– Digitalni mediji i društvene mreže uzeli su primat, naročito među mladim generacijama – ističe Vukosavljević, a zatim dodaje da Ministarstvo planira niz aktivnosti za povratak ćirilice u digitalne medije.
– Digitalizacija je imperativ naše budućnosti. Prenos informacija koji je nekada podrazumevao dane, pa čak i godine, danas se meri sekundama. To najbolje znaju naši operateri. Prihod od telekomunikacija beleži stalan rast i predstavlja čak 4.3 % ukupnog BDP-a – istakla je Tatjana Matić, a zatim dodaje kakve su se novine desile na polju digitalizacije u ovom sektoru.
Drugi dan konferencije otvorio je Branko Ružić i tom prilikom izjavio da su državne službe preko informacionog sistema eZUP razmenili dokumenta oko 500.000 puta, odnosno da građani toliko puta nisu imali obavezu da idu na različite šaltere i donose dokumenta.
“Službenici su to uradili za njih, sa svog računara pristupajući ključnim bazama kao što su MUP, matične knjige, poreska, PIO, katastar, NZS, Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja i sudska dokumenta“, rekao je Ružić.
Program konferencije je tradicionalno počeo panelom u kojem govore CEO telekom lidera regiona: Ranko Jelača, Telekom Slovenije, Marek Slačik, PPF grupa (Telenor), Slobodan Đinović, Orion, Predrag Ćulibrk, Telekom Srbija i Dejan Turk, Vip mobile.
Tokom dva dana konferencije, kroz diskusije u 9 panela i 13 studija slučaja, razgovaralo se o tranziciji ka on-demand kanalima, generaciji Z, autorskim pravima u digitalnom dobu, političkim konsultacijama u regionu, e-sportu, ekonomiji deljenja, industriji zabave, fake news-u, digitalnom marketingu, digitalizaciji kulture, bezbednom internetu, domaćoj IT sceni i mnogim drugim temama.
Konferenciju “Digital 2018” su podržali: FOX, Viasat World, Epic Drama, AMC Network International, Direct Media, A1 Telekom Austria group, Telekom Srbija, Discovery Channel, AMS osiguranje, VOX Electronics, CarCo, Smart Water, National Geographic, Thema A canal + Group Company, Ginx Esports TV, Grand kafa, Tuborg.