Home Konferencije Auto Forum 2017 – Zaštita životne sredine treba da bude fokus države...

Auto Forum 2017 – Zaštita životne sredine treba da bude fokus države i autoindustrije!

1650
0

Završena je konferencija “AutoForum 2017” o trendovima u automobilskoj industriji. Vidimo se 2018!

Pratite prenos konferencije iz minuta u minut. Panelistima možete da postavite pitanje na društvenim mrežama uz dodavanje heštega #AutoForum2017

Tokom panela publika je učestvovala u tablet anketi, ovo su rezultati:

 

Slobodan Nikolić: Generalno gledano da, slažem se. Međutim, tu je mnogo bitnije što je iza tog standarda, a to su propisi i zakoni. Kad tad će se tražiti ispunjene takvih zahteva. Ali, nije bavljenje uvozom ad hoc posao, i nažalost ovakvi nekontrolisani uvozi vozila dovode do toga da je starost voznog parka povećana na 17 godina

Slobodan Tomić: Jednostavno rešenje da postoji, već bi ga imali. Rešenje zvuči jednostavno ali je težak put. A to je da podignemo standard. Da stvorimo i dokažemo da je kupovinom automobila, ako je jeftina, a za nju ne dobijete ništa, da su to bačene pare. Država bi mogla da obezbedi takav ambijent da ono što se uveze i kupi ima ekvivalent njegovoj vrednosti. Godište uvoza vozila je u okvirima propisa. Naravno, porazan je podatak starosti voznog parka.

Žarko Malinović: Rešenja su veoma jednostavna. Moramo govoriti iz ugla koliko štete ovakav trenutni princip proizvodi po sam budžet, državu i sistem, i po bezbednost potrošača. Najveća žrtva su sama fizička lica koja se u tom smislu pojavljuju kao uvoznici u Srbiju. On nema nikakvu zaštitu, a da ne govorimo koliko može ugroziti bezbednost.  Ono što je opterećujuće, iako je predviđeno da fizička lica plaćaju neki porez, mi to nemamo u praksi. Potrebno je uvesti više standarde, a jedno od rešenja jeste i vraćanje ograničenja starosti vozila.

Sledi panel “Tržište novih pod uticajem regulative za uvoz polovnih vozila
Moderator:  Mladen Alvirović , Sat Media Group

Učesnici:

Slobodan Nikolić, Sekretar Udruženja uvoznika vozila i delova
Slobodan Tomić, načelnik Odeljenja za carinske procedure
Žarko Malinović, Sekretar Udruženja za trgovinu Privredne komore Srbije

Tokom panela publika je učestvovala u tablet anketi, ovo su rezultati:

Aleksandra Graovac: Meni je drago što predstavljam Toyotu koja je pionir vozila na alternativna goriva. Pre 20 godina smo prvi napravili hibridno vozilo, a ove godine smo dostigli 10 miliona prodatih hibridnih vozila. U Srbiji je taj broj oko 300. U Evropi je rast prodaje hibridnih vozila ogroman. Hibrdnim vozilima ne treba infrastruktura, jer sami stvaraju energiju i u mnogo zemalja imaju ozbiljne subvencije. U Evropi postoje razni načini subvencije za kupovinu hibridnih vozila. Automobilska industrija sada nameće električna vozila, a Toyota smatra da električna vozila treba da pokrije mala vozila, ne vozila gradskog prevoza i putnička.

Vladimir Momčilović: Što se tiče infrastrukture mi nemamo ništa. Jeste činjenica da naša država ne radi baš mnogo po pitanju pripreme tržišta za dolazak ne tako nove stvari. Elektro pogon je pogon sadašnjosti u mnogim zemljama. Već sada možete sa klasičnim utikačem kod kuće možete puniti svoj električni automobil. Naš energetski sistem za to nije pripremljen. Ono što je mnogo bitnije, treba da se obezbedi to brzo puno punjenje u gradovima, u centru grada, kod velikih poslovnih objekata, tržnih centara i država tu mora da načini prvi korak. I da obezbedi subvencije za tu vrstu vozila jer su ona duplo skuplja.

Aleksandra Đurđević: Automobil koji vidite u sali je stvarno ekskluziva. BMW je do sada prodao 100 hiljada vozila na električni pogon. Ovaj ovde automobil razlikuje od drugih jeste strategija, jer od proizvodnje do toga na koji način se pokreće, sve je ekološki. Ova “i” vozila imaju misiju da budu potpuno ekološka. Nemamo infrastrukturu i subvencije države za ovakva vozila i to su dva ključna problema.

Sledi treći panel “Električna vozila kao osnova transporta – budućnost, sadašnjost ili iluzija
Moderator: Olivera Stefanović Stanković, PRoglas
Učesnici:
Aleksandra Đurđević – generalna direktorka Delta Motors
Aleksandra Graovac, Toyota
Docent Vladimir Momčilović, Saobraćajni fakultet u Beogradu

Tokom panela publika je učestvovala u tablet anketi, ovo su rezultati:

Danijel Kadarjan: Definitivno je potrebno da postoji idealan miks, balans jednih i drugih unutar jednog sistema. Mi ne da kaskamo naše industrije, ali definitivno ono što je preduslov za bilo koji napredak je učiti na primerima dobre prakse, a možemo da se ugledamo na primere posttranzicijskih zemalja, gde su se industrije reformisale. Trenutno u Češkoj posluje 900 proizvodnih kompanija u proizvodnom sektoru. Kod nas ih ima oko 70 i 90. To su podaci do kojih sam došao u svojoj doktorskoj disertaciji. Te češke kompanije su umrežene sa univerzitetima. Na taj način se studentima obezbeđuje učenje praktičnih znanja, a kompanijama se pružaju budući kadrovi. Proizvodno orijentisana industrija ne može da se razvija ako ne postoji strategija razvoja i strategija implementacija, a nakon toga i strategija obrazovanja umrežena sa svim tim.

Branko Vasić: Mislim da objektivno veoma kaskamo i to recimo 10 ili 20 godina u školskom sistemu. Ja mojim studentima stalno govorim da gledaju emisiju SAT, da gledaju druge emisije, čitaju časopise, da idu na kurseve, seminare, ako nema ko da im plati da će to uraditi fakultet ili ja lično. Mislim da je to na svakom pojedincu ipak, mi ne možemo da ih nateramo. U našoj laboratoriji nemamo simulatore, filmove, prezentacije, imamo zastarele stvari. Naravno, upućujemo ih stalno na literaturu. Studenti uglavnom odu u prodaju, eventualno se bave održavanjem velikih sistema. Tu su pristupi novim znanjima vrlo ograničeni, radi se po procedurama tih kuća.

Bratislav Kocić: Mi kao kompanija koja ima partnere kod drugih brendova smo suočeni sa velikim izazovom, a to je da ih obučite da su u mogućnosti da u svojim servisnim centrima rade i to kod svih brendova. Nemajući nekog potencijala i predznanja da se određeni broj ljudi edukuje u tom smislu, bili smo centar zatvorenog tipa, ali brzo smo prepoznali da znanja koja imamo otvorimo za široke narodne mase. Tako da nemate u bilo kom gradu barem nekog ko nije prošao naš trening centar. U ovom vremenu kada sve zavisi od brzine, mi smo bili prinuđeni da modifikujemo naš pristup. Morali smo da im omogućimo pristup znanju na potpuno drugi način i već krećemo sa pilot projektom virtuelne učionice. Neće više biti potrebno da posetite naš centar, već će znanja biti plasirana onlajn, a praktična znanja, za sada, radiće se u centru. Cilj je potpuno virtuelna učionica sa izmenjenom realnošću putem koje ćete dobiti sva relevantna znanja.

Zoran Todorović: Trening centar Beograd na kojem radimo već dve decenije i njegov najveći resurs jeste personal. Postati sertifikovan trener ovog centra zahteva mnogo zalaganja. Sve što naučimo u školama, na univerzitetima, Mercedes zahteva sertifikaciju tog znanja i morate proći obuku da biste postali njihov trener. Naš trening centar zauzima površinu od 540m2, sastoji se do dve učionice za teoretsku i tri za praktičnu nastavu. Imamo i CBT trening prostor. Trening centar je opremljen najnovijom opremom i prati svaku novu temu. U centru su implementirani svi Daimler sertifikovani koncepti. Imamo isti proces i za naše prodavce, moraju biti sertifikovani. Kod nas servisni savetnik mora imati sva tehnička relevantna znanja. Pored toga imamo i sertifikovanog prodavca rezervnih delova. Školujemo i menadžere, gde svi koji rade kao rukovodioci prolaze kroz program. I na vrhu svega toga je školovanje trenera. Postali smo zvanični trening centar Mercedesa za jugoistočnu Evropu. Pored toga pokrivamo sa treninzima i druge brendove Daimler-a. Održavamo i Experience training za naše kupce, a sada planiramo da to radimo i za region i za osoblje. Da bi jedan trener bio trener kad god izađe neka nova tema, on mora otići u Štutgart, obučiti se, vratiti se ovde, prevesti kompletnu literaturu i predavati je ovde.

Sledi panel “Autoindustrija kao pokretač unapređenja znanja i veština radne snage
Moderator: Mladen Alvirović, Sat Media Group
Uvodničar: Zoran Todorović
Učesnici:
Bratislav Kocić – Bosch
Zoran Todorović, Mercedes
Prof. dr Branko Vasić, Mašinski fakultet univerziteta u Beogradu
Danijel Kadarjan, Fakultet za menadžment FAM

Zoran Todorović: Hteo sam da povežem sve ove teme o kojima danas pričamo i da vam dam nekoliko informacija više. Emil Jelinek je bio prvi prodavac, nekoliko decenija kasnije, rukovodstvo kompanije je reklo da želi da on da ime kompanije i on ju je nazvao po ćerki, Mercedes. Benz i Daimler su pokazali koliko poštuju prodavca. Prvo Mercedesovo vozilo napravio je Daimler i to vozilo je kupio Jelinek. Prvo dugo putovanje automobilom preko 100km u Nemačkoj napravila je Berta Benz, a ona nam je danas važna jer je krijući od supruga Karla Benza da ne može da proda vozilo, sela sa svoja dva sina u vozilo i odvozala ovu rutu, da bi pokazala da su bezbedna. Berta Benz je preteča marketinga danas. Sada pričamo o sadašnjosti. Prošle godine predstavili smo i naš autonomni kamion. Zamislite vožnju Beogradom i da nema vozača koji se ljuti. Zamislite da su relaksirani i da uživaju u vožnji. Želim da vam predstavim i autobus (sledi video). Našim kupcima nudimo premijum servis, Mercedes nikada nije ni pominjao mobilnost kao opciju, već se kupci iznenade tom opcijom. Uslugu mobilnosti imate u narednih 30 godina i uvek ćete stići na odredište, 365 dana u godini, jer ćemo mi to obezbediti. Nije lako zameniti kamion, ali i to smo obezbedili. Sistem koji smo razvili “uptime”, predviđa 2 do 3 sata unapred kvar na kamionu. Našim kupcima nudimo express servis koji možete zakazati na najbrži mogući način i uraditi ga, pogodnosti kao što je dolaženje referenta na vaš posao ili kod kuće, mobilnost – da dobijete drugo vozilo dok je vaše na servisu, fleksibilnost i premijum uslugu, u našoj servisima imamo i restorane dok čekate servisiranje vozila.

Sledi case study kompanije Mercedes koju će prezentovati Zoran Todorović, Manager Training Center, Star Import d.o.o.

Tokom panela publika je učestvovala u tablet anketi, ovo su rezultati:

Zoran Todorović: Već mnogo toga automobili mogu da urade sami. Ali, na prvom mestu nam je naravno bezbednost. Povratna informacija koju dobijamo od naših kupaca jeste da su oni postali vrlo relaksirani. I govore nam da se vozilo, čak i oni veoma iskusni, da se vozilo fenomenalno parkira. To je ono što već imamo kao situaciju, autonomno parkiranje vozila. Vrlo važno kod autonomnih vozila je da je tehnologija već razvijena. Sama vozila već mogu da predvide situacija, ona mogu da prepoznaju šta će se dogoditi u neprosednoj bliskoj budućnosti, da prepoznaju svu signalizaciju, kretanje vozila koja su pored njih, signalizaciju vozila, da li su učesnici u saobraćaju živa bića uz pomoć infracrvenih kamera i signalizira i ponaša se u skladu sa tim. Vozila prepoznaju vremenske uslove, da li je noć ili dan, i svoju vožnju prilagođavaju tome.

Vladimir Momčilović: Prva i osnovna ideja sa uvođenjem ovih sistema jeste pomoć vozaču. Danas ono što imamo svi u svojim vozilima, sistemi koji imaju aktivnu ulogu, jeste da vozilo preuzme deo poslova, aktivnosti. S druge strane jeste da se poveća bezbednost. Deo svog radnog vremena provede se na putu, jedan od ciljeva je da se na ovaj način poveća produktivnost na poslu, pogotovo danas kada smo svi onlajn, koristimo telefone, odgovaramo na mejlove i poruke. Sve to dodatno otežava taj naš zadatak tj. da se fokusiramo na vožnju. Zato se sada ide na druge nivoe automatizacije, gde mnogo više funkcija obavljaju sama vozila, gde bi se došlo do četvrtog nivoa automatizacije gde bi vozilo obavljalo sve funkcije. Prepreka su uredbe u Evropi koje propisuju da vozač uvek mora da bude u vozilu, a u Americi uredbe kažu da vozač može da da sve funkcije vozilu. To će se i u Evropi promeniti.

Bratislav Kocić: Zadovoljstvo nam je da uzmemo učešće u ovakvom forumu i da se u našoj zemlji prepoznaju trendovi u automobilskoj industriji. Tačno je da je autoindustrija perjanica svih ostalih industrija. Ako želite da se uhvatite u koštac sa ovim trendovima morate iz korena da promenite svoju kompaniju, način razmišljanja, vođenje projekata, više akcenata baciti na neke druge sfere u samom svom poslovanju. Naravno, živimo u svetu gde svaka promena koliko god bila brza je isuviše spora. Nije lako se uhvatiti u koštac sa tim promenama.

Sledi prvi panel “Izazovi primene autonomnih / samovozećih automobila
Uvodničar: Bratislav Kocić, Bosch
Moderator: Darko Gigić, novinar SAT Media Group
Učesnici:
Zoran Todorović – Mercedes
Bratislav Kocić – Bosch
Docent Vladimir Momčilović, Saobraćajni fakultet u Beogradu

Matijas Kleva: Čast nam je da budemo na otvaranju na AutoForumu, značajno je da imamo forum pre Sajma automobila. Širenje ideje o bitnom sektoru ekonomije je veoma značajno. Ovaj sektor je veoma značajan za ekonomiju u Italiji. Ne samo zbog ekonomije, već i inovacija. Inovacije koje dolaze iz autoindustrije utiču na ekonomiju, ali i na druge sektore. Autoindustrija podrazumeva i dizajn, što je takođe značajno i italijanski dizajn ima mnogo uticaja i na druge sektore. Jedva čekam da čujem govornike i šta će reći o ovim zanimljivim temama.

Matijas Kleva, prvi sekretar, šef departmana za ekonomske odnose Ambasade Italije

Mihailo Vesović: Izuzetno zanimljiva tema, trendovi u automobilskoj industriji, ovde su sve profesionalci. Ne postoji, to smo više puta konstitovali, država, privreda koja nema svoju automobilsku industriju u vrhu. Da bismo mogli da na pravi način učestvujemo u toj svetskoj raspodeli poslova moramo da razmišljamo o trendovima, gde se kreće autoindustrija, o IT sektoru, tehnologijama, ali u kom smeru se kreću potrošači. Do 2030. godine možemo da očekujemo da će biti četiri ključna trenda o kojima moramo da razmišljamo i razgovaramo: diversifikacija načina prevoza, elektrifikacija, konekcija u kontekstu umreženosti i autonomna vozila. Nijedan od ovih trendova ne može da se sprovodi autonomni, moraju da budu uvezani svi, država, industrija, neko mora da finansira i podrži sve to. Važno je da ovakve konferencije izrode i neke zaključke i preporuke koje mora da čuje neko od državnih organa, jer moramo da uradimo neke korake i nezavisno od same automobilske industrije i potrošača.

Konferenciju će otvoriti Mihailo Vesović, zamenik generalnog menadžera Privredne komore Srbije

Color Media Communications, najveći organizator konferencija u SEE regionu i Sat Media Group, najveća medijska kuća iz automobilske industrije, za vreme Međunarodnog sajma automobila u Beogradu, organizuju #AutoForum2017 – regionalni forum o automobilskoj industriji.

Forum se održava danas u hotelu Radisson Blu Old Mill.

#AutoForum2017 je mesto okupljanja svih relevantnih stručnjaka i brendova iz oblasti automobilizma. Cilj foruma je razmena znanja, povezivanje profesionalaca iz ove oblasti, kao i unapređenje prodajnih i marketinških strategija i tehnika. Takođe, cilj je i da se podstakne saradnja i povezivanje kompanija iz oblasti automobilizma, osiguravajućih kompanija i banaka.