Home Konferencije CSR Srbija 2017 – Branko Vukovac: Uključite zaposlene u donošenje odluka koje...

CSR Srbija 2017 – Branko Vukovac: Uključite zaposlene u donošenje odluka koje će se društveno odgovorne kampanje obavljati!

5017
0

Color Media Communications i magazin Diplomacy and Commerce već treću godinu za redom organizuju konferenciju posvećenu društveno odgovornom poslovanju.

Konferencija „CSR Srbija 2017“ održaće se 26. maja 2017. u hotelu 88Rooms u Beogradu.

Na ovogodišnjoj konferenciji govoriće se o zaštiti prava potrošača i razvoju održivih proizvoda, o savremenom konceptu upravljanja ljudskim resursima, i primerima dobre prakse u zemlji i inostranstvu. Saznaćemo i koji su doprinosi srpskih kompanija ostvarivanju ciljeva održivog razvoja UN, kakvo je to odgovorno i održivo poslovanje, kao i da li je održivost strateška prednost kompanija.

U panelu “Savremeni koncept upravljanja ljudskim resursima” učestvovaće i Branko Vukovac, HR manager Infostuda, sa kojim smo razgovarali u susret konferenciji:

Šta podrazumeva savremeni koncept upravljanja ljudskim resursima danas?

– Sve zavisi od toga o kojoj kulturi i delatnosti govorimo. Ako govorimo o savremenim trendovima globalnog sveta onda možemo reći da su savremeni koncepti HRa najviše okrenuti ka “Iskustvu kandidata i zaposlenih” (Candidate and Employee Experience), koji podrazumeva holistički pristup svih oblasti unutar ljudskih resursa: regrutacija, selekcija, trening, zdravlje. Ono što je već duže vreme na HR sceni je svakako razvoj lidera, odnosno uveliko se fokus pomerio sa menadžera, koji se sada tumači kao neko ko operativno upravlja procesima, ka liderstvu čiji je prvenstveno zadatak da inspiriše i razvija svoje saradnike. A naravno, pošto smo uveliko u digitalnoj eri, ne možemo izostaviti ni HR tehnologije koje se svakodnevno razvijaju.

U Srbiji nemamo još uvek neku jasnu sliku šta se zapravo dešava sa HRom. Naglo se razvila IT delatnost koja je prepoznala, uglavnom na pravi način razvoj ljudi, te tu imamo veliku potrebu za savremenim konceptima, ali po mojoj proceni ne još uvek toliko savremenim kao gorepomenuti, ali se zaista ide ka tome. Tako da mi o savremenim konceptima u razvoju ljudi kod nas, ipak govorimo o odgovornoj selekciji baziranoj na zahtevima posla i vrednostima kompanije, razvoju sistema procene rada zaposlenih (iako su u svetu u ovoj formi prevaziđeni), kao i obučavanju i razvoju talenata.

Koje su to tehnike i modeli koje danas primenjuje Infostud u selekciji zaposlenih?

– Kada govorimo o nekim operativnim tehnikama i metodama u selekciji, mi ceo proces zasnivamo na dva stuba: vrednosti i kompetencije. I jedan i drugi segment se procenjuje u svim krugovima selekcije, od pregledanja biografija, testova, pa sve do grupnih zadataka i intervjua . Kada kandidat ima i vrednosti i kompetencije, onda znamo da imamo “infostudovca” pred nama :).

Na koji način motivisati i angažovati zaposlene da budu deo društveno odgovornog poslovanja?

– Mislim da je ključ uključivanje zaposlenih u donošenje odluka koje će društveno odgovorne aktivnosti kompanija obavljati. Da li će se to uraditi putem nekog internog istraživanja ili će zaposleni odabrati “ambasadore” koji će biti njihov glas u odlučivanju, metoda je manje bitna. Kada su uključeni na način koji im dozvoljava da utiču na to koje aktivnosti će se sprovoditi, tada jasno mogu da vide smisao, a po mom mišljenju, kada zaposleni vidi smisao rada to je najjači motivator ukoliko se poklapa sa vrednostima zaposlenih. Naravno, ovaj mehanizam je dvosmeran, što su istraživanja i dokazala. Kompanije sa razvijenom CSR strategijom koja je u skladu sa kompanijskim vrednostima pozitivno utiče i na angažovanost i motivaciju zaposlenih.

Da li su društvene mreže, u procesu selekcije zaposlenih, sadašnjost ili budućnost u Srbiji?

– Mislim da se društvene mreže znatno više koriste nego ranije, ali pitanje je načina na koje se koriste. Ako govorimo o oglašavanju pozicija, naravno velike korporacije, IT kompanije, ali prvenstveno HR agencije koje se bave regrutacijom, svakodnevno koriste mogućnosti koje im pružaju društvene mreže u pronalaženju najboljih kandidata. Za ovo nema mnogo istraživanja, ali na Linkedin-u možete naići na veći broj poslova (uglavnom poznatih kompanija i HR agencija), kao i na zvaničnim korporativnim Facebook stranicama kompanija. Takve kompanije su u manjini kod nas.

Kompletan program i način prijave za učešće na konferenciji možete pogledati na zvaničnom sajtu www.color.rs/csrsrbija2017