Home Konferencije Digital 2017 – Vuk Kosovac: Da bismo dostigli nivo evropskih zemalja moramo...

Digital 2017 – Vuk Kosovac: Da bismo dostigli nivo evropskih zemalja moramo uložiti mnogo više rada, moramo raditi brzo i zadržati kvalitetan kadar u zemlji

1373
0

Četvrtu godinu zaredom Color Media Communications organizuje “Digital“, regionalnu konferenciju o trendovima u telekomunikacijama i medijima.

Ovogodišnji – #Digital2017 – trajaće 2 dana – 07. i 08. septembra (četvrtak i petak) i okupiće najznačajnija imena iz ovih oblasti iz celog regiona kao i brojne goste iz inostranstva.

Konferencija se održava u Hotelu Metropol u Beogradu.

Ovogodišnju konferenciju otvoriće prvog dana – Vladan Vukosavljević, ministar kulture i informisanja u Vladi Republike Srbije i  Tatjana Matić, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, a drugog dana – Branko Ružić, ministar uprave i lokalne samouprave u Vlade Republike Srbije i Alona Fišer-Kam, ambasadorka Izraela u Beogradu

Tokom dva dana u okviru devet panela i nekoliko studija slučaja i prezentacija, stručnjaci iz različitih oblasti govoriće o trendovima u telekomunikacijama, medijima i tehnologiji, budućnosti filma i bioskopa u digitalnom dobu, revolucijama na društvenim mrežama, marketinškoj i medijskoj sceni i njenoj budućnosti, kao i o kriznom komuniciranju, Uberu, gorućim temama IT scene i drugo.

Prvog dana konferencije, u panelu “Pitch My Day: Šta klijenti danas žele i zašto to ne dobijaju” učestvovaće i Vuk Kosovac, izvršni direktor marketinga Societe Generale banke, sa kojim smo razgovarali u susret konferenciji:

Societe Generale Banka Srbija obeležava 40 godina poslovanja u Srbiji. Šta se sve promenilo u protekle četiri decenije, i na šta je Banka posebno ponosna?

– Prošli smo dug put od predstavništva banke za rad sa domaćom privredom, do jedne od vodećih finansijskih institucija koja raste i menja se zajedno sa zahtevima globalnog i domaćeg tržišta, i najvažnije, u skladu sa zahtevima naših klijenata. Danas se Sosijete ženeral brend u Srbiji vezuje za inovacije i uspostavljanje novih trendova u digitalizaciji finansijskog sektora. Radoznalo smo pratili promene u okruženju i, čini mi se, veoma hrabro ih prihvatili, a neka od najboljih rešenja, kao što je onlajn ekspozitura, prvi primenili na domaćem tržištu. Očekujemo još veće izazove u narednih 40 godina koje dolaze i u idealnom modelu poslovanja trudićemo se da pružimo što personalizovaniju ponudu i još jednostavniju realizaciju našim klijentima.

Za strateško partnerstvo sa ICT Hub-om ste dobili nagradu Francuske komore. Koje aktivnosti organizujete u okviru ove saradnje i koliko je ova saradnja značajna za Banku?

– Strateška saradnja sa ICT Hubom donela je međusobnu višestruku korist – zajedno podržavamo startap ekosistem i FinTech zajednicu koja okuplja stručnjake iz oblasti bankarstva, finansija i informacionih tehnologija. Takođe, kroz ovu saradnju dobili smo priliku da direktno razvijamo poslovnu saradnju sa startapima što smatramo i najodrživijim vidom podrške.

ICT Hub je važna karika koja spaja privredu i startape i svako u tom lancu dobija značajne prilike i mogućnosti. Sa jedne strane habovi okupljaju i pomažu zajednicu inovatora i tech preduzetnika koji tek počinju svoj biznis ili žele da svoje poslovanje podignu na viši nivo. Sa druge strane kroz korporativna partnerstva startapima omogućavaju pristup mreži domaćih i međunarodnih preduzetnika, poslovnih anđela i investitora. Korporacije opet iz partnerstva sa habovima dobijaju šansu da unaprede način rada po uzoru na startape, koristeći nove alate i metodologije, a konkretni rezultati su i inovativni proizvodi i usluge.

Iza nas su i dva uspešno organizovana Fintech hakatona i Open Innovation Challenge, gde su učesnici raznih profila – onlajn preduzetnici, programeri, dizajneri ali i naši zaposleni zajedno razvili prototipe digitalnih rešenja u finansijskim tehnologijama, od kojih se neki već razrađuju za tržište.

Koliko je važno biti generator podsticaja startap zajednice i kažite nam šta još planirate kada je u pitanju razvoj FinTech zajednice u Srbiji?

– U našem fokusu će i dalje biti preduzetništvo i inovacije jer verujemo da oni doprinose razvoju održive ekonomije. Sigurno je da ćemo kroz različite projekte podržavati i nadalje dobre ideje. U godini kada slavimo značajan jubilej, želimo da gledamo u budućnost i da damo podršku inovacijama koje imaju potencijal da u naredne četiri decenije naprave razliku na tržištu. Zato smo odlučili da pokrenemo Generator – skup svih naših inicijativa i aktivnosti kojim zajedno sa našim partnerima podstičemo inovativne preduzetničke poduhvate. Prvi od velikih novih projekata Generatora jeste konkurs kojim želimo da izaberemo 40 najboljih preduzetničkih inovacija. Konkurs će biti prilika za sve one koji žele da razviju inovativni projekat za pokretanje novog ili unapređenje postojećeg biznisa. Najbolja inovacija prema mišljenju stručnog žirija osvojiće milion dinara, dok će projekat koji osvoji nagradu publike osvojiti 500.000 dinara, a ostale projekte očekuju i vredne nagrade naših partnera. Tražimo projekte koji su inovativni i autentični, izvodljvi i održivi. Verujemo da će Generator u godinama pred nama generisati značajan broj inovacija.

Societe Generale banka je među prvima na trzistu Srbije u potpunosti isratila razvoj digitalne tehnologije i primenila je u svom poslovanju. Koliko Banke danas idu u korak sa četvrtom revolucijom?

– Uložili smo ogromne napore u digitalizaciju poslovanja i ostvarili nekoliko značajnih partnerstava da bismo svoje usluge i proizvode usmerili ka korisnicima onlajn kanala, ali i ka preduzetnicima u najbrže rastućoj industrijskoj grani. Stabilno poslovanje otvorilo nam je prostor da se posvetimo unapređenju korisničkih iskustava, i razvijanju kulture inovacija unutar same organizacije. Iako je postojala bojazan da će “mali” finansijski sistemi uzdrmati rad velikih organizacija, mi to vidimo kao priliku da međusobno sarađujemo i razvijamo nove poslovne mogućnosti. Iz saradnje sa startapima došli smo do saznanja šta je preduzetnicima iz ovog sektora zaista najpotrebnije i početkom godine ponudili poseban paket usluga namenjen upravo njima – SINHRO. Paket je namenjen ekspertima raznih profila koji zaradu primaju putem svoje paušalne agencije, a klijenti mogu da koriste proizvode poput dozvoljenog minusa i kreditne kartice, kao i dugoročne aranžmane poput lizinga za vozila i stambenih kredita.

Kažite nam nešto više o najnovijim uslugama Banke namenjenim kako stanovništvu tako i privredi?

– Mnogo promena je uvedeno u radu sa stanovništvom od početka godine, ali u sistemu koji neguje kulturu inovacija na nivou cele grupacije, kao što je Sosijete ženeral, podrazumeva se konstantan rad na ponudi koja ima upotrebnu vrednost za klijente i maksimalno im olakšava svakodnevne bankarske aktivnosti. Pored pomenutog SINHRO paketa, dodatno smo poboljšali usluge naše m-banking aplikacije kroz koju zaista jednostavno, uz nekoliko klikova, bez provizije klijenti mogu da plate račune ili da bez logovanja provere stanje. Uveli smo i opciju kupovine proizvoda, pa tako naši klijenti pomoću m-bankinga mogu da kupe putno zdravstveno osiguranje direktno u aplikaciji uz samo nekoliko klikova. unapređeni paketi računa i nove platne kartice omogućavaju korisnicima podizanje novca i plaćanje roba i usluga u zemlji, inostranstvu i na internetu brzo i jednostavno. Takođe, kartice Sosijete ženeral klijentima omogućavaju i popuste, odnosno povoljnije uslove pri kupovini u prodajnim objektima naših partnera, obeležena oznakom SoGe sveta.
Kada je reč o privredi, krajem idućeg meseca predstavićemo novu uslugu za pravna lica “prihvatanje platnih kartica na internetu’’ koja omogućava prodaju robe i usluga putem web prodavnice trgovca a plaćanje karticama VISA i MasterCard. Prednosti za trgovce u odnosu na klasične trgovine su svakako troškovi, dostupnost u bilo kom trenutku i pokrivenost tržišta. Planiramo uvođenje modela koji omogućava trgovcima da imaju troškove samo prilikom prodaje robe, odnosno neće imati fiksne troškove i to je značajan iskorak u kvalitetu usluge. U planu je takođe uvođenje multivalutnih transakcija, “check-out” modela autentifikacije, što predstavlja veliku novinu na našem tržištu.

S obzirom na Vaše bogato iskustvo van granica Srbije, kako upoređujete Srbiju kao tržište sa tržištima u Evropi i Rusiji, gde ste radili? Ima li Srbija proizvode, usluge i radnu snagu da stane rame uz rame sa evropskim?

– Ima. Međutim, da bismo dostigli nivo evropskih zemalja moramo uložiti mnogo više rada, moramo raditi brzo i zadržati (ili povratiti) kvalitetan kadar u zemlji. Digitalna transformacija je naša velika razvojna šansa, a narednih nekoliko godina će pokazati da li smo ovu šansu i iskoristili.

Program, učesnike, informacije o prijavi i kotizacijama možete pronaći na zvaničnom sajtu www.digital2017.rs, a kotizacije kupiti i putem www.gigstix.com