CarGo, sa kojim smo razgovarali u susret konferenciji:

Nedavni protesti taksi udruženja za cilj su imali i prestanak rada vaše aplikacije jer, kako navode, ne radite u skladu sa Zakonom. Šta je istina?

– Istina je da CAR:GO radi u potpunosti u skladu sa Zakonom. Naime, CAR:GO je tehnološka platforma koja funkcioniše kao posrednik u organizovanju i elektronskoj naplati prevoza u Beogradu od tačke A do tačke B. CAR:GO aplikacija putem svojih partnera (registrovanih autoprevoznika, limo servis operatera i rent-a-car usluga sa uslugom vozača) krajnjim korisnicima nudi mogućnost da u realnom vremenu zahtevaju vožnju, prate vozilo i vozača u realnom vremenu na mapi, i tu uslugu naplati isključivo elektronski, potpuno transparentno, sa opcijom da na kraju vožnje oceni vozača i celokupno iskustvo u vožnji.

Taksisti navode i da ste im nelojalna konkurencija jer su vaše cene niže, vozila nisu vidno obeležena kao taksi prevoz, nemate noćnu tarifu…

– Upravo sve to što je navedeno nas ne stavlja u kategoriju direktnih konkurenata, već supstituta na tržištu prevoza u gradu Beogradu. Partneri koji posluju putem CAR:GO aplikacije (limo servis operateri) podležu Zakonu o turizmu, nemaju mogućnost korišćenja žute trake, taxi stajališta, nemaju mogućnost da klijenta prime mimo aplikacije (mahanjem ruke na ulici) i dr. Naši pertneri (CAR:GO vozači) nemaju mogućnost da naplate vožnju u kešu (bar ne u Beogradu), već vrlo transparentno prikazuju sve prihode koji su naplaćeni elektronskim putem. CAR:GO ima celog dana istu tarifu, koja važi i noću, što nas ne stavlja u kategoriju nelojalne konkurencije, već u kategoriju kompanija koja uz veću efikasnost ima mogućnost da krajnjem korisniku pruži dodatnu vrednost uz snižavanje troškova.

Gde vidite problem kada je u pitanju prevoz putnika i taksi prevoz generalno? Da li se priča sa divljih taksista koji krše zakon prebacila na vas? I da li divlji taksisti smetaju i vašoj aplikaciji?

– U našoj kompaniji volimo da probleme nazivamo “izazovima”. 🙂 Kada je u pitanju prevoz putnika u gradu, mislim da je jedan od bitnih izazova neefikasnost tržišta i monopolska pozicija taksi delatnosti. Ograničen broj vozila i minimalna cena prevoza dovodi do direktnog ograničenja broja korisnika koji su spremni da plate tu uslugu.
Mislim da se priča sa “divljih taksista” na nas nije preselila sa nekim planom, već je CAR:GO više bio usputna stavka koju su zvanični taksisti izneli pred Vladu kao problem. Imponuje nam činjenica da nekolicina taksista smatra da je CAR:GO kao mali tehnološki startup pretnja i smetnja u potražnji za “njihovim” vožnjama, ali da li je baš moguće da firma, koja je napravila modernu aplikaciju i trenutno broji manje od 1% ponude na tržištu prevoza, predstavlja toliki problem da mora biti ugušena i zabranjena? CAR:GO kao model poslovanja pokušava da u konkurentnoj trci tehnološkim proizvodom maksimizira efikasnost i doda vrednost krajnjem korisniku, od koga na samom kraju i zavisi kome će dati svoje poverenje i platiti vožnju. Pored postojećeg, kreiramo novo tržište na kome se nalaze klijenti koji su spremni da plate nižu cenu usluge, ali da pritom pristanu na određene uslove kao što je isključivo poručivanje vožnje putem mobilne aplikacije, u potpunosti transparentna usluga, obavezno plaćanje usluge elektronskim putem, nemogućnost vozila da koristi žutu traku, itd.

Program možete pogledati na linku:

http://www.color.rs/greyeconomy2018/