Color Media Communications sedmu godinu zaredom organizuje konferenciju CSR SRBIJA 2021: Responsible Business – Poslovni imperativ savremenog sveta posvećenu društveno odgovornom poslovanju, ovoga puta sa akcentom na Responsible Business kao poslovni imperativ savremenog sveta.
Konferencija se organizuje u onlajn formatu 09. juna 2021. godine, sa početkom od 10.30 časova putem Zoom platforme, a svi zainteresovani će moći da je prate i aktivno učetvuju na događaju putem live streama na YouTube kanalu Color Media Communications.
Ovim povodom naš sagovornik bio je Nenad Stojković, ispred kompanije NIS, koji će učestvovati na panelu pod nazivom “RESPONSIBLE LEADERSHIP – Predvodnici društveno odgovornih promena”.
Održivi razvoj je više od deceniju prisutan u kompaniji NIS, doneo vam je novu dimenziju u poslovanju, sve društveno-odgovorne aktivnosti realizujete pod sloganom “Budućnost na delu”, recite nam šta za vašu kompaniju znači ovaj slogan i u čemu se ogleda odgovorno poslovanje NIS-a.
– Sve društveno odgovorne aktivnosti realizujemo pod sloganom „Budućnost na delu“. Želimo da pružimo našim sugrađanima energiju da se angažuju na opštu korist, da napreduju u svim oblastima. Reč je o čvrstom opredeljenju NIS-a da već danas gradi bolju budućnost za sve u Srbiji.
Od 2009. godine NIS je kroz brojne društveno odgovorne projekte u lokalnim zajednicama uložio preko četiri milijarde dinara. Pomogli smo izgradnju, rekonstruciju i opremanje preko 150 osnovnih i srednjih škola, 37 dečijih bolnica i domova zdravlja, 77 igrališta i parkova, 12 laboratorija, 14 porodilišta, donirali 14 sanitetskih i patronažnih vozila i još mnogo toga.
Čak i u ovim izazovnim vremenima pokazali smo da ne odstupamo od društveno odgovornog poslovanja i podrške građanima i lokalnim zajednicama. Tokom 2020. godine poklonili smo 270 tona mlaznog goriva nacionalnom avioprevozniku Air Serbia za potrebe dopremanja medicinske opreme i prevoz građana Srbije koji su se na početku pandemije zatekli van granica zemlje. Donirali smo više od 50.000 litara vode „Jazak“ kao pomoć pacijentima i zdravstvenim radnicima tokom epidemije korona virusa. Takođe smo, u saradnji sa UNICEF-om, nabavili 56 kiseoničkih protokomera za bolnice u Srbiji. Naša matična kompanija, „Gasprom njeft“ donirala je 1.500 tona goriva za potrebe javnih službi Vlade Republike Srbije.
Želim da istaknem da su u sve humanitarne aktivnosti koje sprovodimo uključeni naši zaposleni u okviru Kluba Volontera NIS-a.
Kažite nam nešto više o programu “Zajednici zajedno” i planovima u okviru ovog programa tokom 2021. godine.
– “Zajednici zajedno” je program društvene odgovornosti koji naša kompanija sprovodi u 12 partnerskih gradova i opština širom Srbije, i u okviru kojeg je već 13 godina posvećena realizaciji aktivnosti sa ciljem unapređenja uslova u zajednici i poboljšanja kvaliteta života njenih građana.
U okviru ovog programa kompanija NIS uložila je više od 1,3 milijarde dinara i realizovala preko 1.000 projekata dostupnih za korišćenje svim članovima zajednice. Uređeni su parkovi, bolnice, škole, sportski tereni, rekonstruisani vrtići i brojni drugi objekti.
Proteklih godina fokus programa bio je na pružanju podrške i pomoći zdravstvenim ustanovama, prvenstveno onim u kojima se leče najmlađi, kao i na unapređenju digitalizacije nastavnog procesa i bezbednosti učenika i nastavnika u školama. Ove godine, uprkos izazovnom periodu, za program „Zajednici zajedno“ izdvojili smo sredstva u iznosu od 107,5 miliona dinara, koja će biti usmerena na podršku ekološkim projektima.
Koliko je po vašem mišljenju važno izveštavanje javnosti o odgovornom poslovanju velikih kompanija kao i pravilna komunikacija njihovih CSR aktivnosti?
– Najpre želim da istaknem da je NIS pionir u Srbiji kada je reč o kompanijama koje izveštavaju o naporima u oblasti održivog razvoja. Krajem maja izdali smo 11. po redu izveštaj o održivom razvoju koji je verifikovala nezavisna revizorska kuća i koji je u skladu sa standardima vodeće organizacije u svetu u oblasti održivog poslovanja Global Reporting Initiative (GRI).
Izveštavanje kompanija o održivom razvoju je pre svega pokazatelj njihovog opredeljenja da rade transparentno i da se angažuju na opštu korist zajednice u kojoj posluju. Otvorenost kompanija pokazuje i njihovu želju da neprestano unapređuju poslovanje u svim oblastima. Izuzetno sam ponosan na činjenicu da je NIS u oblasti društvene odgovornosti jedna od vodećih kompanija u Srbiji. Mislim da je pre svega važno sprovoditi projekte u korist zajednice, ali je svakako od velike važnosti i komunikacija ovih aktivnosti. Pre svega jer time dajemo pozitivan primer drugima i pozivamo ih da se i sami angažuju na opštem boljitku. NIS će i nadalje nastaviti da ostvaruje značajne društveno odgovorne projekte širom Srbije u saradnji sa lokalnim zajednicama i drugim prijateljima i partnerima.
Da li velika preduzeća i korporacije kao što je NIS treba da budu primer malim i srednjim preduzećima u Srbiji kako bi na CSR poslovanju izgradili temelj održivog rasta i profitabilnosti preduzeća?
– Ako si najveći, onda treba da daješ primer drugima. Tom idejom vodimo se i u NIS-u kada planiramo i realizujemo aktivnosti koje će unaprediti kvalitet života naših sugrađana. Nije reč samo o kompaniji, već i o mojim kolegama. Klub volontera NIS-a ima više od 1.600 članova koji su u prošloj godini realizovali preko 2.000 volonterskih sati u različitim humanitarnim aktivnostima.
To znači da su više od 83 dana radili na uređenju i ulepšavanju zdravstvenih ustanova, podršci starijima u vreme vanrednog stanja, pakovanju i pripremi za isporuku pijaće vode, pripremi poklona za decu u ustanovama socijalne zaštite, kao i brojnim drugim aktivnostima. Društveno odgovorne aktivnosti su prilika da deo svog uspeha podelimo sa zajednicom u kojoj poslujemo sa posebnim fokusom na mlade ljude, koji će predvoditi budući razvoj naše zemlje.
Program konferencije možete pogledati na linku: http://communications.rs/csrsrbija2021/
Konferenciju su podržali Unicef Srbija kao institucionalni partner i kompanije Telenor Srbija, Telekom Srbija i NIS.