Home Konferencije Digital 2018 – Dejan Turk: Mi doprinosimo digitalizaciji društva u celini pogotovo...

Digital 2018 – Dejan Turk: Mi doprinosimo digitalizaciji društva u celini pogotovo u ruralnim i slabo naseljenim oblastima

1342
0

Petu godinu zaredom Color Media Communications organizuje “Digital“, regionalnu konferenciju o trendovima u telekomunikacijama i medijima.

Ovogodišnji – #Digital2018 – trajaće 2 dana – 06. i 07. septembra (četvrtak i petak) i okupiće najznačajnija imena iz ovih oblasti iz celog regiona kao i brojne goste iz inostranstva.

Konferencija se održava u Hotelu Metropol u Beogradu.

Konferenciju će ove godine prvog dana otvoriti Vladan Vukosavljević, ministar kulture i informisanja, Denis Kif, ambasador Velike Britanije u Srbiji i Tatjana Matić, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, a drugog dana Kati Csaba, ambasadorka Kanade u Srbiji i Branko Ružić, ministar državne uprave i lokalne samouprave u Vladi Srbije.

U panelu “GDE SMO GODINU DANA POSLE: TRADICIONALNI CEO PANEL TELEKOM LIDERA REGIONA” učestvovaće i Dejan Turk, CEO Vip mobile i A1 Slovenija, sa kojim smo razgovarali u susret konferenciji:

Kako ocenjujete tržište telekomunikacija u Srbiji i regionu tokom ove godine i kakve promene možemo očekivati u narednoj godini?

– Tržište se ove godine dosta razbudilo, a volim da verujem smo mi, uvođenjim revolucionarnih ponuda tokom prethodne godine tome pomogli. Tržište je ove godine ispratilo trend uvođenja paketa sa neograničenom komunikacijom i time je naš krajnji cilj, poboljšanje uslova za sve korisnike, ostvaren. Naravno, tu je i sve bolja infrastruktura, pa mi sada možemo da govorimo o većinskoj pokrivenosti populacije brzom 4G mrežom, novim i inovativnim servisima i uslugama. Mi nastavljamo dalje u tom smeru i naredne godine.
Ukoliko posmatramo tržište ne sa korisničke, nego poslovne strane, trend konsolidacije i ukrupnjavanja kompanije je i dalje prisutan i to ne važi samo regionalno, nego i u celom svetu.
Što se Srbije tiče, reorganizovanje lokalnog tržišta telekomunikacija je šansa da se još bolje pozicioniramo i očekujemo dalji rast broja korisnika.

Koliko ste zadovoljno poslovanjem kompanije Vip mobile i da li je ova godina bila stabilna za operatere?

– Što se Vipa tiče, prethodna godina je bila najuspešnija godina do sada. Ostvarili smo 230 miliona prihoda, povećali broj korisnika, i, ako posmatramo prvu polovinu tekuće godine, i 2018. će biti vrlo uspešna. Zabeležili smo rast prihoda od 10% u odnosu na isti period 2017. do sume od 116 miliona evra, imamo 2,2 miliona korisnika i tržišno učešće od 24,2 odsto.

I da ne gledamo brojke, situacija u kojoj smo pomenutim NEO tarifama promenili tržište na bolje, podigli nove standarde na domaćem tržištu telekomunikacije time što smo pre bilo kakve roming regulative dali dodatni internet za roming, čine naše korisnike zadovoljnim, broj korisnika sve većim i samim tim smo i mi zadovoljni.

U svemu ovome imamo punu podršku naše matične grupacije, A1 Telekom Austrija, vodeće telekomunikacione kompanije u Centralnoj i Istočnoj Evropi koja posluje u sedam zemalja regiona i ima skoro 19.000 zaposlenih i više od 26 miliona korisnika.

Koji je vaš fokus poslovanja u narednom periodu?

– Pored našeg osnovnog poslovanja, koje konstatno unapređujemo, mi smo se posvetili i razvoju digitalnih servisa i usluga. Kompanije sve više uviđaju prednosti koje digitalizacija donosi, i mi se trudimo da svim našim korisnicima ponudimo ekspertizu i iskustvo u implementaciji i primeni digitalnih servisa i usluga, za poslovne i privatne korisnike. Uveli smo koncept pametne kuće svojim rešenjem Vip Čuvarkuća, Auto Manager koji pruža potpunu kontrolu nad voznim parkom, uvid u upotrebu službenih automobila, putem aplikacije na smartfonima i mnoge druge servise, dok se u oblasti osnovnog poslovanja unapređujemo ponudama kao što je, na primer, Kućni internet, koji koristi sve prednosti mobilne mreže za iskustvo brzog interneta u svakom domu.

Mi kao kompanija doprinosimo digitalizaciji društva u celini, naročito ulaganjem i razvojem infrastrukture i uvođenjem brzog mobilnog interneta, pogotovo u ruralnim i slabo naseljenim oblastima. Naša 4G mreža u ovom trenutku pokriva skoro 97% populacije Srbije, i važna je za razvoj privrede, poslovanja, proizvodnje i unapređenje kvaliteta života građana.

Da li je SpeedTest i dalje vaša omiljena aplikacija?

– SpeedTest je odlična aplikacija zato što baca u vodu sve slogane i marketinške poruke. Svaki korisnik, na svakom mestu može da se uveri u to koliko je brza mreža koju koristi. Meni je omiljena jer je potvrdila ono što smo mi interno znali, da Vip ima najbržu 4G mrežu u Srbiji, a to su potvrdili i testovi svih korisnika, zahvaljujući kojima smo prošle godine dobili Ookla sertifikat.
Ali puno je dobrih aplikacija, ja uživam u isprobavanju novih uređaja, gedžeta i svih tehnoloških inovacija kojima danas svedočimo.

Tokom dva dana u okviru deset panela i nekoliko studija slučaja i prezentacija, stručnjaci iz različitih oblasti govoriće o trendovima u telekomunikacijama, medijima i tehnologiji, autorskim pravima u digitalnom dobu, kraljevima zabave u regionu, SVOD platformama, E-sportu, generaciji Z, strepnjama i nadama domaće IT scene, 20-godišnjici osnivanja kompanije Google i onome što dolazi iz naših garaža, ali i o greškama, padovima i ponovnim podizanjima uspešnih.

Program, učesnike, informacije o prijavi i kotizacijama možete pronaći na zvaničnom sajtu www.digitalconference.rs