Kompanija Color Media Communications i magazin “Diplomacy&Commerce” organizovali su konferenciju “Kopaonik 2031” sa ciljem da se od svih zainteresovanih strana čuje kakvi su izazovi i perspektive pred ovom planinom koja predstavlja jedan od najvećih turističkih potencijala Srbije.
Konferencija je organizovana uz podršku partnera MK Mountain Resort, hotela Viceroy Kopaonik Serbia i AMS Osiguranja.
Državni sekretar za turizam u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija dr Miroslav Knežević rekao je na otvaranju da je Kopaonik kao turistička destinacija najveći, najmoderniji i najpoznatiji skijaški centar u Srbiji i u ovom delu Evrope sa odlično pripremljenim stazama, za sve kategorije skijaša. Dodao je da Kopaonik nije samo ski centar i ne čini ga samo zimska sezona, već postoje brojni sadržaji koji se mogu koristiti i u toku leta i zbog toga što ima oko 200 sunčanih dana godišnje može se često čuti da ova planina nosi naziv “Planina sunca”.
„Rezultati koje Kopaonik beleži u poslednjih pet godina ako izuzmemo 2020. godinu su pokazivali dvocifrene stope rasta i kada je reč o dolascima, ali i noćenjima turista. Mi kao resorno ministarstvo smo uložili u prethodnih pet godina 122 miliona dinara u različite infrastrukturne projekte sa namerom da se sadržaji i turistička infrastruktura poboljšaju da bi svi ti gosti koji dolaze mogli kvalitetnije da provode svoje vreme. Ne treba zaboraviti privatna ulaganja, kao i ulaganja Skijališta Srbije“, istakao je državni sekretar Miroslav Knežević.
Menadžer za tržište Srbije Turistička organizacija Srbije dr Olgica Miljković je navela da TOS kroz brojne kampanje nastoji da dovede turiste, medije i organizatore putovanja da upoznaju Kopaonik u novom svetlu i da se uvere da je Kopaonik lep tokom cele godine.
„Kroz brojne ankete domaćih i stranih turista koje organizuje TOS došli smo do zaključka da je Kopaonik uvek negde na vrhu kada su u pitanju njihova interesovanja, sve to potvrđuje i zvanična statistika koja beleži da je Kopaonik uvek u prva tri ili četiri mesta kao turistička destinacija u Srbiji upravo zbog svojih različitih sadržaja koji su dostupni turistima tokom cele godine“, izjavila je Miljković.
Predsednik opštine Raška Ignjat Rakitić rekao je na otvaranju da je opština Raška uz podršku Ministarstva za zaštitu životne sredine uspela da obezbedi 23 miliona evra kako bi rešili problem prečišćavanja otpadnih voda Kopaonika i vodosnadbevanja dela vikend naselja koje sa tim ima problem.
„Takođe, počeli smo i rešavanje problema parkiranja na Kopaoniku. A osim toga, zajedno sa Skijalištima Srbije napravili smo plan uz pomoć kog verujemo da možemo rešiti gužve automobila na Kopaoniku koje su se zimus pojavljivale, u kratkom roku i uz malo sredstava“.
Učesnici konferencije će kroz dalja dva panela razgovarati o turističkom potencijalu najpopularnije planine u Srbiji, balansu između turizma i očuvanja prirode, kao i o prognozama za narednih deset godina.
Svi zaintresovani gledaoci konferenciju mogu pratiti putem live-streama na YouTube kanalu Color Media Communications.