„Svet u 2021.“ jedna je od najstarijih konferencija kompanije Color Media Communications i već je postala prepoznatljiva kao događaj koji zatvara tekuću godinu zaključcima o političkom, poslovnom, i društvenom ambijentu Srbije i otvara pitanja od značaja u narednoj godini.
Konferencija će se održati 15. decembra 2020. u Domu Narodne skupštine Republike Srbije u Beogradu.
Zbog epidemiološke situacije u zemlji svi zainteresovani gledaoci događaj će moći da prate online preko live streama na Youtube i Facebook kanalu Color Media Communications.
Učesnici konferencije, ove godine će, kroz panele i studije slučaja pokušati da daju odgovore na pitanja sa kakvim se izazovima susreće zatvorena Evropa, kakve su posledice globalne pandemije na svetsku ekonomiju i kako je prevazići, sa čime se susreo zdravstveni sektor globalno i lokalno, kakve su posledice pandemije na ranjive grupe u društvu kao i kakva je kultura u doba pandemije.
Ovim povodom, naš sagovornik bio je Predrag Milinčić regionalni direktor Mars Balkan East, koji će učestvovati na panelu pod nazivom “Ekonomija i izazovi digitalizacije – Globalna iskustva i lokalni odgovori”.
– Naš korporativni slogan je ujedno i naš način da svima objasnimo šta već sada radimo kao kompanija, ali i način da ukažemo i kako nam se drugi u tome mogu pridružiti. Pandemija nas je naučila da je svestranost poslovanja jedan od najvažnijih faktora uspeha jer smo uspeli da u kratkom roku fokus prebacimo na kategorije za kojima se povećavala potražnja i da izbalansiramo dobitke i gubitke. Postavili smo prilično ambiciozne ciljeve u vidu promene načina poslovanja, a sve kako bismo doprineli postizanju održivog razvoja – navodi Predrag Milinčić regionalni direktor Mars Balkan East.
Kakav je bio pristup kompanije Mars prema zaposlenima, partnerima, ali i zajednici tokom pandemije i kako ste organizovali poslovanje?
– Zdravlje i bezbednost naših saradnika oduvek je bilo od najveće važnosti za kompaniju Mars. Zato smo odmah na početku pandemije prešli na model rada od kuće. Kako je on već dugo prisutan kao model rada u našoj kompaniji, prelazak na rad od kuće ne samo što nije bio veliki izazov već je pokazao da je naš poslovni model delotvoran čak i u izazovnim okolnostima u kojima smo se našli. U Marsu se od osnivanja, više od 100 godina, vodimo sa pet principa poslovanja – kvalitet, odgovornost, sloboda, uzajamnost i efikasnost. Verujemo svojim saradnicima i dajemo im potpunu slobodu da odluče kada će i kako raditi, sa fokusom prvenstveno na rezultat.
Ono što ova nova situacija jeste zahtevala od nas je usvajanje novog načina razmišljanja, ponašanja i veština. Zato smo dodatno osnaživali naše saradnike da budu još fleksibilniji u korišćenju novih tehnologija i alata u svom poslu kako bi postigli veću produktivnost i efikasnost. Promenljivo poslovno okruženje doprinelo je da naš fokus stavimo i na veću agilnost u donošenju odluka, proaktivnost spram novih navika potrošača i negovanje čvrstih odnosa.
U kojoj meri ste zadovoljni ovom veoma kriznom godinom i sa kakvim rezultatima je završavate?
– Godina, za koju polako možemo reći da je za nama, bila je apsolutno neobična za ceo svet. Iako smo morali brzo da se prilagodimo novim okolnostima i nastavimo da radimo istim tempom, pogotovu imajući u vidu ulogu naše industrije u ovakvim okolnostima, zahvaljujući istoriji Marsa dužoj od veka, nismo doživeli značajnije promene u procesu rada.
Uprkos pandemiji, zalaganjem svih koji su povezani sa našim poslovanjem, uspeli smo da realizujemo većinu planova za 2020. Ono što je još važnije je da smo nastavili da negujemo odlične odnose sa svim učesnicima u našem lancu poslovanja.
U ovoj godini došlo je i do reorganizacije regiona kojem pripada i srpsko tržište. Sad uključuje ne samo Balkan i baltičke zemlje već i Ukrajinu, Izrael i Palestinu, ukupno 15 tržišta u ovom regionu. Verujemo da će ova promena doneti mnogo pozitivnih rezultata. Kada je u pitanju naš razvoj na tržištu – neke od kategorija u kojima poslujemo nisu postigle rezultate koje smo planirali početkom ove godine poput kategorije impulsivne kupovine, koja uključuje žvakaće gume, slatkiše i čokoladu. Ovo je trend koji važi ne samo za naše brendove već i za celo tržište, a s obzirom na situaciju, mogu slobodno reći da su ovi ishodi bili sasvim očekivani.
Sa druge strane, pozitivan trend koji prepoznajemo tokom kovid-19 je rast u kategoriji brige o kućnim ljubimcima i naših brendova hrane. To se objašnjava činjenicom da više ljudi ostaje kod kuće i želi da hrani svoje ljubimce visokokvalitetnom I zdravom hranom.
Kako teče realizacija planova koji se tiču ekološki održive ambalaže i kako motivisati i potrošače da promene svest po pitanju ekologije?
– Našim Planom održivosti kroz generacije, u okviru kojeg smo se obavezali da ćemo uložiti milijardu dolara u sledećih nekoliko godina da pomognemo rešavanju najvećih globalnih pretnji definisanih UN ciljevima održivog razvoja, obuhvaćeno je i redizajniranje pakovanja i određenih poslovnih modela u svrhu cirkularne ekonomije i očuvanja planete. I tu su pred nama složeni, sistemski izazovi, od ulaganja u cirkularne procese proizvodnje, smanjenje ukupne ambalaže i pronalaženje novih rešenja za pakovanje proizvoda, ali smo uvereni da ih je moguće realizovati. Već radimo na tome da do 2025. godine smanjimo upotrebu nove plastike za 25%, dok će pakovanja naših proizvoda biti potpuno ekološki održiva, reciklabilna i, što je takođe važno, ponovo upotrebljiva.
Sve promene nabolje koje preduzimaju kompanije, institucije, a sve više i brojni pojedinci neminovno će se odraziti i na potrošače. Za početak je važno osvestiti da smo u ovome svi zajedno, a onda i ukazati na koji način svaki pojedinac može da doprinese očuvanju planete.
Procene su da će sledeća godina biti veoma izazovna. Sa kakvim planovima ulazite u 2021?
– Očekujemo da će i 2021. biti izazovna, opet manje nego 2020, jer izostaje efekat iznenađenja i poznato nam je sa čime se suočavamo. Predviđanja su i da će situacija sa pandemijom biti stavljena pod kontrolu. Ipak, verujemo da će za proces potpunog oporavka biti potrebno više od godinu dana.
Sa druge strane, Mars ulazi veoma hrabro u planiranje naredne godine koja će biti godina sa izazovnim planovima za rast, i to na svim kategorijama. Naše razvojne planove podržaćemo i značajnim investicijama, čime želimo da ukažemo i na našu posvećenost potrošačima na svim tržištima na kojima poslujemo.
Generalni pokrovitelj događaja je kompanija Mozzart. Konferenciju su podržali: Ministarstvo za kulturu i informisanje Republike Srbije, Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i spocijalna pitanja Republike Srbije, Evropska investiciona banka, Srbijagas, Coca Cola i NCR.
Više informacija se nalazi na sajtu: www.communications.rs/svetu2021
Ukoliko ste zainteresovani da pratite događaj možete se registrovati putem linka.