Home Konferencije DIGITAL 2021: Dejan Turk – Porasli smo i postali jak internacionalni igrač...

DIGITAL 2021: Dejan Turk – Porasli smo i postali jak internacionalni igrač – A1 Srbija

1019
0

Imajući u vidu trenutnu epidemiološku situaciju u svetu i kod nas Color Media Communications u partnerstvu sa Ministarstvom kulture i informisanja Republike Srbije će ove godine godine konferenciju Digital 2021 realizovati u hibridnom obliku, i online na društvenim mrežama YouTube i Facebook i u prostoru hotela Metropol Palace.

Osmu godinu zaredom organizujemo „Digital“, regionalnu konferenciju o trendovima u telekomunikacijama i medijima.

Ovogodišnji #Digital2021 trajaće dva dana – 16. i 17. septembra (četvrtak i petak) i okupiće najznačajnija imena iz ovih oblasti iz celog regiona. Događaj će otvoriti Maja Gojković, potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka kulture i informisanja.

Kao uvertira u ovogodišnju konferenciju i panel “GODINU DANA POSLE: Tradicionalni panel telekomunikacionih lidera regiona” imali smo priliku da razgovaramo sa Dejanom Turkom, CEO A1 Srbija i A1 Slovenija koji s završenim rebrendiranje i novim projektima ima veoma aktivnu godinu iza sebe i definitivno A1 pomera granice i proširuje usluge i opus opcija koje su na raspolaganju njihovim korisnicima.

– A1 važi za jednu od najinovativnijih kompanija u regionu, šta biste od realizovanih promena u prethodnom periodu posebno izdvojili?

– Rebrendiranje je sigurno najveća stvar za nas koja je obeležila godinu. Nakon više od decenije poslovanja pod istim brendom, porasli smo i postali jak internacionalni igrač – A1 Srbija. To je otvorilo znatno šire mogućnosti za unapređenje korisničke podrške i sprovođenje najsavremenijih rešenja. Osnaženi time, samouvereno smo zakoračili u segment bezbednosti na internetu. Svi naši korisnici imaju mogućnost aktivacije A1Net Protect dodatka i potpuno bezbrižno surfuju internetom, bez razmišljanja o virusima, nebezbednim sajtovima i drugim rizicima, kojih je nažalost sve više. Prvi smo operator koji je predstavio sopstveni brend pametnih uređaja. Povratna reakcija tržišta je prevazišla sva naša očekivanja, pokazavši da je za korisnike ime A1 garant kvaliteta i ekspertize. Sve je intenzivnija i naša tranzicija od telekomunuikacione ka ICT kompaniji koja za poslovne korisnike kreira zaokružena rešenja, po sistemu „ključ u ruke“. Mogućnosti i rešenja za biznis korisnike distupna su na jedinstvenoj ICT platformi na kojoj se mogu pronaći ICT vebinari, Expo zona, ali i mogućnost za direktan razgovor sa našim ekspertima. Ipak, tek predstoje velike i uzbudljive stvari, posebno kada se uvede 5G mreža.  

– Recite nam nešto o novim trendovima u telekomunikacionoj industriji i šta nam donose u budućnosti, u kom pravcu vidite dalji razvoj?

– Prva velika stvar koja nas očekuje u bliskoj budućnosti je 5G. Na značajnom broju tržišta ova tehnologija je već dostupna i osetna su poboljšanja. Ovde pre svega mislim na smanjenje opterećenosti mreže operatora, koja se pojavila sa većom potrošnjom interneta. Ipak, potencijali 5G tehnologije tek će se intenzivnije koristiti, posebno za unapređenje industrijskog segmenta, jer omogućava masovnu komunikaciju uređaja. Dalji razvoj naprednih tehnologija kakve su  AI, VR, AR, značajno će unaprediti oblikovanje korisničkog iskustva i omogućiti veću personalizaciju.  Odličan primer kako A1 već koristi prednosti veštačke inteligencije u cilju poboljšanja korisničkog iskustva je SARA – rešenje koje koristimo za predviđanja kvaliteta usluge, troškova, čak i prihoda pre nego što se mreža i proširi. Posebno sam ponosan što je razvoj ove platforme pokrenut u Srbiji, a koristi se na svim tržištima A1 Telekom Austrija Grupe.

– Razvoj i proširenje mrežne infrastrukture i usluga nam omogućava da iskoristimo prednosti najnovijih uređaja i usluga. A1 Telekom Austrija Grupa objavila je da je izabrala skandinavske dobavljače Nokiju i Erikson za partnere u uvođenju 5G mreže na tržištima Srbije, Slovenije, Hrvatske i Bugarske. Recite nam šta ovo sve podrazumeva, šta možemo da očekujemo od ove saradnje u Srbiji?

– Napredno korisničko iskustvo je naše stateško opredeljenje, što se posebno odnosi na iskustvo koje korisnici imaju koristeći našu mrežu i imajući u vidu trend ogromnog rasta saobraćaja koji se očekuje u narednim godinama. Da bismo korisnicima pružili najbolje iskustvo u surfovanju i pozivima, izuzetno vodimo računa o kvalitetu opreme dobavljača. Otuda i saradnja sa pomenutim kompanijama. Ove godine smo uložili značajne investicije u na mrežnu infrastrukturu, proširenje kapaciteta 4G mreže i dodatno unapređenje data servisa. Radove imamo na 70 odsto mreže, i već se oseća značajno poboljšanje korisničkog iskustva. Saradnja sa Nokijom u pripremi infrastrukture za uvođenje 5G tehnologije će nam omogućiti da spremni dočekamo nove tehnologije.

– Društveno odgovorni program “Svet kakav želiš” koji je usmeren ka oblastima javnog zdravlja, obrazovanja i ekologije je nedavno pokrenut. Recite nam nešto više o projektima koje ćete realizovati.

– Svet kakav želiš je inicijativa kojom želimo da pružimo podršku ljudima sa vizijom za unapređenje važnih društvenih oblasti, ali i inspirišemo pojedince da delaju, jer svako od nas ima moć da menja stvari na bolje.

Do kraja godine biće realizovana sva tri projekta iz prve faze, a koje smo podržali sa ukupno 10 miliona dinara. Internet društvo Srbije podeliće uređaje za merenje kvaliteta vazduha opštinama koje imaju malo mernih stanica ili ih uopšte nemaju. To će biti prvi važan korak u pravcu rešavanja problema zagađenja vazduha. Centar za mame pokreće SOS telefon psihološke podrške mamama. One su važan stub društva koji je podneo nesrazmerno veliki teret tokom pandemije. Projekat Budi data driven fondacije Petlja usmeren je na opismenjavanje ljudi putem besplatnog onlajn kursa kako da koriste podatke.  

Jedinstvena faza programa je trenutno u toku, a usmerena je na projekte za decu, takođe u oblastima ekologije, javnog zdravlja i obrazovanja, a koje smo odabrali takođe uz pomoć stručnjaka. Sredstva za njih se izdvajaju tako što će A1 za svaku ugovorenu Prvu tarifu tokom promotivnog perioda donirati iznos jedne mesečne pretplate.

– Kakvi su dalji planovi A1 u sferi digitalizacije, na čemu će biti fokus?

– Činjenica je da digitalno doba donosi mnogo izbora za svakog korisnika, a na nama je da im, kao pouzdan provajder i partner, olakšamo i pomognemo da za sebe privatno, ali i svoj biznis odaberu najbolje opcije. Da bismo to ostvarili, najvažnija će nam biti kontinuinirana unapređenja infrastrukture i mreže, a paralelno sa tim razvoj novih usluga u oblasti zabave, rešenja za povezivanje uređaja i pametne tehnologije. Želimo da se pozicioniramo na polju integrisanih poslovnih rešenja i digitalnih platformi u svim segmentima poslovanja – preko rešenja za pametni dom i igara do M2M, Cloud i rešenja za sajber bezbednost za poslovne korisnike. Dodatno, aktivno radimo na unapređenju ponude alata za produktivnost, povezanost među zaposlenima, resurse za saradnju, ICT rešenja, bezbednost podataka i informacija. Povrh toga, omogući ćemo korisnicima da sve ovo postignu i sami. Da razvijaju digitalne kanale i usluge i maksimalno ih koriste – zaključio je Turk.

Detaljan program i način prijave možete pogeldati na linku: http://digitalconference.rs/sr/

Događaj se realizuje uz podršku Ministarstva kulture i informisanja, Telekoma Srbije, Telenora Srbije, SBB, A1, Orion Telekoma, National Geographic, Vision Parters.