Home Konferencije CSR Srbija 2019 – Milica Babić: Obrazovanje i poljoprivreda su veoma značajni...

CSR Srbija 2019 – Milica Babić: Obrazovanje i poljoprivreda su veoma značajni za našu zemlju i zaslužuju sistemsku podršku

1024
0

Color Media Communications već petu godinu za redom organizuje konferenciju “CSR Srbija 2019 – Pioniri društvene odgovornosti” posvećenu društveno odgovornom poslovanju.

Konferencija će se održati 30. maja 2019. godine, u hotelu Holiday Inn u Beogradu (Španskih boraca 74), s početkom u 9 časova.

Na otvaranju događaja prisutnima će se obratiti: Goran Trivan, ministar za zaštitu životne sredine; Regina de Dominicis, direktorica Kancelarije UNICEF-a u Srbiji i Brankica Janković, poverenica za zaštitu ravnopravnosti.

Na ovogodišnjoj konferenciji predstaviće se lideri globalne održivosti u svetu i kod nas. Govorićemo o implementaciji cirkularne ekonomije, zašto je ona važna za Srbiju? Koji su njeni benefiti? Osim unapređenja ekonomije i mogućnost stvaranja novih radnih mesta, koncept cirkularne ekonomije je neminovan, jer je ugrađen u evropske propise. Procene su da se uvođenjem cirkularne ekonomije u Srbiji mogu otvoriti nova radna mesta i povećati konkurentnost domaće privrede, naročito u sektoru reciklaže.

Broj kompanija u Srbiji koje integrišu CSR principe u strategiju poslovanja i razvijaju strateške CSR programe iz godine u godinu je sve veći. Saznaćemo koje kompanije su posvećene ispunjavanju ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih nacija, pričaćemo na temu ekonomskog osnaživanja žena, a od članica Nacionalne asocijacije čistoće Srbije saznaćemo kako doći do čistije Srbije.

Ovim povodom, naša sagovornica bila je Milica Babić, iz Vojvođanske banke, koja će učestvovati na zanimljivom panelu pod nazivom “Lideri društvene odgovornosti:
Izazovi za 3. deceniju 21. veka”
.

Vojvođanska banka se nametnula kao jedan od lidera u oblasti društvene odgovornosti u Srbiji. Kako ste se odlučili za to, koji su vam bili motivi?
– Kako biste se razvijali kao poslovni sistem, morate doprineti socio-ekonomskom razvoju zajednice u kojoj poslujete – to predstavlja prirodni pravac razvoja. Da biste ostvarili značajne rezultate u segmentu društveno odgovornog poslovanja i održivosti i da biste bili prepoznati kao lideri vrlo je značajno da oni postanu deo poslovne Strategije, da praksa koju sprovodite bude autentična, kao i da svi zaposleni imaju punu svest o ovom stateškom opredelju Banke. Primer za to je inicijativa koju smo nedavno pokrenuli, a koja je omogućavala zaposlenima da dobrovoljno prođu obuku sticanja znanja iz oblasti znakovnog jezika, a sve u cilju unapređenja kvaliteta života osoba sa oštećenjima sluha. Upravo zbog pune svesti o široj socijalnoj angažovanosti Banke u kojoj rade, veliki broj zaposlenih se pridružio ovoj inicijativi. Usvajanjem ovog strateškog opredeljenja naše svakodnevno bankarsko poslovanje ima za cilj ekonomski rast, ali i doprinos unapređenju opšteg društvenog ambijenta u kome Banka posluje. U uslovima savremenog poslovanja, ekonomski rast nije potpun ukoliko nije usklađen sa načelima odživog razvoja.

Ove godine pokrenuli ste projekat “Odgovorno u zajednici” sa ciljem podrške razvoju obrazovanja u Srbiji. Kako ste se opredelili za ovaj projekat, možete li nam reći nesto više o njemu?
– Veoma smo ponosni na projekat „Odgovorno u zajednici“ jer je dao sjajne razultate, izazvao veliko interesovanje i udružio različite aktere društva. U okviru prve faze projekta „Eduskop“ donacijama smo podržali devet projekata namenjenih različitim vidovima edukacije dece i odraslih. Naročito nam je važno i to što su se naši eksperti iz oblasti finansija, IT-ja, korporativne odgovornosti uključili kao mentori i doprineli da projekti zažive na najbolji mogući način. Tokom druge faze projekta „Agroskop“ očekuje nas izbor najuspešnijih projekata iz oblasti poljoprivrede. Veoma smo srećni što se veliki broj Poljoprivrednih škola, kao i civilnih organizacija iz cele zemlje prijavio da učestvuje u pokrenutom konkursu. Mislimo da su obrazovanje u najširem smislu te reči, kao i poljoprivreda vrlo značajne za našu zemlju, kao i da zaslužuju sistemsku podršku.

Sa kakvim izazovima se suočavate na polju društveno-odgovornog poslovanja?
– Izazovi su brojni i verovatno slični za sve, ali je satisfakcija i zadovoljstvo posle realizovanih projekata ono što je najvažniji indikator da smo na dobrom putu. Iako je pojam korporativne odgovornosti postao poznatiji široj javnosti, još ima nerazumevanja o ovoj temi. Medijska podrška bi svakako pomogla punom i širem razumevanju ovog biznis koncepta. Takođe, smatramo da bi puna primena nacionalne CSR strategije bila od velike važnosti. Privredni sektor bi u njenom sprovođenju dao značajan doprinos. Poreske olakšice za donatore su takođe jedan od načina da ova praksa zaživi u većem obimu.

Kako vidite budućnost društvene odgovornosti u Srbiji? Čemu ćete Vi kao kompanija težiti?
– Uvereni smo da ce korporavna odgovornost postati imperativ uspešnog poslovanja za sve privredne aktere. Ona ne znači nužno velika davanja. Brojni su načini da se ovaj biznis koncept uspešno implementira posebno u manjim poslovnim sistemima. Zbog toga je vrlo važno razmenjivati iskustva, primere dobre prakse, organizovati radionice, izveštavati…. To svakako može inspirisati sve koji još nisu krenuli tim putem. Takođe, duboko verujemo da je budućnost društvene odgovornosti snažna saradnja državnog, privrednog i civilnog sektora.

Konferencija “CSR Srbija 2019 – Pioniri društvene odgovornosti” održava se uz podršku kompanija: Vojvođanska banka, Delta Holding, Aqua Viva, Telenor fondacija, Sigma Kula – Hlorogen. GSK i AMS Osiguranje.

Teme ovogodišnjeg događaja možete pogledati na linku: http://www.color.rs/csrsrbija2019/