Home Konferencije CSR Srbija 2019: Maja Kremić – Ulaganjem u predškolsko obrazovanje činimo društvo...

CSR Srbija 2019: Maja Kremić – Ulaganjem u predškolsko obrazovanje činimo društvo boljim

1512
0

Color Media Communications već petu godinu zaredom organizovala je konferenciju posvećenu društveno odgovornom poslovanju – “CSR Srbija 2019 – Pioniri društvene odgovornosti”, na kojoj su se ove godine predstavili lideri globalne održivosti u svetu kod nas.

Teme konferencije bile su kompanije su posvećene ispunjavanju ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih nacija, ekonomsko osnaživanje žena, a od članica Nacionalne asocijacije saznali smo kako doći do čistije Srbije.

Ovim povodom, sa nama je razgovarala i Maja Kremić, nacionalna direktorka Fondacije Novak Đoković, koja je na konferenciji predstavila rad i ciljeve Fondacije, a za naš portal govori malo detaljnije o radu Fondacije Novak Đoković…

Fondacija je osnovana s ciljem da pomaže prvenstveno najmlađima, i to deci predškolskog uzrasta. Kako ste se odlučili za baš ovu ciljnu grupu?

– Obrazovanje zaista može promeniti svet, a to je upravo ono što Fondacija Novak Đoković pokušava da postigne. Od početka smo znali da ćemo ulaganjem u razvoj dece u najranijem uzrastu, koji je najvažnjiji za njihov dalji napredak, postići najbolje razultate. Našu odluku, gde investirati novac, dodatno je učvrstila i činjenica da u Srbiji svako drugo dete između tri i po i pet i po godina nema mogućnosti da pohađa predškolsko obrazovanje. Mi smo želeli da budemo jedni od onih koji menjaju ovu nepopularnu statistiku, verujući da svako dete može da postane šampion, ukoliko mu se pokloni dovoljno pažnje, podrške i ljubavi. A ne postoji ništa što donosi veće zadovoljstvo i potvrdu da to što radite radite kako treba od srećnog i nasmejanog deteta.

Proveli ste puno vremena na terenu. Kako izgleda slika vrtića i predškolskih objekata u Srbiji?

– Podatak da širom zemlje postoji 2.500 mesta na kojima nema ni jednog vrtića ni predškolske ustanove, govori da je pristup predškolskom obrazovanju i dalje prilično ograničen. Uslovi u kojima vrtići funkcionišu često se svode na minimum sredstava i materijala za svakodnevni rad. Ekipe Fondacije su svakodnevno na terenu, putuju po celoj Srbiji kako bi otkrili kojim opštinama je pomoć najpotrebnija. Naše dosadašnje, ali i planirane aktivnosti usmerene su na to da što više dece dobije adekvatan prostor za učenje i igru. Pored sanacije i izgradnje objekata kojih je do sada bilo 43, ne smemo zaboraviti na stvaranje podsticajnog okruženja za učenje. U ovom delu imamo veliku pomoć osoblja vrtića, divnih vaspitača koji su maksimalno posvećeni deci. Zbog toga se uvek trudimo da kroz naše programe edukacije i stručnog usavršavanja uključimo i njih, koji stalno žele bolje i više za mališane sa kojima vredno rade svaki dan. Do sada je kroz ovakve programe prošlo više od 1.500 vaspitačica i vaspitača, a obuhvaćeno 22.000 dece.

Koliko vam je značajno to što iza imena Fondacije stoji osoba kao što je Novak Đoković?

– Nema sumnje da je to jedna od naših najvećih snaga. Novakovo ime svemu daje dodatni kredibilitet. Najskoriji pokazatelj toga je poslednja akcija koju je pokrenuo za svoj 32. rođendan, kada je zahvaljujući donacijama fanova i prijatelja za samo dve nedelje prikupljeno oko 32.000 dolara nemenjenih izgradnji novog vrtića za decu u Srbiji. To je zaista fascinantno.
S druge strane, pred Fondacijom je velika odgovornost da naš rad, projekti i programi budu afirmativne i uspešne priče i da budemo brend za sebe na polju humanitarnog rada. Naš cilj nije da nas prepoznaju samo na nacionalnom nivou, već da i globalno budemo prepoznati po svojim rezultatima i da pojedinci, organizacije i kompanije koje veruju u nas i identifikuju se sa misijom Fondacije, budu jednako ponosni kao i mi i nastave da podržavaju naš rad. Svako dete, svaki vrtić, škola, svaka porodica koja je uključena u naše programe pomaže nam na tom putu.

Koji je najveći izazov humanitarnog rada danas u Srbiji?

– Gde investirati novac je možda najteža odluka koju treba doneti u humanitarnom radu. Imamo sreću da za kvalitetan projekat uvek imamo odziv donatora, ali situacija u našem društvu je takva da imate veliki broj problema u različitim oblastima, koji trebaju rešenje. Kao što sam već pomenula, rad Fondacije temelji se na uverenju da se obrazovanjem mogu promeniti životi dece i cele zajednice i onog trenutka kada je to postalo naše opredeljenje, bilo nam je lakše da se fokusiramo na problem i postignemo najbolje rezultate. Međutim, samo ovaj segment je veoma širok i ima nesaglediv broj aspekata. Do sada smo sreli barem stotinu dece koja nemaju nijednu knjigu, bojice, koja nikada nisu videla more, ni bazen, koja se plaše balona jer ih nisu nikada ranije videla, svećica na torti… To su slike koje moramo promeniti. Za 12 godina rada Fondacije napravili smo značajne pomake na tom polju. Do sada je uloženo 11 i po miliona evra u sve programe i projekte i to je tek početak. Sagledavajući kompletnu sliku okruženja u kome pojedini klinci rastu i razvijaju se, ponekad pomislim da smo na početnoj lestvici i da nas čeka još mnogo stepenika da bi sva deca u Srbiji imala ravnopravno pravo da uspeju. To jeste veliki izazov, ali i nešto što nas uvek pokreće.

Konferenciju “CSR Srbija 2019 – Pioniri društvene odgovornosti” su otvorili Brankica Janković, poverenica za zaštitu ravnopravnosti, Robert Čoban presednik Color Press Group i Goran Trivan, ministar za zaštitu životne sredine. Kako je bilo na konferenciji pogledajte OVDE.

Konferencija “CSR Srbija 2019 – Pioniri društvene odgovornosti” održava se uz podršku kompanija: Vojvođanska banka, Delta Holding, Aqua Viva, Telenor fondacija, Sigma Kula – Hlorogen. GSK i AMS Osiguranje.