Home Konferencije CSR SRBIJA 2020: Maja Gojković: Država je dobro reagovala u teškim vremenima

CSR SRBIJA 2020: Maja Gojković: Država je dobro reagovala u teškim vremenima

1154
0

Color Media Communications šestu godinu za redom organizuje konferenciju posvećenu društveno odgovornom poslovanju.

Zbog situacije sa pandemijom korona virusa (Covid-19) konferencija CSR Srbija 2020 – Društvena odgovornost u vremenima krize prvi put je danas održana online, a svi zainteresovani mogli su konferenciju da prate i aktivno učestvuju preko live streama na  YouTube kanalu Color Media Communications. 

Na ovogodišnjoj konferenciji govorilo se o budućnosti CSR-a, najnovijim trendovima i izazovima. Saznali smo kakvo je bilo društveno odgovorno poslovanje kompanija za vreme pandemije. U novonastaloj situaciji uvideli smo neophodnost brze reakcije celog sistema i solidarnosti u svakom smislu, kao i značaj volonterizma kao jednog od načina za pomoć zajednici. Pričali smo i o tome kako su kompanije obezbedile svojim zaposlenima mogućnost rada od kuće i pojačale svoje društveno odgovorne aktivnosti kada je građanima bilo najpotrebnije. U poslednjem panelu osvrnuli smo se na značaj odgovorne proizvodnje i potrošnje, edukaciju potrošača i smanjivanje otpada.

Konferenciju je otvorila Maja Gojković, predsednica Narodne skupštine Republike Srbije:

– Država je tokom borbe protiv kovida-19 pokazala da može dobro da reaguje u teškim vremenima i da odgovornim odlukama može da se nosi sa savremenim izazovima, za koje nijedna država, pa i one razvijenije od Srbije, nisu bile spremne – rekla je danas predsednica Skupštine Srbije Maja Gojković.

Gojković je dodala da je najveći deo građana razumeo koliko je bila važna ta borba i dodala da o tome svedoče brojni primeri solidarnosti. Prema njenim rečima, važan deo tog zajedničkog odgovora društva bili su upravo odgovorni pojedinci, među njima i javne ličnosti, kao i kampanje koje su pokazale koliko je humanost značajna u takvim okolnostima.

– Mera uspeha svake moderne kompanije svakako je i briga koju pokazuje za zajednicu čiji je deo. Istovremeno, građani žele da vide humanije lice kompanija čije proizvode kupuju i čije usluge koriste – rekla je Gojković.

Nakon Maje Gojković, obratila se i Regina De Dominicis, direktorka Unicefa za Srbiju:

– Način na koji su kompanije reagovale i kako su se ponašale tokom krize izazvane pandemijom virusa COVID-19 značajno će uticati na njihov rejting i celokupno poslovanje u budućnosti – poručila je Regina.

Pratiocima konferencije obratio se i Nj. E. Jan Lundin, ambasador Kraljevine Švedske u Srbiji:

– Za švedske kompanije koje se fokusiraju na razvoj svog održivog poslovanja CSR je jedno od glavnih oruđa, jer jača njihovu konkurentnost i doprinosi dobrom imidžu Švedske. Prema tome, i država i kompanije smatraju da je CSR pitanje trgovinske politike kao i pitanje kako promovisati Švedsku.

Na prvom panelu pod nazivom “Društveno odgovorno poslovanje za vreme i nakon pandemije korona virusa (Covid-19)” koji je moderirala Ruža Veljović, direktorka Diplomacy and Commerce magazina, govornici su bili: Marija Vujanić, Communications and Sustainability Director, Telenor Srbija; Tijana Koprivica, direktorka za održivo poslovanje, Delta Holding; Aldo Lele, Sustainability Manager South East Europe Croatia, Romania, Serbia, Slovenia, Ukraine-Ikea i Milica Babić, Officer Manager za korporativnu društvenu odgovornost i sponzorstva, Vojvođanska banka.

Marija Vujanić, Communications and Sustainability Director, Telenor Srbija je ovom prilikom rekla:

– Za nas je ,pored donacija, bilo važno da pomognemo u onome što je naša opšta oblast. Dali smo jako mnogo interneta , besplatnih telefona đacima i studentima koji su pratili online nastavu. Drago mi je da su i ostale kompanije postupile na isti ili sličan način u momentu kada je to bio imperativ.

Milica Babić Officer Manager za korporativnu društvenu odgovornost i sponzorstva, Vojvođanska banka, takođe je učestvovala na konferenciji i ovom prilikom osvrnula se na neohodnost humanitarnih akcija i donacija u kriznim situacijama:

– Vojvođanska banka ima običaj da se priključuje javnim inicijativama, ali volimo i samostalno da organizujemo pomoć lokalnoj zajednici. Odlučili smo da u 5 osnovih regiona doniramo 3 miliona dinara. Odlučili smo da donacija ide za zdravstvene ustanove, gerontološke centre i predškolske ustanove.

Aldo Lélé, menadžer za održivi razvoj, IKEA Jugoistočna Evropa – Hrvatska, Rumunija, Slovenija, Srbija, Ukrajina:

– Sami možemo da napravimo promenu, ali jedino zajedničkim snagama možemo da stvorimo pokret i akciju, što se i sada pokazalo. Svrha vodilja naše kompanije uvek će biti pomoć najugroženijima širom sveta koji su uvek u našim srcima i mislima – poručio je Aldo.

Tijana Koprivica, direktorka za održivo poslovanje, Delta Holding:

– Jedna od vrednosti Delta Holdinga jeste briga o ljudima. Potpuno smo prilagodili poslovanje i nastavili da realizujemo sve naše projekte. U ovakvim vremenima važno je ostati dosledan svim vrednostima kompanije , CSR aktivnostima i održivom poslovanju.

Na drugom panelu pod nazivom “CSR u eri COVIDA-19: primeri dobre prakse i novi pravci razvoja” koji je moderirala Milica Marković, Corporate Communications Manager, Direct Media, govornici su bili: Miloš Paunović, CSR Specialist, Nordeus; Jasmina Ilić, direktorka korporativnih poslova TeleGroup; Branislav Jovanović, menadžer za društvenu odgovornost Banca Intesa i Ivana Todorović, menadžer odeljenja marketinga i komunikacija OTP banka Srbija. 

Branislav Jovanović, menadžer za društvenu odgovornost Banca Intesa:

– Banka je morala da pokaže veći stepen društvene odgovornosti u novonastaloj situaciji. Uloga banke bila je da demonstrira strateški odnos prema stabilnosti i interesima bankarskih sistema.

Jasmina Ilić, direktorka korporativnih poslova kompanije TeleGroup, istakla je da je kao i za sve novine, izazov prilagoditi se i digitalnom načinu rada, ali to s druge strane otvara i ogromnu mogućnost za kreativnost, nove ideje i napredak.

– Svedoci smo da je novonastala kriza doprinela ubrzanju digitalizacije. Obrazovni proces kakav smo poznavali preko noći se „preselio“ u e-prostor, ljudi se sve više oslanjaju na e-banking usluge, e-commerce doživeo je svoju ekspanziju tokom pandemije, a primenu digitalnih alata u budućnosti u velikoj meri vidimo u zdravstvu, obrazovanju i poljoprivredi. Kada je reč o CSR strategiji naše kompanije, TeleGroup će kao i do sada posvećeno nastaviti da podržava aktivnosti koje podstiču razvoj i podižu standard šire društvene zajednice. Smatramo da je to na neki način i obaveza uspešnih kompanija i nadam se da ćemo svi iako suočeni sa krizom, nastaviti da težimo ka tome.

Miloš Paunović, CSR Specialist, Nordeus:

– Mislim da je naš tim odradio sjajan posao , prilagodili smo se potrebama ljudi. Izazov je bio da vidimo šta su potrebe ljudi , šta su problemi, krizne situacije i kako da internet komunikaciju i aktivnosti maksimalno olakšamo. Odatle dolaze i sve ostale inicijative.

Ivana Todorović, menadžer odeljenja marketinga i komunikacija OTP banka Srbija:

– Pre svega mi smo odmah adaptirali našu strategiju interne komunikacije , uveli smo neke nove kanale i alate. Za dve nedelje 95% naših zaposlenih je radilo od kuće. Najvažnija je bila redovna komunikacija.

Na trećem panelu pod nazivomŠta kažu stručnjaci? Budućnost CSR-a: Trendovi, implikacije i izazovi” koji je moderirala Vanja Kovačev, PR Specialist, govornici su bili:
Miloš Janković
, menadžer komunikacija Fondacije Catalyst Balkans; Neven Marinović, izvršni direktor Smart Kolektiv-a i Izvršni Koordinator Foruma Poslovnih Lidera Srbije; Siniša Mitrović, savetnik predsednika Privredne komore Srbije i Vesna Savić Đukić, Fundraising Specialist, Unicef Srbija. 

Vesna Savić Đukić, Fundraising Specialist, Unicef Srbija:

– UNICEF ima najveći humanitarni magacin na svetu koji ima saradnju sa preko hiljadu dobavljača različite opreme koja je neophodna u vanrednim situacijama. Imamo tu vrstu prednosti . Pored razvojnih programa koje radimo mi pružamo i podršku za programe u vanrednim situacijama.

Neven Marinović, izvršni direktor Smart Kolektiv-a i Izvršni Koordinator Foruma Poslovnih Lidera Srbije:

– Ako je prvi nalet društvene odgovornosti kompanija bio prema zaposlenima i prema najranjivijim grupama, mislim da logičan sled okolnosti treba da bude pomoć najranjivijim grupama koje smo možda zaboravili . Tu su svakako deca , razne marginalizovane grupe, kao i podrška malim i srednjim preduzećima.

Miloš Janković, menadžer komunikacija Fondacije Catalyst Balkans

– Mislim da je od danas apsolutno jasno svima da je društveno odgovorno poslovanje obaveza svake kompanije i da ono suštinski doprinosi našem društvu u celini.

Siniša Mitrović, savetnik predsednika Privredne komore Srbije:

– Naša opažanja govore da imamo nedovoljno razvijenu infrastrukturu za upravljanje medicinskim i farmaceutskim otpadom. Naša poruka je da moramo brže, hrabrije i odgovornije ići na podizanje nove infrastrukture za tretman opasnog otpada u Republici Srbiji.