Home Konferencije #Digital2019 – Dejan Turk: Mirovanje telekomunikacionog tržišta je posledica pasivnosti i fokusa...

#Digital2019 – Dejan Turk: Mirovanje telekomunikacionog tržišta je posledica pasivnosti i fokusa operatora na pružanje tradicionalnih usluga

1138
0

Šestu godinu zaredom Color Media Communications organizuje “Digital”, regionalnu konferenciju o trendovima u telekomunikacijama i medijima.

Ovogodišnji – #Digital2019 – trajaće 2 dana – 05. i 06. septembra (četvrtak i petak) i okupiće najznačajnija imena iz ovih oblasti iz celog regiona, kao i brojne goste iz inostranstva.

Konferencija se održava u Hotelu Metropol u Beogradu.

#Digital je konferencija na kojoj učestvuju CEO telekoma u regionu i to je jedini skup koji okuplja prve ljude vodećih operatera: MTS, VIP, Telenor, Deutsche Telekom, Orion, Mtl Bugarska.

Konferenciju otvara Maja Gojković, predsednica Narodne skupštine Republike Srbije, Branko Ružić, ministar uprave i lokalne samouprave u Vladi Republike Srbije, Kyle Scott, ambasador SAD-a u Beogradu, Mateja Norčič-Štamcar, zamenica šefa Delagacije EU u Srbiji, Subrat Batačardži, ambasador Indije u Beogradu.

U susret konferenciji, a u okviru panela “Godinu dana kasnije: Tradicionalni panel telekom lidera regiona”, razgovarali smo sa Dejanom Turkom, generalnim direktorom Vip mobile-a.

U Vašoj biografiji stoji jedna interesantna stavka: nakon završenih studija, u Sloveniji ste započeli karijeru kao menadžer restorana, a završili kao izvršni direktor lanca restorana u Sloveniji i Hrvatskoj. Kako izgleda put od ugostiteljskog sektora, preko menadžmenta do telekomunikacionih mreža?

– Kažu da je, ukoliko želite da se razvijate, dovoljno da iskoračite tamo gde nije gužva – van zone komfora. Upravo to je bio i ostao moj put, od tog prvog radnog dana u restoranu, pa sve do sada. Zahvaljujući urođenoj radoznalosti, entuzijazmu i potrebi da neprekidno pomeram sopstvene granice, imao sam priliku da radim u različitim industrijama i na različitim pozicijama. Svako od tih iskustava oblikovalo me je kao lidera i osobu kakva sam danas i dalo mi je samopouzdanje i odvažnost sa kojom danas vodim naš Vip tim.

Ipak, najvažnija lekcija koju sam naučio je da se ne plašim promena, već da ih prigrlim, i da se svaki uspešan dan započinje jednostavnim pitanjem: „Šta danas mogu da uradim bolje nego juče“.

Krajem 2018. godine dodeljeno Vam je značajno priznanje za menadžera godine koju dodeljuje Srpska asocijacija menadžera. Koliko je za Vaš iskustveni segment bitna ova nagrada?

– Kada je pre dvanaest godina Vip stigao u Srbiju gradili smo potpuno nov brend i počinjali od nule. Sa uloženih skoro milijardu evra danas smo najveći grinfild investitor u zemlji, izgradili smo 4G mrežu koja pokriva više od 97 odsto stanovništva, i imamo više od 2,2 miliona korisnika.

Međutim, naš najveći uspeh je atmosfera u kojoj više od 1.400 članova Vip tima napreduje i razvijaja se zajedno sa kompanijom, jer upravo ta energija i vatra u očima zaposlenih garantuju napredak kompanije u godinama koje dolaze.
Za mene je jedan od najvažnijih zadataka da ličnim primerom kreiram model očekivanog ponašanja i podstaknem atmosferu poverenja, slobode i zajedništva. Nagrada koja dolazi iz stručnih krugova zbog toga je velika čast, ali i potvrda da sam odabrao pravi put za svoj tim.

Kakvo telekomunikaciono tržište vidite u 2020. u svetu i kod nas, i kakav nivo korišćenja novih tehnologija u okviru njega?

U 2020. nastaviće se trend koji je počeo pre nekoliko godina, pa ćemo teleoperatore sve češće moći da viđamo u ulozi provajdera digitalnih servisa i usluga, ali i zabavnih i ekskluzivnih sadržaja. Naša industrija će nastaviti da širi svoj portfolio u ovom pravcu, pa možemo da očekujemo akvizicije i partnerstva, ali i ulaganja operatora u sopstvene kapacitete za kreiranje sadržaja.

Vip već sada korisnicima na raspolaganje stavlja svoju ekspertizu i iskustvo u implementaciji i primeni različitih ICT rešenja i u narednom periodu će nastaviti da unapređuje ovaj segment poslovanja. Vođeni specifičnim potrebama poslovnih korisnika do sada smo razvili čitav niz efikasnih aplikacija koje im pomažu da lakše, sigurnije i racionalnije upravljanju svojim resursima, poput Auto Managera, Biznis Data pristupa, Vip Security i brojnih drugih.

U narednoj godini, ali i godinama koje dolaze, jedna od najaktuelnijih tema ostaje 5G mreža za koju je Vip postavio temelje i na čijoj implementaciji aktivno radi. Čekajući na stvaranje svih uslova za puštanje u rad nove brze mreže, ukljućujući i definisanje regulatornog okvira, Vip je svojim korisnicima omogućio da već sada koriste tehnologije koje predstavljaju bazu i neophodan su korak ka 5G tehnologiji.

Šta je potrebno da predvidite i da na koji način da „igrate“ da bi se obezbedio aktivan rast i korišćenje mrežnih usluga kompanije?

– Današnje, vrlo zahtevno tržište telekomunikacija prepoznaje i nagrađuje pionire, inovatore, one spremne da svoje kapacitete i resurse investiraju kako bi ga menjali nabolje. Za nas u Vipu korisnici i njihove potrebe su od prvog dana najvažniji putokaz ka pravcu u kojem razvijamo svoje poslovanje.

Najbolje korisničko iskustvo je temelj na kom razvijamo potpuno drugačija, inovativna rešenja, nastala kao odgovor na realne potrebe naših korisnika. Najbolji primer su NEO postpejd tarife kojima smo napravili svojevrsnu revoluciju na lokalnom tržištu i prvi omogućili neograničenu komunikaciju prema svim mobilnim i fiksnim mrežama u Srbiji. U okviru ovih paketa prvi smo obezbedili i 1GB u romingu u više od 40 zemalja, a NEO tarifama prethodili su prvi android, mobilni telefoni za dinar, postpaid paketi sa uključenim megabajtima i 4G mreža.

Inovacije inspirisane realnim potrebama naših korisnika za Vip su poslednjih 12 godina bile osnov poslovanja i puta koji smo prešli od startapa do jasne pozicije na lokalnom tržištu telekomunikacija. A, kako od osnivanja do danas beležimo stalni rast, to je potvrda da korisnici očekuju sasvim drugu priču.

Kakav je trenutno položaj Srbije na telekomunikacionom tržištu u regionu i kakvo je stanje kod nas po pitanju korišćenja novih tehnologija?

– Industrija telekomunikacija u BDP-u učestvuje sa više od četiri odsto, zbog čega se svrstava u jedan od ključnih pokretača napretka lokalnog tržišta. Međutim, uprkos značajnim investicijama u infrastrukturu i nove servise, poslednjih nekoliko godina stagnira. Mirovanje je posledica pasivnosti i fokusa operatora na pružanje tradicionalnih usluga, što je oprečno sa tehnološkim napretkom elektronskih komunikacija. Ovakva situacija nije svojstvena samo lokalnom tržištu, već regionu i čitavoj Evropi.

Međutim, potpuno drugačiji i proaktivan stav i inovacije, doveli su do vrlo dinamičnog rasta Vipa na svim poljima, značajno većeg od ukupnog rasta tržišta. Naša kompanija donela je Uber sindrom, konkurenciju koja se pojavljuje niotkuda i unosi zabrinutost kod tradicionalnih telekomunikacionih kompanija.

Upravo ta zdrava konkurencija i činjenica da nastavljamo da menjamo tržišno učešće u svoju korist može da isprovocira brži rast, razvoj i transformaciju postojećih poslovnih modela. Uveren sam da će poboljšanju poslovne klime značajno doprineti nastavak harmonizacije našeg zakonodavstva sa regulativom EU, i da će ovaj proces doneti stabilniji makroekonomski okvir, predvidljivije biznis okruženje i neophodno smanjenje birokratije.

Što se upotrebe novih tehnologija tiče, Srbija je u poslednjih nekoliko godina napravila velike i važne korake ka tome da najpre edukuje, a zatim građanima obezbedi i olakša upotrebu novih tehnologija. U ovom segmentu relativno smo izjednačeni ne samo sa zemljama regiona, već i sveta.

Detaljniju agendu i način prijave za konferenciju možete pogledati na sajtu: digitalconference.rs