Home Konferencije LETO 2020: Branislav Knežević – Virus korona je u potpunosti promenio očekivanja...

LETO 2020: Branislav Knežević – Virus korona je u potpunosti promenio očekivanja turista i planiranje putovanja

1220
0

U pripremi je još jedna online konferencija u organizaciji kompanije Color Media Communications. Ovog puta tema je turizam Srbije, regiona i sveta u doba koronavirusa.

Svi zainteresovani će konferenciju moći da prate preko You Tube kanala Color Media Communications ( https://youtu.be/hD42xvyqtXE ) i sajta konferencije ( http://communications.rs/turizam2020/ ).

Konferencija će se održati u utorak, 11. avgusta, sa početkom u 11 sati.

Kako posluju Turističke organizacije i agencije u letnjoj sezoni 2020., u toku pandemije virusa korona? Na koji način su se privremeno, odnosno trajno, promenile navike putnika i kako će izgledati turizam u Srbiji, regionu i svetu u narednih godinu dana? Na ova i još mnoga druga pitanja koja se odnose na turizam u doba korone odgovore možete čuti u sklopu online konferencije LETO 2020: Turizam u regionu u godini koju je “pojela korona” koju možete pratiti OVDE.

Ovim povodom, naš sagovornik bio je Branislav Knežević, direktor Turističke organizacije Novog Sada, jedan od učesnika konferencije.

Novi Sad u doba korone – Kako ocenjujete turističku sezonu u Novom Sadu u odnosu na ranije godine?

– Sezona je počela zaista odlično. Turizam u Novom Sadu zabeležio je početkom godine odlične rezultate u smislu dolazaka i noćenja kako stranih, tako i domaćih turista, s obzirom na brojne prethodno sprovedene promotivne kampanje Turističke organizacije Grada Novog Sada (Kampanja putem kanala Lonely Planeta, internet kampanje, TV i radio kampanje), a takođe i kao rezultat aktivnosti i programa koji su sprovedeni u cilju promocije Grada kao Evropske prestonice kulture i Omladinske prestonice evrope.

Tokom prva dva meseca 2020. godine, u Novom Sadu je, prema zvaničnim podacima Republičkog zavoda za statistiku, zabeleženo 40.526 noćenja, domaćih i stranih turista zajedno, što je više u odnosu na ista dva meseca 2019. godine za 4,4%, dok je zabeležen broj dolazaka iznosio 20.788 dolazaka, što je za 15,7% više nego u istim mesecima 2019. godine.

Očekivanja su bila velika, sa obzirom na najavljene kongrese, događaje, sportska takmičenja i programe za ovu godinu. Međutim, nakon širenja koronavirusa na ceo svet i proglašenja vanrednog stanja u našoj zemlji, turizam kao delatnost je u potpunosti stao sa aktivnostima čime je postao jedna od najugroženijih grana privrede.

Nakon prvog talasa, ipak dolazi do ponovnog turističkog kretanja, ali nedovoljnog za gradove i gradski turizam, što turističku privredu gradova stavlja u veoma težak položaj. Ohrabruju nas podaci za mesec jul u kojem smo ostvarili nešto bolje rezultate. Upređivanje ove sezone sa prethonim sezonama, na žalost, donosi samo veliki pad turističih kretanja i velike izazove za turizam u celom svetu.

Kako je koronavirus uticao na turizam u vašem regionu? Kakve su procene, kolika je naneta šteta?

– Šteta je ogromna, posebno kada je u pitanju gradski turizam. Popunjenost hotela ne prelazi 10%, dok je nešto veća popunjenost kada su u pitanju stanovi i apartmani. Turističke agecije su u velikim problemima, turistički vodiči nemaju angažovanja dok ugostitelji rade sa smanjenim kapacitetima. Ovakva situacija je manje-više ista i u drugim gradovima. Dosta bolja situacija je u okolini Novog Sada, posebno kada govorimo o Fruškoj gori za koju je interesovanje zaista veliko.

Kako korona menja naše navike vezane za putovanja, kako će izgledati planiranje odmora i sama putovanja u našoj skorijoj budućnosti?

– Navike i potrebe turista su u potpunosti promenjene sa obzirom na situaciju. U skorijoj budućnosti biće važni drugi kriterijumi i očekivanja za odabir destinacije.

Prema anketi sprovedenoj od strane „Trip Advisor“-a, turisti od narednih putovanja očekuju sledeće:
– relaksacija i osveženje,
– ostvarivanje uspomena sa porodicom i prijateljima,
– bekstvo iz svakodnevice i čist užitak,
– veća opredeljenja za putovanja na destinacije koje su dostupne automobilom ili kraćim letovima;
– aktivnost i sadržaji koji će turiste privlačiti u narednom periodu, pored navedenih, su: „wellness & spa“, pešačenje, boravak u prirodi i očuvanje mentalnog i fizičkog zdravlja.

Koje biste ture preporučili za obilazak u Novom Sadu i okolini?

– Novi Sad nije klasična gradska destinacija, jer ima zaista bogatu turističku ponudu i u svojoj okolini. Mi zapravo tu vidimo našu šansu za brži oporavak. Tura svakako započinje sa starim gradskim jezgrom i Petrovaradinskom tvrđavom, obilaskom muzeja i galerija, a zatim se nastavlja ka okolini grada. Fruška gora sa svojim izletištima, pešačkim stazama, manastirima, vinarijama, jezerima, Vrdnikom i Sremskim Karlovcima, ali i ostalim mestima na Fruškoj gori ili njenim obodima nude upravo ono što većini turista sada treba – relaksaciju, odmor i uživanje. Tu su svakako i Kovilj i Begečka jama sa prelepom prirodom, ali i salaši i čarde sa svojom gastronomskom ponudom. Upravo spot „Novi Sad – Harmonija koja inspiriše i budi sva čula“ koji prikazujemo putem naših društvenih mreža predstavlja ovu ponudu.

Turistička organizacija Grada Novog Sada pokrenula je kampanju „52 vikenda u Novom Sadu“, putem koje svakog četvrtka na svojim društvenim mrežama i sajtu dajemo predlog obilaska za predstojeći vikend. Takođe, u saradnji sa hotelima realizujemo i kampanju #Plati2NociOstani3. Pored svega navedenog, aktivno vodimo i blog našem sajtu gde, takođe, možete pronaći predloge za obilaske, ali i da pročitate zanimljive tekstove o kulturno-turističkoj ponudi našeg grada.

Novi Sad je poznat kao grad festivala, takođe sledeće godine je trebalo da ugostite ceo svet kao Evropska prestonica kulture. Kako otkazivanje ovakvih manifestacija utiče na turizam jednog grada?

– Novi Sad je poznat kao festivalski grad i upravo festivali čine da Novi Sad živi tokom cele godine. Raznovsni kulturni događaji, manifestacije, koncerti, sportska dešavanja…, u ovom trenutku najviše nedostaju nama – Novosađanima i Novosađankama. Otkazivanje festivala u velikoj meri utiče na turizam. Neodržavanje Poljoprivrednog sajma i EXIT-a, dve najveće manifestacije donelo je velike gubitke turističkoj privredi grada.

Međutim, situacija je takva da je u ovom trenutku najvažnije da vodimo računa o sebi i o svom zdravlju. Uz dobru saradnju turističke privrede i jedinstveno delovanje naše destinacije, snažnijim merama podrške turizmu kao važnoj privrednoj grani, možemo doći do prevazilaženja problema i bržeg oporavka. Na kraju, verujem da će podrškom turističkoj privredi danas, upravo turizam biti grana koja će pokazati prve znake oporavka.

Kroz dva panela pratiocima će se obraditi predstavnici Turističkih organizacija Srbije, Vojvodine, Novog Sada, Zlatibora, Vrnjačke banje, Tivta, JUTA-e i najvećih privatnih turističkih agencija.

Kompletan program, satnicu i učesnike konferencije možete pogledati OVDE.