Sedma online konferencija u 2020. godini kompanije Color Media Communications, E-COMMERCE REVOLUTION, posvećena online trgovini, održaće se 7. jula sa početkom od 11 časova.
Svi zainteresovani konferenciju će moći da prate putem live stream-a na Youtube kanalu i Facebook stranici Color Media Communications.
Zvanična statistika za Evropu kaže da je e-commerce doživeo pad i da su samo pojedine oblasti profitirale. Podaci kod nas pokazuju stagnaciju, iako je kod nas više problem logističke i softverske prirode jer brojke govore da je definitivno poraslo zanimanje građana Srbije za online trgovinu. Nešto na čemu se već godinama radi, procvat je doživelo upravo u vremenima krize i vanrednog stanja. Oni koji su već imali razvijene online delatnosti su i lakše prebrodili krizni period jer su usmeravali klijente i kupce da svoja potraživanja obavljaju na postojećim online platformama, a veliki broj kompanija je prvi put krenuo da širi svoje online prisustvo.
Na ovoj konferenciji potrudićemo se da što više zaokružimo e-commerce priču Srbije a neka od pitanja kojima ćemo se baviti su: kako je izgledala e-trgovina tokom vanrednog stanja, u kojoj meri će kompanije ubuduće nastaviti da razvijaju svoje online usluge i prodavnice, koji nedostaci su utvrđeni u elektronskoj trgovini, koji su koraci preduzeti za njihovo rešavanje, logistički trendovi, nove platforme, edukacije i još mnogo drugih tema.
Ovom prilikom razgovarali smo sa Darkom Jovančićem, Digital Group Account Manager, DIRECT MEDIA United Solutions, jednim od učesnika konferencije.
Po vašem mišljenju kako će se e-trgovina razvijati u budućnosti u svetu i kod nas, pogotovo nakon situacije izazvane pandemijom virusa Covid-19? Koji su to trendovi i transformacije koje nas očekuju?
– Da li će e-commerce postati dominantan oblik kupovine ne bih se usudio da kažem, ali da će osnažiti svoju poziciju i uticaj, to svakako mislim. Nastaviće da raste u većem procentu nego što je to bio slučaj i toga moramo biti svesni. Ne smemo čekati drugi talas pandemije ili novi problem da bismo tražili rešenje preko noći. Glavni trend vezan za e-commerce očekujem u customer experience-u. To jeste širok pojam, u smislu da dosta toga utiče na korisničko iskustvo, ali utoliko daje više prostora kompanijama da budu što kreativnije u pretvaranju povremenih korisnika u lojalne korisnike. Jer je to glavni cilj, to je ono što osigurava dugoročan rast. A da bi se to desilo kompanije moraju da smanje razliku između brand promise-a i realnosti.
Gde je Srbija trenutno što se tiče razvoja e-commerce usluga u odnosu na svetsko tržište?
– Iskreno govoreći, na istom mestu kao i za stanje u privredi, potrošnji u digitalno oglašavanje, itd. Ne bih se poredio sa svetskim tržištem, ali bih svakako savetovao da se prate svetski trendovi i koliko je god moguće držimo taj neki korak u inovativnom pristupu. Potrebno je dosta raditi na edukaciji stanovništa i opet je to samo jedan deo koji će delimično uticati na rast e-trgovine. Mnogo je tu faktora koji utiču. Samo ću reći da se za prethodnih godinu i po dana, za sve kompanije koji imaju mogućnost online kupovine a za koje Direct Media ima uvid, prosečno preko 80% svih online kupovina desilo u Beogradu. A Beograd čini manje od 30% stanovništva cele zemlje. To su između ostalog drugi faktori o kojima pričam.
Online poslovanje i e-trgovina trenutno predstavljaju jedan od bitnih faktora u razvoju poslovanja malih i srednjih preduzeća u Srbiji, kako pomoći ovim preduzećima da unaprede svoje poslovanje u tom smeru?
– Mala i srednja preduzeća igraju bitnu ulogu za ekonomski razvoj zemlje i svakako im treba pomoći i pružiti podršku u svakom smislu. Direct Media je prepoznala značaj e-commerce u razvoju malih i srednjih preduzeća i napravili smo paket e-commerce usluga po sistemu ključ u ruke. To znači potpuna tehnička implementacija, obučavanje za rad na platformi i sve što je potrebno kako bi online shop funkcionisao bez problema. Naravno i cenu smo prilagodili situaciji u kojoj se nalazimo, pa je tako već za 600€ moguće dobiti kompletno e-commerce rešenje i unaprediti biznis. Ovim šaljemo poruku koliko je bitno očuvanje malih i srednjih preduzeća i da će kao takvi imati našu pomoć.
Koji nas trendovi očekuju kada je online oglašavanje u pitanju, na koji način će se oporaviti tržište i šta možemo očekivati u 2021. godini?
– Što je neko jednom prilikom rekao: „Daću milion dolara onome ko mi kaže kako će tržište izgledati sledeće godine“. Ono što je izvesno je rast e-trgovine o kojoj smo pričali. Očekujem jak uticaj mobile-a na e-trgovinu i konačno pomeranje fokusa oglašavanja sa desktop-a na mobile kroz razvoj sajtova, vizuala i videa prvenstveno za mobile uređaje. Zatim pomeranje fokusa oglašavanja sa product oriented na customer oriented. I svakako ulaganje u prikupljanje 1st party data, s obzirom da je Google najavio ukidanje 3rd party data, te ćemo morati da se oslonimo na podatke koje sami prikupimo na našim kanalima.
Više informacija možete pogledati na linku: http://communications.rs/ecommercerevolution/
Konferenciju su podržale kompanije Vip Mobile, VISA, Idea online prodavnica i AIK banka.