Magazin Diplomacy&Commerce, sindikacija londonskog The Economist časopisa, proslavio je svoj 6. rođendan u četvrtak 31. marta u hotelu Mona Plaza u Beogradu.
Na događaju su uručene i DIPLOMACY&COMMERCE NAGRADE pojedincima, kompanijama i organizacijama koji se ističu u humanitarnom radu, CSR-u, održivom poslovanju i zelenim projektima, digitalizaciji i biznis inovacijama, razvoju umetnosti i kulture, kao i unapređenju bilateralne saradnje, privrednog ambijenta, uslova poslovanja i društva u celini.
Predsednik Color Press Grupe, Robert Čoban se zahvalio svim gostima i istakao: „Bio je mart 2019. kada smo poslednji put proslavili dodelu D&C nagrada u Narodnom muzeju. Koliko se naš svet promenio od tada? Pandemija korona virusa i rat u Ukrajini su preoblikovali naše živote kao nijedan drugi događaj u poslednje dve decenije. Što bi Judy Garland rekla: “Toto, mislim da više nismo u Kanzasu.” Nadam se da ćemo naći pravi put do Oza – kako naše vlade i naše kompanije, tako i mi sami, kao pojedinci“. On je podsetio i da se u februaru ove godine navršilo 30 godina od osnivanja Color Press Grupe. „Tri decenije ratova, hiperinflacije, NATO bombardovanja, atentata na visoke političke zvaničnike, globalne ekonomske krize, pandemije… I mi smo još uvek tu, kao i vi. Kao što sam rekao na proslavi našeg prvog rođendana – nastavljamo da radimo kao i obično. Hajde da sutra nastavimo da radimo na pronalaženju puta do Oza!“
Diplomacy&Commerce nagrade su dodeljene u ukupno dvanaest kategorija. Članovi žirija su bili Marko Čadež predsednik Privredne komore Srbije ujedno i predsednik žirija, kao i predstavnici sledećih organizacija: Nemačko-srpska privredna komora – Gert Rabbow, Britansko-srpska privredna komora – Jadranka Dervišević Kitarić, Francusko-srpska privredna komora – Sanja Ivanić, Komora italijansko-srpskih privrednika – Mirjana Kojić, Confindustria Srbija – Irena Brajović, Helensko poslovno udruženje – Fanina Kovačević, Hrvatski poslovni klub – Marija Radulović, Japanska biznis asocijacija – Oliver Lepori, Slovenački poslovni klub – Danijela Fišakov, Švajcarsko-srpska privredna komora – Ana Grujović, Robert Čoban, predsednik CPG, i Ruža Veljović, direktorka D&C magazina.
Direktorka magazina Ruža Veljović rekla je da je među nominovanim bilo više od 80 kompanija i organizacija i da zadatak nije bio nimalo lak. „I ove godine smo želeli da sa predstavnicima bilateralnih komora i poslovnih asocijacija u Srbiji čiji smo članovi od osnivanja, nagradimo sve one koji svojim radom i aktivnostima doprinose da naše društvo i naša zemlja budu bolje mesto za rad i život“, zaključila je Veljović.
Partneri na proslavi su bili Telekom Srbija, Coca-Cola sistem, British motors, Heineken Srbija, Philip Morris International, 13. jul Plantaže i rakija Šamar koja je premijerno predstavljena na događaju. Proslavi su prisustvovali brojni gosti, predstavnici Vlade Srbije, diplomatskog kora, političkog, kulturnog i javnog života Srbije.
Detaljnije o dobitnicima nagrada:
Najbolja društveno odgovorna kompanija je MK GROUP kompanija, koja se među prvima uključila u borbu protiv virusa kovid 19 i donirala sredstva za nabavku medicinske opreme i podršku zdravstvenim ustanovama. Realizovala je i veliki regionalni projekat „Za regionalne heroje“, kojim je za 450 lekara i zdravstvenih radnika obezbedila besplatan odmor u hotelima MK Group u Srbiji, Sloveniji i Hrvatskoj u znak zahvalnosti za njihove herojske napore.
Najbolja društveno odgovorna kampanja je kompanija NESTLE ADRIATIC. Nestlé je u okviru kampanje „Spasimo hranu, spasimo humanost“ donirao više od 10 tona hrane, više od 230.000 prehrambenih proizvoda i više od 20 miliona dinara humanitarne pomoći. Odgovorno upravljanje viškovima hrane godinama je strateški deo poslovanja kompanije Nestle Adriatic.
Nagradu za doprinos razvoju umetničkog stvaralaštva i očuvanju kulturne baštine dobila je GALERIJA MATICE SRPSKE. Jedan od najbogatijih umetničkih muzeja u Srbiji, Galerija Matice srpske je osnovana 1847. godine u okviru Matice srpske, najstarije kulturne i obrazovne institucije kod Srba. Tokom svog postojanja Galerija je izrasla u jedinstvenu nacionalnu muzejsku ustanovu čiji umetnički fond, sa bogatom zbirkom srpske umetnosti od XVI do XXI veka prikazuje nastanak, razvoj i dostignuća srpske umetnosti i ukazuje na položaj i mesto srpske kulture i umetnosti u evropskom kontekstu.
Nagrada za humanitarnost otišla je u ruke kompanije GENERALI OSIGURANJE SRBIJA. U okviru The Human Safety Net programa, u saradnji sa Novak Đoković Fondacijom otvoreno je 15 centara za roditelje. Centri za roditelje su jedinstven projekat u Srbiji nastao sa ciljem da se polaznici programa „Podrška, NE perfekcija“ dodatno osnaže kako bi se što bolje starali o svojoj deci. Program se uspešno sprovodi od 2017. godine od kada je pomogao velkom broju porodica širom Srbije.
Nagradu za zelene projekte i održivi razvoj je dobila Unicredit banka. UniCredit Banka Srbija je u 2021. u okviru kampanje pod nazivom „20 godina se zajedno trudimo da pokrećemo dobre stvari“ prikupila više od 13 miliona dinara, koji će ove godine biti uloženi u projekte unapređenja zaštićenih područja i očuvanja bio-diverziteta na teritoriji Srbije. Projekat podrazumeva podršku unapređenju očuvanja flore i faune, prirodnih staništa životinjskih vrsta, ali i poboljšanja turističkih kapaciteta i popularizacije zaštićenih područja.
Nagrada za biznis inovacije i digitalne transformacije otišla je u ruke kompanije ABB, vodećE svetskE inženjering kompanija koja pokreće transformaciju društvenog i industrijskog razvoja, u cilju postizanja produktivnije i održivije budućnosti. Povezujući softverska rešenja sa portfoliom elektroenergetike, robotike, automatizacije i elektromotornih pogona, ABB pomera granice tehnologije i njen uticaj podiže na više nivoe. Na temeljima 130 godina duge tradicije, koja se zasniva na modelu izvrsnosti, iza uspeha ABB-a stoji 105 000 talentovanih ljudi u preko 100 zemalja sveta
Nagradu za unapređenje uslova za poslovanje i privrednog ambijenta ove godine je dobio SAVET STRANIH INVESTITORA – FIC. Savet stranih investitora je poslovno udruženje osnovano 2002. godine sa idejom da strane kompanije koje posluju u regionu Jugoistočne Evrope (JIE) pruže aktivnu podršku sprovođenju reformi.
Za unapređenje bilateralne saradnje nagradu je ove godine dobila PRIVREDNA KOMORA SRBIJE. Privredna komora Srbije je tokom pandemije pružala podršku privredi, aktivirala specijalizovani info-servis putem kog su privrednici mogli da se informišu o svim ključnim pitanjima vezanim za poslovanje u zemlji i inostranstvu. Jedan od značajnijih projekata je pokretanje Centra za digitalnu transformaciju, za koordinaciju i implementaciju digitalne transformacije u svim industrijama iz privatnog sektora, sa posebnim fokusom na MSP.
Posebne nagrade u četiri kategorije koje dodeljuje redakcija magazina osvojile su kompanije Heineken Srbija, Coca-Cola, Erste banka kao i Brankica Janković, Poverenica za zaštitu ravnopravnosti.
Posebnu nagradu za doprinos razvoju zelenih projekata i održivosti dobila je kompanija HEINEKEN SRBIJA, koja je optimizacijom proizvodnih procesa tokom poslednje decenije smanjila potrošnju vode u okviru svojih procesa za 75% i iz godine u godinu nastoji da ovaj trend održi. Na svom putu ka poslovanju bez štetnih uticaja na životnu sredinu, izgradnjom postrojenja za preradu otpadnih voda u pivari u Zaječaru, kompanija HEINEKEN Srbija je ovim značajnim i tehnološki veoma naprednim projektom, uz izuzetna ulaganja u zajednicu u kojoj posluje, dala dodatni doprinos smanjenju potrošnje vode, dragocenog resursa u industriji piva zato što je “svaka kap bitna”, kako glasi i njihov program očuvanja i zaštite vodnih resursa.
Posebna nagrada za doprinos razvoju lokalne samouprave i zajednice ove godine je otišla u ruke COCA-COLA SISTEMA u Srbiji za projekat „Vlasina – čista ljubav“. U želji da vrata vlasinskog kraja približi turistima koji žele da uživaju u aktivnom odmoru, kao i da unapredi poslovanje lokalnih pružaoca ugostiteljskih i turističkih usluga, Coca-Cola HBC Srbija, u saradnji sa Turističkom organizacijom Surdulica, Kabinetom ministra za razvoj nedovoljno razvijenih opština i opštinom Surdulica, pokrenula je projekat „Vlasina – čista ljubav“.
Posebna nagrada za doprinos razvoju finansijske pismenosti društva dodeljena je ERSTE BANCI za projekat #ErsteZnali. Platforma #ErsteZnali ima za cilj da se znanja iz finansija približe svima koji znaju da im je potrebna pomoć i podrška u boljem razumevanju i upravljanju finansijama kako bi donosili bolje odluke, kao i onima koji žele da testiraju svoje znanje. Korisnici platforme uče o upravljanju ličnim finansijama, štednji, investicijama, osiguranju, kreditnim proizvodima, kako da uštede sebi vreme i novac kroz upotrebu elektronskog bankarstva i mnogim drugim relevantnim temama.
Posebna nagrada za doprinos razvoju društva u celini otišla je u ruke BRANKICE JANKOVIĆ, poverenice za zaštitu ravnopravnosti Republike Srbije. Prema izveštaju Poverenika za zaštitu ravnopravnosti za 2021. godinu najveći broj pritužbi građana odnosio se na diskriminaciju po osnovu zdravstvenog stanja, pola i starosnog doba, a kada je reč o oblastima najviše pritužbi podneto je zbog diskriminacije u postupku zapošljavanja ili na poslu kao i protiv organa javne vlasti. I 2021. godinu obeležila je aktuelna zdravstvena kriza, a najveća pažnja bila je posvećena imunizaciji stanovništva koja je bila dobro organizovana uz jednaku dostupnost vakcina svim građanima.
Diplomacy&Commerce magazin je sindikacija londonskog The Economist magazina u Srbiji. Obrađuje teme iz oblasti diplomatije, ekonomije, privrede, kao i umetnosti, kulture i sporta. Uz učešće i sagovornike iz Vlade Srbije, regiona i sveta, diplomatskog kora, stranih i domaćih privrednih komora, međunarodnih i domaćih institucija, domaćih i stranih kompanija, dosad je objavljeno 73 broja magazina, u kojima je obrađena privredna saradnja Srbije i zemalja Evrope i sveta, i predstavljeni su skoro svi privredni sektori u Srbiji i njihova uloga u privrednom ambijentu zemlje. Portal magazina je www.diplomacyandcommerce.rs
Foto: Goran Zlatković